بازگشت
1396/5/4 (( 23 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

کبوتر مسابقه IRAN:

منبع: کلوب کبوتر مسابقه ای کانادا

مترجم : صابر صالح زهی(البلوشی)


تاریخچه کبوتران مسابقه ای




اوایل سال ۱۸۰۰ میلادی مسابقات کبوتران مسابقه ای به صورت مدرن و پیشرفته در بلژیک شروع به فعالیت کرد. به هر حال انسانها سالها قبل از آن حدود ۵۰۰۰ هزار سال پیش کبوتران را به صورت حیوان خانگی نگهداری میکردند و یا از گوشت آنها برای خوردن و از هوش و توانایی آنها برای نامه رسانی استفاده مینمودند. انسانهای عصر حجر در ۸۰۰۰ سال پیش شروع به تربیت حیوانات نمودند و کبوتر دانه خوار را که از همه حیوانات برای اهلی شدن راحتر و مناسبتر بودند را انتخاب کردند.به مرور زمان که انسانها به کشاورزی روی آوردند تعداد کبوتران در کنار زمینهای کشاورزی بیشتر و بیشتر شد و به زندگی کردن در کنار انسانها عادت کردند. در زمان اوج امپراطوری موریش(اعراب مغربی) اعراب از کبوتران به عنوان کبوتر نامه بر استفاده مینمودند. در دوره تاریکی یا قرون اوسطی(زمانی که اروپا از نظر فرهنگی زیر فقر بود) اعراب در اروپا اندلس(اسپانیا) از بغداد در خاورمیانه تا سواحل بربرها  در شمال آفریقا در سیستم اداری خود از کبوتران نامه بر استفاده میکردند. چنگیز خان مغول نیز برای گسترش امپراطوری خود از کبوتران نامه بر استفاده میکرد و این کبوتران تاثیر به سزایی در اداره و گسترش امپراطوری مغولستان داشته اند. 




کبوتران نامه بر نقش به سزایی در گسترش انقلاب صنعتی داشتند. آژانس خبرگزاری ریوتیرز با کبوتران نامه بر شروع به کار کرد و کبوتر نامه بر نماد و سیمبل بسیاری از سیستم های پستی در اروپا شد. 



■■■■■■■¤¤¤¤¤¤¤¤¤

تا به این روز پایه و اساس کبوتران مسابقه ای در بلژیک به احتمال خیلی زیاد از نسل کبوتران نامه بر ایرانی میباشند که با کبوتران محلی خود میکس نموده اند و به مرور زمان و با اصلاح نژاد مدرن کبوتران مسابقه ای هومر پیشرفت کردند و کم کم و به مرور زمان تبدیل به کبوتران مسابقه ای امروزی شدند و این نسل از کبوتران مسابقه ای همچنان به صورت پیشرفته و علمی اصلاح نژاد میشوند و در حال پیشرفت هستند.




 در سال ۱۸۱۸ اولین مسابقه مسافت بلند در بلژیک برگزار شد و در سال ۱۸۲۰ اولین مسابقه از فرانسه به شهر لیژ (بلژیک) بود و در سال ۱۸۲۳ از لندن به آنتراپ( بلژیک)انجام شد. در سال ۱۸۷۰ در کشور بلژیک ۱۵۰ انجمن کبوتران مسابقه ای و بیش از ۱۰۰۰۰ لوفت (کبوترخانه) وجود داشت و هلند که در همسایگی آنها قرار داشت نیز به این ورزش مفرح کبوتران مسابقه ای علاقمند شد و مردم آن با آغوش باز و با عشق و علاقه تمام به این رشته پیوستند. بعد از سال ۱۸۷۵ ورزش مفرح کبوتران مسابقه ای در انگلیس به یکی از پرطرفدارترین سرگرمیهای مردم آن کشور مبدل گشت.امروزه در بلژیک و هلند بیش از ۹۰۰۰۰ کبوتر خانه موجود میباشد و این در حالی است که فقط ۱۰۰۰۰۰ کبوترخانه در انگلیس وجود دارد. در قرن نوزدهم میلادی مردم آمریکا نیز با این ورزش و سرگرمی کبوتران مسابقه ای آشنا شدند و همچنین در قسمتهای از فرانسه نیز به این سرگرمی و ورزش مشغول بودند و این ورزش نیز در آنجا به جایگاه مناسبی دست پیدا کرد و این ورزش الان در ژاپن، تایوان،کانادا،استرالیا، آفریقای جنوبی و چین به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است.و همچنین علاقمندانی به این ورزش در هند،آرژانتین و مجارستان نیز وجود دارد و زادگاه این ورزش از آنجایی که همه میدانیم بلژیک است که به عنوان هسته اصلی  این ورزش کبوتران مسابقه ای در جهان شناخته شده است. در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰۰ کبوترخانه کبوتران مسابقه ای در شمال آمریکا به ثبت رسیده است.و از ۵ سال پیش علاقه به شرکت در مسابقات کبوتر به طرز چشم گیری در شمال آمریکا پیشرفت داشته است و این عشق و علاقه به کبوتران مسابقه ای روز به روز در جهان از محبوبیت بیشتری برخوردار میشود و علاقمندان بیشتری از سرتاسر جهان به این ورزش گرایش پیدا میکنند و به این ورزش به عنوان یک تفریح سالم نگاه میکنند به صورتی که همه مردم چه از مرد و زن و پیر و جوان میتوانند در این ورزش مفرح فعالیت کنند و به خوبی و خوشی با هم رقابت سالم داشته باشند و از این ورزش به عنوان یک سرگرمی لذتبخش بهره ببرند.


مقالات مرتبط

⭕️تاریخچه کبوتران مسابقه ای⭕️ اوایل سال ۱۸۰۰ میلادی مسابقات کبوتران مسابقه ای به صورت مدرن و پیشرفته در بلژیک شروع به فعالیت کرد. به هر حال انسانها سالها قبل از آن حدود ۵۰۰۰ هزار سال پیش کبوتران را...
کبوتر مسابقه IRAN:﷽منبع: کلوب کبوتر مسابقه ای کانادامترجم : صابر صالح زهی(البلوشی)تاریخچه کبوتران مسابقه ایاوایل سال ۱۸۰۰ میلادی مسابقات کبوتران مسابقه ای به صورت مدرن و پیشرفته در بلژیک شروع به فعال...
نظرات درباره این مطلب
یونس جمعه 13 مرداد 1396 22:42:26
دمتون گرم
یونس جمعه 13 مرداد 1396 22:42:23
دمتون گرم

آمارگیر وبلاگ