بازگشت
1396/5/4 (( 16 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

کبوتر مسابقه IRAN:

نویسنده: جولیز گالز

ترجمه: صابر صالح زهی( البلوشی)


برادارن افسانه ایی جانسین از آرندوک بلژیک :


برادران جانسین به وسیله عملکرد عالی کبوترهایشان در مسابقات مسافتی تاریخ ساز شدند و با این وجود مهمترین صفات کبوتران جانسین مولد بودن آنهاست و نقش نسل جانسین به عنوان مولد عالی برای پرورش کبوتران مسافتی خیلی تاثیر برانگیز است. و مربیان مسافتی بسیاری از سرتاسر دنیا از خون و نسل جانسین در کبوترخانه خود استفاده میکنند.و این نسل در هر کبوترخانه ایی موجود است.و در کل دنیا شما کبوترخانه ایی به این صورت پیشرفته مجهز و مدرن که کبوترخانه برادران جانسین است مشاهده نمیکنید.

مردم از تمام دنیا به کبوترخانه جانسین که در اسکولسترات آرندوک است میایند.بیشتر مردم از بلژیک هستند که در اینجا میتوانند جوجه هشت روزه به قیمت ۲۵۰۰ فرانک خریداری کنند و یا میکزیکیها و آمریکایهایی پولداری که هزاران دلار و بیشتر واسه کبوتر مسابقه ایی یا استوک پرداخت میکنند.در آرندوک بیشتر سعی میکنند که نژاد خالص رو نگه دارند و فقط نژادهای بیگانه ایی که در اینجا تا الان عرضه شده کلکسیونی از نژاد فابری، و نیم فابری و نیم جانسین هستند.این تنها نژادی است که در لوفت جانسین راه پیدا کرد.و تا سال ۱۹۷۳ بیش از هفتاد سال وجود داشت.الان کبوترانی که در کبوترخانه جانسین هستند همه از یک خانواده میباشند. 

 

♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

پرورش دهندگان دیگر که احساس میکردند نژاد جانسین رو به خوبی میشناسند هیچ وقت موفق نشدند که به راز پرورش برادران جانسین پی ببرند چون برادران جانسین به هیچ کس راز کار خود را نگفتند و آنها تنها کسانی بودند که کبوتران و نژاد خود را به خوبی میشناختند! و آنها تنها کسانی بودند که هر سال به طور دقیق میدانستند به چه صورت برنامه پرورش خود را عملی کنند.رنگهای زرهی تیره، سرخ ، سبز روشن با چشمان سفید و خاکستری، قرمز و زرد و غیره... پرهای نرم با بالهای انعطاف پذیر و عضلات و ماهیچه های ورزیده با سلامت کامل اینها اسلحه پنهان آنها بود که به آنها اجازه میداد که در پرورش کبوتران خود هر ساله استفاده کنند.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

هر چند که برادران جانسین در مسابقات مسافت بلند به موفقیت چشم گیری دست نیافتند اما در بین هزاران مربی و پرورش دهنده کبوتران مسافتی در بلژیک، هلند و آلمان و کشورهای دیگه شهرت و محبوبیت خاصی دست یافتند... و قهرمانای بسیاری بخصوص از هلند با استفاد از نسل جانسین مقامهای زیادی به دست آوردند.




شهرت جهانی نام جانسین روی برادران تاثیر چندانی نداشت و آنها را مغرور نکرد آنها آدمهایی ساده و بدون حاشیه بودند و به نظرات بقیه اهمیت میدادند ولی همیشه در آخر به روش و سلیقه خود در جفت زدن،پرورش، تغذیه،سلامت، تمرینات و مسابقات کار میکردند.و هیچ وقت روش و متد کار خود را تغییر نمیدادند و بیش از نیم قرن از این روش پیروی میکردند.

خیلی واضح و آشکار است که برادران جانسین یکی از بهترین پرورش دهندگان نژاد خود بودند و  به خوبی از خصوصیات و راه روش تولید نسل لاین خود آگاه بودند و تولید خود را به استاندارد جهانی رسانده بودند. 



کبوتر سبز با چشمان سفید و طوسی، پرنده سیاه با چشمان طوسی و قرمز،سبز زرهی با چشمان قرمز و سفید، سرخ (سخریج) با چشمان سفید و قرمز، زرهی روشن با چشمان قرمز و طوسی یا سفید ،سبز با چشمان زرد و سبز روشن با چشمان سفید، طوسی و قرمز از مشخصات بارز جفتهای مولد (استوک) جانسین بودند.و هر سال کبوترخانه جانسین از سال قبل کبوتران با کیفیت بهتری تولید میکرد.این کبوتران با بالهای بسیار انعطاف پذیر خود و با چشمانی براق و درخشان و جذاب و با رنگبندی کامل و بی نقص و با برخوردای از سلامت کامل باعث میشد که پرورش دهندگان و مربیان بسیاری مانند هیکتور دیسمیت، چارلز واندر، آندره بریتی، ایوگین میولیمنز، وان میریت این اود،تیرن هوت، لوییس وان لون، لوفت گالز،‌جیرارد وانهی،جوزیف واندین بروکی، لیون مانت، کوروی لی گراند، و بقیه از هلند و آلمان از کبوتران جانسین برای میکس کردن با کبوتران خود استفاده میکردند...گزاف نگفته ایم اگر بگوییم که کبوتران جانسین بودند که به مسابقات بلژیک شهرت و معروفیت بخشیدند.



برای سالیان طولانی برادران جانسین جوایز بسیاری رو در مسابقات به دست آوردند از سال ۱۹۳۵ تا ۱۹۳۹ آنها ۶۰ مقام اول و از سال ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۱ آنها ۸۰ مقام اول و در سال ۱۹۵۱ انها ۱۸ مقام در سال ۱۹۵۲ آنها ۱۲ مقام در سال ۱۹۵۳ آنها ۲۸ مقام اول، در سال ۱۹۵۴ آنها ۲۰ مقام اول در سال ۱۹۵۵ آنها ۳۲ مقام اول، در سال ۱۹۵۶ آنها ۳۰ مقام اول در سال ۱۹۵۷ آنها ۱۷ مقام اول و در سال ۱۹۵۸ آنها ۱۵ مقام اول به دست آوردند.کبوتران آنها علاوه بر مسابقات کلوپها در مسابقات منطقه ای هم شرکت میکردند.خیلی از مربیان به آنها حسودی میکردند و دوست نداشتند که با آنها رقابت کنند و نتیجه آن شد که در آخر آنها رو به این علت که کبوتران آنها خیلی سریع بودند تنبیه کردند و ا


ز شرکت در مسابقات منع نمودند و این سخترین و ناعادلانه ترین تصمیم در مورد آنها بود.....



با تشکر 


مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب

آمارگیر وبلاگ