بازگشت
1396/5/19 (( 12 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

کشف رمز راز، عوامل خارجی و داخلی کبوتر مسابقه ای از راه دور: 



در این بخش میخواهیم از طریق عوامل خارجی و داخلی کشف رمز راز ناوبری کبوتر از راه دور بپردازیم. 


دمای بدن کبوتر در مسافت بلند: 

دما،

حرارت دمای کبوتر با حفظ تعادل پویا و فرایندهای تولیدی قابل توجه با گرما دارد، که قادر به حفظ درجه حرارت نسبتا پایدار حفظ کند، 

درجه حرارت بالا و ثابت ۴۲ درجه سانتیگراد است، که انواع انزیم ها با ارتقا فعالیت های در داخل بدن به سوخت ساز بدن بپردازد، تا حد زیادی کاهش این عمل وابستگی به محیط خارجی، گسترش دامنه برای انطباق با شرایط محیطی مختلف است. 



کبوتر به سرعت قادر به تنظیم تولید حرارت و گرما را به حفظ دمای بدن نسبتا پایدار کند،  سیستم عصبی مرکزی کبوتر (هیپوتالاموس) به شدت توسعه یافته است که با تنظیم حرارت رابطه نزدیکی دارند. 

هیپوتالاموس: برای به انجام رساندن این کار از طریق سیستم عصبی مرکزی هماهنگ با غدد ریز درون فعالیت تولید حرارت و پمپاژ کردن و تحت تاثیر گذاشتن حرارت کبوتر در مسافت طولانی، 

درجه حرارت بدن کبوتر آزمایش شد که در  شرایط مختلف محیطی و عادات زیستگاه زندگی در روز شب، برای انطباق با محیط زیست خود را انطباق میدهد.


کبوتر از مورد توزیع جغرافیایی از این دیدگاه آنها میتوانند در شرایط _ ۵۰ درجه سانتی گراد زندگی کنند. و برای طی کردن از مسافت های طولانی حفظ درجه حرارت طبیعی بدن لازم است تا بتواند افتخار کسب کند. 


تحریک تنظیم درجه حرارت برای گرم کردن و خنک کردن در یک مسابقه طولانی با دها هزار کبوتر یک سیستم تنفسی خوب هم لازم دارد، این دو  پارامتر بهم وابسته هستند، بنابراین دقت لازم برای شناخت یک کام تنفسی واجب است. 


دوم: رنگدانه چشم: 

پروتئین رنگدانه 

♡♡♡♡♡♡♡♡♡

♡♡♡♡♡♡♡♡♤

در شبکه چشم، قله حساسیت طیفی سه منطقه (رنگی) قرمز، سبز‌و ابی است. این مواد از سوی نیروی تابشی، در نهایت در یک ادراک رنگ مختلف میشود. برخی از مردم‌ این را حسس ششم میگویند، که در شیوه جفت زدن متضاد رنگ را انتخاب میکنند، ( سیاه و سفید_ سفید، ابی_ زرد، قرمز) سبز). ازمون نشان میدهد.


ازمون نشان داد حضور سه ماده در شبکیه چشم، به عنوان مثال، قرمز( یک ماده است که از خود بیگانگی رنگ دیگری است) به عنوان مثال‌سبز( جذب شده است) و در نتیجه، شبکیه عبارتند از سه حساسیت طیفی مختلف از رنگدانه های بصری است. 

با این حال، اطلاعات رنگ در مسیر عصبی منتقل میشود، در واقع فرم جفت متضاد کد گذاری میشود، اگر فقط سلول های صالح تنها شامل یک لایه رنگی حساس، تفاوت رنگ است،‌واکنش میدهد، دلیل این است که، اگر چه احساس سلول نور طول موج های مختلف به عنوان دارد، اما ممکن است مناسب شدت نسبی، سلول های صالح که میتواند همان واکنش را به دو نوع طول موج دلخواه انتخاب شده را تغییر داده است.


♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

شبکیه چشم کبوتر حاوی سه نوع رنگدانه مخروط وجود دارد، انها در سه سلول مختلف وجود دارند، در اکتشافات سال های اخیر، گفته شده که دو مخروط رنگدانه در فرورفتگی های شبکیه مرکزی کبوتر وجود دارد: یک نوع رنگ حساس سبز، که اوج جذب طول موج آن 540 نانومتر است، یکی دیگر از اوج جذب رنگدانه حساس برنگ قرمز به طول موج 570 نانومتر است، از بنیادی سیتوکروم 

fhotosensitivity 

5/10 برابر است. 

صالح سلول رنگ کبوتر موجود در چشم در قطرات روغنی، برای به دست اوردن یک فیلتر رنگ، نقش ایفا میکند. 

ساختار عنبیه( شن و ماسه) چشم، در رنگ غیر حساسیت و خواص پراکندگی ذرات


مرتبط با طول موج وجود دارد. 

