بازگشت
1396/2/9 (( 41 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

 منبع: سایت پیپا
مترجم: صابر صالح زهی(البلوشی)

 

خانواده کوپمن با بیش از ۸۰ سال موفقیت در ورزش کبوتران مسابقه ای:

همه چیز با جان کوپمن شروع شد.هیچ وقت این اسم را نشنیده اید؟ درسته منظور ما کورنیلس است.خانواده و دوستان و آشنایان او را جان یا جانی صدا میزدند.والدین کورنیلس هارمینا و جاکوب کوپمن در مزرعه خود به زبان آلمانی صحبت میکردند.Dine Moes تلفظ Cornelis براش سخت بود و نام مستعار جانی را براش انتخاب کرد. کورنیلس (جان) در سال ۱۹۱۵ در آمستردام هلند در یک خانواده کشاورز سنتی به عنوان فرزند پنجم به دنیا آمد.او الان ۹۳ سال دارد و در یک خانواده پرجمیعت با ۶ برادر و ۵ خواهر زندگی کرده است که متاسفانه همه فوت کرده اند و پارسال کورنیلس سالگرد ۸۰ سالگی خود در ورزش کبوتران مسابقه را جشن گرفت.غیرقابل باور است اما حقیقت دارد.
چون بچه کشاورز بود عشق به حیوانات و پرندگان به خصوص کبوتران از بچگی در او بود.او برای اولین بار با کبوتران مسابقه ای مردی به نام Lugers آشنا شد او از صمیم قلب عاشق آنها شده بود‌ و هر موقع وقت داشت برای تماشای آنها میرفت.آقای Lugers متوجه عشق او به کبوتران شد و یک جفت هدیه در سال ۱۹۲۷ به او داد.و این مصادف با جنگ در اروپا بود و در این موقع او ۱۲ سال داشت و پدر او علاقه ایی به کبوتران نداشت و کورنیلس یک لافت کوچک برای آنها ساخت وقتی کبوتران به ۶ ماهگی رسیدند آنها را با دوچرخه به Zuidbarge روستای ۸ کیلومتر دورتر از خانه اش رها سازی کرد و ۲ روز طول کشید که کبوتران به لانه برگشتند و مرد کوچک از این شکست به شدت گریه کرد.اما ورزش کبوتران مسابقه بدجوری او را شیفته خود کرده بود.با اینکه به دوچرخه سواری و فوتبال علاقه داشت اما فکر اینکه از ورزش کبوتران مسابقه دست بردارد را هیچ وقت به ذهن خود خطور نمیداد.پس ادامه داد و عضو کلوپ محلی کبوتران مسابقه با ده نفر از اعضا شد. و بعدا عضو کلوپ (D.Z.O.H) شد و در اینجا از حمایت بهتری برخوردار شد.کورنیلس عملکرد خوبی با کبوتران آقای Bos داشت اما او بهتر از این را میخواست و به این خاطر در سال ۱۹۳۴ دو نر سیاه از آقای Pabon خریداری نمود و بابت این دو پرنده مبلغ زیادی پرداخت کرد طوری که همه اهالی روستا او را دیوانه میخواندند.اما خرید جدید او یک خرید طلایی بود و عملکرد عالی از خود نشان دادند.
وقتی آلمانها در سال ۱۹۴۰ به هلند حمله کردند ورزش کبوتران مسابقه از رونق افتاد و تمام کبوتران مسابقه ای باید نابود میشدند اما کورنیلس ۲ جفت را قایم کرد اما در جریان جنگ والدین او از ترس آنها را کشتند و وقتی کورنیلس متوجه شد بسیار ناراحت شد چون این کبوتران را بسیار دوست داشت.
در سال ۱۹۴۵ کورنیلس با عشق خود Jansje ازدواج کرد و حاصل این ازدواج چهار پسر به نامهای Jaap, Jan- Egbert, Willwm-Harminus و جوانترین آنها جیرارد کوپمن بود.خانواده جدید برای زندگی به خیابان Zijtak Oostzidge نقل مکان کردند و الان هم آنجا زندگی میکنند.کورنیلس با دوچرخه خود به Coevorden پیش برادران گوسین رفت و یک جفت کبوتر خرید.
در Nieuw هلند یک کلوپ با ۱۵ اعضا وجود داشت و کورنیلس در اینجا با یکی از اعضا مسابقه برگزار کرد و برنده مسابقه شد و بعد از آن کورنیلس به یکی از بهترین مربیان منطقه تبدیل گشت.در سال ۱۹۶۵ کورنیلس یک کمپانی محصولات کشاورزی تاسیس کرد و به یکی از صادرکنندگان بزرگ محصولات در هلند تبدیل گشت.شرکت Mariman با بلژیک تجارت میکرد و در اینجا بود که کورنیلس متوجه شد میتواند شغل خود را به سوی کبوتران مسابقه سوق دهد و بعد از آشنایی با Raeymakers دید او نسبت به کبوتران مسابقه از قبل تغییر کرد و شرکت کورنیلس به آنهای که محصولات کبوتران را میخریدند به عنوان جایزه از بهترین نسل کبوتران خود میداد.
در این زمانJaap پسر او به شرکت پدرش ملحق شد و از این طریق کبوتران آقای Anema را خریداری کرد.آقای Anema بهترین و اصیلترین کبوتران جانسین آرندوک را داشت. با وارد کردن خون این کبوتران به لافت خود بهترین برد را کردند و هیچ کس حریف کبوتران کورنیلس نشد.از میکس این دو لاین کبوتران Mariman و برادران جانسین kneet و Vooruit به وجود آمدند که Kneet چهار مقام اول را در مسابقات بزرگ به دست آورد و در سال ۱۹۸۱ Vooruit  با کسب مقام اول پرنده آس WHZB پادشاه شد.با کسب مقامهای پی در پی و عملکرد خوب پرنده های آنها کورنیلس تبدیل به قهرمان بزرگی شد. 

شروع جیرارد کوپمن: Jaap کوپمن از لافت خودش در زمین خانواده اش بهترین مسابقات را برگزار میکرد.جیرارد جوانترین پسر خانواده بود که به کبوتران مسابقه علاقمند شد اما بیشتر علاقمند به بازی فوتبال بود اما به دلیل آسیب دیدگی از فوتبال کناره گیری کرد و تصمیم سختی را گرفت که امکان داشت آینده او را خراب کند اما بعدها معلوم شد که بهترین تصمیم را گرفته است.در یک صبح جیرا


مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب

آمارگیر وبلاگ