بازگشت
1396/4/16 (( 26 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

چند مورد درباره چشم کبوتر مسابقه ای**** 


2_ مردمک های بیضی شکل، این نوع مردمک در مسافت های کوتاه و بلند کاربرد بیشتری دارد، بیضی بودن شکل مردمک برای چرخش خون در چشم عمل میکند و هر چه بیضی تر باشد شدتش  خون رسانی بیشتر است، در مسافت های متوسط اکثرا در مردمک گرد کاربردی تر است و گرد بودن مردمک نماد قدرت است و کبوترهای که در اقلیم جنگلی و شدت نور خورشید کمتر است استفاده میشود، و دید یکنواخت در چهار جهت دارد، در مسافت های متوسط دیده میشود مردمک های که ساعتگرش به پشت است که برای دید بهترش در مناطق جنگلی بکار گرفته میشود‌. 


2_ رنگ مردمک، تیره برای گیرای بیشتر  نور خورشید کاربردی میباشد و برای مسابقات یک روزه  کاربردی تر است، مردمک های تیره با حاله های سفید رنگ در همه نوع کبوتر و مسافت است که کاربردش برای اینکه نور خورشید بیشتری رنگ تیره مردمک نگیرد و صدمه به اجزای دیگر چشم نزند، در مسافت های بلند و فوق بلند که مسابقات در فصل گرما است این نوع خیلی کاربردی است بحالتی که سیاهی مردمک تیره تر و حاله سفیدی روشن تر و در نقاط  لبه حلقه تقابل بنفش، ابی، سبز، نقره ای، بصورت حاله ای از رنگ دیده میشود، در چشمهای زرد رنگ بهترین رنگ حاله طلایی رنگ است و در چشمهای سفید رنگ بهترین رنگ نقره ای است و در ضمن کیفیت پرنده را هم تخمین میزند. و در مسافت کوتاه و سرعتی این حاله ها قرمز رنگ است.  


3_ انواع نبض: در زیر نور خورشید به بررسی مردمک بپردازیم، 

۱، در بعضی مسافت های کوتاه مردمک حالت لرزشی دارد وقتی در زیر نور قرار میگیرد و مردمک از نور خورشید خود را کوچک کند نمیتواند و مانند لاستیکی که در چاله افتاده و بوکس باد میکند به عنوانی زوری که به ثمر نمیپیوندد و این امر باعث لرزش میشود و مردمک نمیتواند از شدت نوری که مشاهده میکند جواب بدهد. 

۲، مردمک های که در زیر نور خورشید هیچ عکس العملی ندارد، این نوع جز بی استفاده ترین کبوتر بحساب میاید‌. 

۳، عمدترین نوع نبض مردمک، در زیر نور خورشید مردمکی که به شدت نور خورشید حالتش تغییر میکند و خودش را در همان شدت نگه میدارد به عبارتی این نوع کبوتر میتواند به شدت نور جواب بدهد و خودش را با محیط ورقف بدهد این مدل مردمک تعدادش زیاد است. 


۴، نبض مردمک، که همواره و در هر شرایطی مانند نبض قلب عمل میکند و همیشه در حال باز بسته شدن است و در زیر سایه این حالت را مشاهده میشود، این نوع بهترین مدل است و برای پرورش استفاده میشود و  نوع بریدر است. 


۵، کمترین نوع نبض مردمک، که در زیر نور خورشید بزرگتر میشود که در این نوع تحقیقات زیادی نشده است. 


۶، نبض مردمک های که همراه باز بسته شدن اجزای دیگر چشم تغییر کند بهترین نوع چشم است. 

بهترین مردمک ها در هر سایزی وجود دارد و به نوع اقلیم مسابقه کاربرد خود را نشان میدهد در مسافت های بلند مردمک بزرگتر قهرمان وجود دارد که به شب خودشان را رساننده اند و ویژگی این نوع مردمک های بزرگ دید بهتری در شب دارند


توضحیات مختصر در مورد مردمک‌: مردمک‌ در زیر افتاب خودش را کوچک میکند تا شدت نور اجزای چشم را نسوزاند، هنگامی که مردمک نتواند خود را با اب هوای محیط وقف دهد، زوتر خسته میشود، و این عمل به طور مستقیم مغز راهم خسته میکند و سپس کل بدن، بنابراین مردمک و اب هوا یک رابطه مهم باهم دارند،


مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب
رامین چهارشنبه 22 آذر 1402 12:10:35
مردمک چشم کبوترم خیلی ریزه خوبه یابه درد مسافت نمیخوره
رامین چهارشنبه 22 آذر 1402 12:9:36
مردمک چشم کبوترم خیلی ریزه خوبه یابه درد مسافت نمیخوره
حسین پنج شنبه 6 آبان 1400 15:47:38
مردمک چشم کبوترم کمی بزرگ شده ، دوسه روزه غذا نمیخوره، روی دمش نشسته عقب ،

آمارگیر وبلاگ