بخش خارج سلولی صالح به شکل یک موجبر، اثر موجبر، شکل و اوج طیفی جذبی نفوذ را تعیین کننده است. 

اطلاعات رنگ" تنها در جهت عمودی منتقل میشود، همچنین مرحله گسترش افقی، به ویژه، کبوتر از طریق ، منطقه کم نور، یا منطقه جدید، در پرواز، چشم باید " زمینه روشن"، و " میدان تاریک" میشود، به دست اوردن کنترل به طور مداوم به تکرار، photoreactive یک، photoreactive،" photoreactive, 

photoreactive گردیان، 

photoreactive ناوبری 

عمل فتو" برای برگشتن و پیدان کردن به خانه، در همین حال، شن و ماسه، بطور مداوم با توجه به یکی از گرایش های ناوبری را بازگو کنیم، " سه رنگ متغییر"، " کنتر رنگ است"، " سیگنال سه رنگ"، رنگ بصری مرکزی از اطلاعات به دست امده از پردازش عادی.



سومین مورد: غدد عرق و پرواز")) 



کبوتر پوست خشک دارد و در موقع عادی عرق نمیکند. سطح پوست شاخصی از پرها و فلس" پوشیده شده است. 

هنگامی که کبوتر با از دست دادن آب مواجعه میشود، اتفاق کم ادرار‌ی و مدفوع مواجعه همراه میشود. بنابراین تقاضا برای آب کمتر از دیگر حیوانات زمین است. در همین حال غدد عرق کبوتر، منشعب اصلی تنفسی سرد توسط تبخیر اب و تبخیر آب در دمای بالا. 

در زمانی که که شرایط‌ دمای 39 درجه سانتی گراد است، مقدار آب معادل تا چهار بار نوشیدن در روز است که به 23 درجه سانتی گراد خود را برساند. 24 ساعت بدون آب در دمای بالا، میتواند وزن کبوتر 15% از دست بدهد، اما پس از نوشیدن در عرض چند دقیقه شما میتوانید وزن را بازیابید، این یک شرایط منحصر بفرد در کبوتر است. 



چهارم) تنفس جوی، اکسیژن* 


کبوتر تشکیل تنفسی خاصی دارد، این سیستم کیسه هوا آن است که بخوبی توسعه یافته است، و لوله ارتباط ریه، آن را به طور گسترده ای میان نهاد، حرکت عضلات و بخشی از حفره استخوان توزیع شده است. 


الگوهای تنفسی کبوتر منحصر به فرد، این تنفس دو برابر شده است، به عنوان مثال، زمانی که دمی و بازدمی، هر دو تبادل گاز در ریه ها، برای پرواز از مصرف اکسیژن برای انطباق مورد نیاز است، وقتی کبوتر در طی  مسافت بلند اکسیژن مصرفی  21 برابر میشود.


کبوتر در دستگاه کیسه هوا اکسیژن کافی دارد هنگامی که از راه دور به خانه باز میگردد، و در این حال جناغ سینه و دنده حرکت میکند و باعث تغییر  حجم سینه میشود، این واکنش ناشی از انبساط و انقباض ریه ها و کیسه هوا برای تکمیل گاز، هنگامی که کبوتر پرواز میکند، جناغ سینه به عنوان نقطه شروع عضلات و بال فن ( عضله سینه بزرگ و جزئی) نباید حرکت به بالا و پایین، به طور عمده توسط کشش بالون برای کمک و به تکمیل ریه ها، تنفس هنگامی که اتساع بالون بال، هوا از طریق ریه ها کشیده شده، تیغه زمانی که بالون تخلیه شده، هوا دوباره از طریق ریه ها تخلیه میشود. 

وقتی دم هوا علاوه بر تعداد زیادی از کربن در تبادل اکسیژن در ریه ها از برونشیولیت، و بخشی همراه از هوا بطور مستقیم به بالون برونش مویرگی، بنابراین پر از اکسیژن است.  در طول بازدم، ریه ها حاوی گاز اکسید کربن موجود که از طریق تکثر کیسه هوا جلو تخلیه میشود. در همان زمان، هوای که در کیسه ذخیره شده در هوا به داخل ریه ها تخلیه شده از طریق مویرگ و سپس کیسه هوا جلو تخلیه شده است. و این گاز از طریق ریه ها عبور میکند. و آنرا یک تبادل گاز گفته میشود.  

بالون علاوه بر کمک به تنفس ریه ها، بلکه به کاهش وزن مخصوص بدن، کاهش اصطکاک بین عضلات و کتف، سیستم خنگ کننده سریع حرارت سوخت ساز بدن، با توجه به ازمون، کبوتر عشق به پرواز در هوا استنشاق هم باعث میشود، دو سوم عمده کار استفاده خنک کننده آن است‌. 


با تشکر


مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب
جعفر سکینی شنبه 21 مرداد 1396 10:39:8
عالی بود

آمارگیر وبلاگ