بازگشت
1396/5/2 (( 38 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

کانال تخصصی کبوتران مسافتی 

 منبع: سایت پیپا

مترجم: صابر صالح زهی(البلوشی)


نژاد باتنبرگ ون ده مروه خاصترین نژاد در کبوتران مسافت بلند ماراتن


در دهه هفتاد و از زمانی که برای اولین بار هیوگو باتنبرگ به کبوتران مسافتی علاقمند شد نام باتنبرگ وان ده مروه با موفقیت در مسافت فوق بلند به هم متصل شدند و معنا پیدا کردند.هیوگو و  رییس پیپا با هم بزرگترین و پر ابهت ترین امپراطوری مسافت ماراتون دنیا را در اختیار خود دارند.


کبوتر معروف "Witbuik" با خاطرات هیوگو عجین شده است و این به دهه هفتاد برمیگردد، چهل سال پیش وقتی هیوگو میخواست برای اولین بار به پدرش باس باتنبرگ در کبوتران مسابقه مسافت بلند کمک کند.پدرش از هیوگو پرسید آیا میتوانی کبوتران جوانه زمستان را اداره کنی؟ و از اینجا بود که هیوگو مهارت بینظیر مربیگری خود را نشان داد‌. و فقط دو سال بعد از آن در سن ۱۲ سالگی موفق شد مسابقات NPO هلند مسابقه Saint Diziers را در بین ۲۴۰۰۰ کبوتر به دست آورد. سالها بعد هیوگو با مربیگری کبوتران مسابقه بزرگ شد و با آنیتا وان ده مروه ازدواج کرد و با کمک همسر و دو فرزندش موفق به تشکیل موفقترین امپراطوری مسافت ماراتن هلند شد.و اساس و پایه این نسل بر پایه یکی از بهترین و عالیترین کبوتران پدرش بود.

و این کبوتر که از پدر رسیده بود De Witbuik NL81-1533120 باشکوه بود.یک نر مهیج و شگفت انگیز از نژاد جان آردن بود و این نر یکی از مشهورترین مولدها در کبوتران مسابقه جهان بود.


دوران موفقیت آنها به خصوص به صورتی که هیوگو باتنبرگ و همسرش آنیتا وان ده مروه سوپر تیم خود به نام سربازان آهنین  را به سوی دوران مدرن از مسابقات ماراتن هدایت میکردند غیر قابل تصور بود.و نتایج و عملکرد آنها کسب مقام اول ملی ماراتن،مقام اول سوپر ماراتن اروپای غربی و مقام اول ماراتن اروپا در سال ۲۰۱۰ بود...و یک سال بعد کسب مقام ملی Cahors victory و کسب مقام اول بارسلونا در سال ۲۰۱۱ و برای بار دوم کسب مقام  ملی و ماراتن اروپا... در سال ۲۰۱۲ کسب مقام ملی Bordeaux و کسب داشتن۶ کبوتر ملی در بین ۱۴ کبوتر تاپ ملی و سالهای قبل تمرکز بر کسب موفقیت مقامهای بین المللی بوده است.


نیو لوریات New Laureaat: هیوگو باتنبرگ محبوب ترین پرنده خود و قهرمان بارسلونا را پیدا کرد.هیوگو باتنبرگ با همکاری فکری و قدرت مالی نیکولاس گسیلبرخت موفق به ایجاد تیم رویایی از قهرمانان بارسلونا شدند.در سال ۲۰۱۳ آنها قهرمان مقام اول بارسلونا را به قیمت ۲۵۰۰۰۰ یورو خریدند(که گرانترین کبوتر فروخته شده در اروپا بوده است) و نام نیو لوریات را بر او گذاشتند.و این یکی از معدود زمانهای بود که قهرمان بارسلونا به آسیا فرستاده نشد.نیو لوریات خیلی استثنایی است به دلیل اینکه مسابقه ۲۰۱۳ بارسلونا یکی از سختترین مسابقات بود و نیو لوریات مقام اول بارسلونا و بال طلایی را نیز کسب کرده بود.و نیو لوریات  قبل از این نیز ۳ تا از تاپ ترین مقامهای بارسلونا را کسب کرده بود.


قابل توجه این است که یکی دیگر از قهرمانهای بین المللی که به آسیا فرستاده نشد کبوتری به نام لوریات بارسلونا Laureaat Barcelona BE92-4428350 از کبوتران خانواده گسیلبرخت است که مسابقه بین المللی بارسلونا را در بین ۲۰،۹۲۵ کبوتر کسب کرده بود.(اینم یکی از سختترین مسابقات بارسلونا بود که فقط ۳ کبوتر توانستند ۱۰۰۰ متر در دقیقه مسابقه دهند و چهارمین کبوتر ۹۰ دقیقه عقبتر از لوریات بارسلونا بود.نوه دختری او در اصل مادر نیو لوریات BE08-2222675 بود.(مادر نیو لوریات به دست دکتر کارلو گسیلبرخت پرورش یافته بود و به عنوان هدیه به Luc Wiels داده بود و او کسی است که با نیو لوریات در بارسلونا مسابقه داد.


