بازگشت
1395/11/4 (( 35 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

كبوتران قهرمان تاريخ

G.I.JOE يکی از معروف ترين كبوتران در طول تاريخ است كه توانست جان يک هزار سرباز را در طول جنگ جهانی دوم نجات دهد. 
در ماه اکتبر 1943، نيروهای بريتانيايی براي  پيشروي در شهر ايتاليايی  Colvi Veccia كه توسط آلمان تصرف شده بود در تلاش بودند.

 

 در تلاش برای تضعيف موقعیت آلمان ها، پياده نظام دستور بمباران هوايی شهر توسط متفقين را داد.  در 18 اکتبر 1943 مقاومت آلمان سقوط کرد و سربازان انگليسی درون شهر موضع گرفتند. از آنجا که عمليات بمباران ظرف نيم ساعت برنامه ريزی شده بود، يک پيام اضطراري به ساق پاي G.I.Joe  بسته شد و به مقر فرماندهي فرستاده شد. هزار سرباز انگليسی براي مقابله با هرآنچه سر راهشان قرار بگيرد در موقعيت خود مستقر شده بودند.درست قبل از پرواز بمب افكن ها از مقر فرماندهي G.I.JOE  با  پيام لغو بمباران به مقر فرماندهي رسيد. او 20 مايل را در 20 دقيقه پرواز کرده بود و با تحويل سريع خود 150 سرباز بريتانيايی را کمتر از پنج دقيقه از فاجعه نجات داد.

G.I.JOE

Cher Ami 
در اکتبر سال 1918، لشکر پياده نظام 77 از جنگ جهانی اول بدون توشه و مهمات در پشت خطوط دشمن گرفتار شده بود. فرمانده گردان گرفتار شده  تلاش فراواني كرد تا بتواند با دفتر مرکزی ارتباط برقرار نمايد اما تمام تلاش ناموفق بود. تعداد زیادی كبوتر حامل پيام آزاد شدند و هر كدام يا به شدت مجروح شدند و يا در هنگام پرواز کشته شدند. شر امی، آخرين پرنده باقی مانده، با يک پيام بسيار مهم موجود در يک کپسول که به پای او متصل شده بود آزاد شد. به مانند دیگر كبوتران آزاد شده  درآن روز، او نيز توسط گلوله به شدت مجروح شد ، اما او به پرواز 25 دقيقه ای خود ادامه داد تا به لانه رسيد و نيروهای گردان گمشده را از مرگ حتمی و يا تسليم شدن نجات داد.  بخش شگفت انگيز  پرواز او اين بود که او از ناحيه  سينه و پا هدف گلوله قرار گرفت و زمانی که او به مقصد رسيد قسمت بيشتري از پايش که کپسول پيام به آن متصل بود را از دست داده بود.

شر امی مدال پيروزي فرانسه را برای عمل قهرمانانه اش دريافت نمود، اما سال بعد در اثر زخم هايي كه در جنگ برداشته بود كشته شد.

مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب

آمارگیر وبلاگ