  همچنین لوریات بارسلونا توسط دکتر کارلو گسیلبرخت پرورش یافته بود.

نیو لوریات یک مسابقه دهنده عالی در بارسلونا بود و در کارنامه حرفه ای خود این مقامها را کسب کرده است: کسب مقام اول بین المللی بارسلونا در سال ۲۰۱۳ در بین ۲۵،۳۸۲ کبوتر...مقام اول ملی بارسلونا در بین ۱۰،۶۸۵ کبوتر و کسب بال طلایی در سال ۲۰۱۳...در سال ۲۰۱۱ مقام اول استانی بارسلونا در بین ۱،۵۵۰ کبوتر و کسب مقام هشتم ملی بارسلونا در بین ۱۲،۲۸۱ کبوتر..مقام ۴۱ بین المللی بارسلونا در بین ۲۶،۶۵۰ کبوتر....مقام ۳۴۳ ملی بارسلونا در سال ۲۰۱۲ در بین ۱۱،۵۹۰ کبوتر..


اسپیشال وان The Special one: این پرنده افسانه ای جدید بود.دوباره در سال ۲۰۱۵ باتنبرگ وان ده مروه و رییس پیپا نیکولاس گسیلبرخت تصمیم به خرید قهرمان بین المللی بارسلونا کردند.و دوباره یک برنده بسیار خوبی را خرید کرده بودند.در سخترین شرایط آب و هوایی گرم با ۳۹ درجه سانتیگراد فقط یک پرنده موفق شد که همان روز ر


ها سازی به خانه برگردد و اون پرنده ایی بود که به تنهایی صدها کیلومتر پرواز کرده بود و اون کسی نبود جز اسپیشال وان Special One....با خرید این کبوتر هیوگو باتنبرگ و نیکولاس گسیلبرخت یکی از مهمترین جا به جا کنندگان پرند


ه در تاریخ کبوتران مسافتی هستند...این نر  و‌ نیو لوریات از بهترین خریدهای آنها بودند.

آینده طلایی در پیش است: در زمستان ۲۰۱۴/۲۰۱۵ بهترین مسابقه دهنده های تیم مسابقه باتنبرگ وان ده مروه به لافت پرورش و تولید مثل انتقال یافتند...با استفاده از روش و متدهای جفت زدن کروس یا ضربدری به خصوص از جوجه های مستقیم نیو لوریات و اسپیشال وان و با بهره گیری از علم روز دنیا در پرورش و تولید مثل بهترین تصویر از امپراطوری مسافت ماراتن را به نمایش گذاشتند. در لافت پرورش و تولید مثل باتنبرگ وان ده مروه از این کبوتران استفاده شده است:

مقام اول بارسلونا در سال ۲۰۱۴ توسط(Kleine Jade jelle Jellema)

مقام ۳ بین المللی بارسلونا در سال ۲۰۱۴ توسط (Sylvie -Jelle Jellema)

مقام اول المپیاد کبوتر ماراتن در سال ۲۰۱۵ توسط ( Olymic Romee -Jelle Jellema)


مقام اول بین المللی پر پنیان در سال ۲۰۱۴ توسط (Black Magic صاحبش عادل عبید)

مقام اول ملی بارسلونا در سال ۲۰۱۴ توسط ( New Remy صاحبش Green Xiang)

این کبوتران همچنین با کبوتران محبوب نیکولاس گسیلبرخت و این کبوتران عالی با بهترین نسل از Witbuik جفت شدند تا بهترین قهرمانهای مدرن مسافت ماراتن تولید شوند.


موفقیتهای گسیلبرخت: با معرفی نیو لوریات و لاین خونی افسانه ای (لوریات بارسلونا)گسیلبرخت راه خود را به کبوتر خانه باتنبرگ وان ده مروه پیدا کرد.هیوگو به این نتیجه رسید که این یک افتخار بزرگ است که با تست کردن جوجه های دکتر کارلو گسیلبرخت در سال ۲۰۱۴ باعث موفقیت او به صورت مستقیم در سال ۲۰۱۵ شد.

نژاد باتنبرگ باعث به وجود آمدن قهرمانهای ملی و بین المللی زیادی شده است:


در سال ۲۰۱۵ مقام اول ملی Argen یکساله توسط Jean-Paul Balcaen از فرانسه...مقام اول ملی Narbonne یکساله توسط Daniel Dominique...

در سال ۲۰۱۴ یان پولدر از هلند مقام اول ملی و دوم بین المللی Marseille در بین ۱۲،۰۵۴ کبوتر کسب کرده است.در سال ۲۰۰۷ آریان بنز از هلند مقام اول ملی Bergerac در بین ۱۵،۴۹۰ پرنده به دست آورده است....و کلی مربی دیگر از هلند ،فرانسه،بلژیک و آلمان با نژاد باتنبرگ مقامهای ملی و بین المللی کسب کرده اند....




مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب
داود شنبه 11 شهریور 1396 16:50:6
لایک

آمارگیر وبلاگ