بازگشت
1396/6/1 (( 22 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

سیامک بهرامی.


مخمرها جزو قارچ های تک سلولی می  باشند. مخمر ساکارومایسس سروزیه در ور آمدن خمیر نان در نانوایی ها و شیرینی  پزی ها مورد استفاده قرار می  گیرد. اما از آنجایی که این ماده ارزش تغذیه ای بالایی دارد، به عنوان مکمل غذایی نیز عرضه می  گردد. مخمر آب جو معمولاً طعمی بسیار تلخ دارد.

فواید مخمر آب جو


مصرف مخمر آب جو یعنی اینکه لشکری از سلول های آماده و قوی را برای محافظت از بدن موجود زنده مجهز کنید. به خاطر اینکه اولا با توکسین ها یا همان سموم انباشته شده در بدن مقابله کرده و دوم اینکه به دلیل داشتن ویتامین ها و عناصر مختلف باعث تقویت سیستم ایمنی بدن پرنده می شود. در نهایت اینکه مخمر آب جو فعالیت فاگوسیت ها را تقویت می کند. فاگوسیت ها سلول هایی هستند که وظیفه ی ناکار کردن میکروب ها را بر عهده دارند. برای همین هم با مصرف این مخمر سرماخوردگی و دیگر بیماری های زمستانی از پرنده دور می شود.


اگر روده های حساسی دارند بدانید که مخمر آب جو سرشار از پروبیوتیک است که برای روده ها بسیار مفید است. مخمر آب جو درد و نفخ معده را از بین می برد و برای رفع اسهال نیز مفید است. اگر در حال مصرف آنتی بیوتیک ها هستید نیز بهتر است از این مخمر استفاده کنید. به خاطر اینکه ترکیبات موجود در آنتی بیوتیک ها به فلور روده آسیب می زنند و لازم است که با مصرف این مخمر جبران شود.


مکمل مخمر آب جو اشتها را نیز بالا می برد. اگر می خواهید پرنده تان چاق شود نیز می توانید به مکمل مخمر آب جو اعتماد کنید.


پودر مخمر آبجو

ترکیبات مخمر آبجو


مخمر آب جو حاوی تمام ویتامین های گروه B به غیر از ویتامین B12 می  باشد، مگر اینکه مخمر آبجو با ویتامین (B12) نیز غنی  شده باشد.


مخمر آب جو حاوی ۱۶نوع اسید آمینه است که تمام اسیدهای آمینه ی ضروری را شامل می  گردد. در هر ۳۰ گرم مخمر آبجو، ۱۶ گرم پروتئین وجود دارد. همچنین این ماده حاوی ۱۴ نوع مواد معدنی به ویژه کروم، فسفر و سلنیوم می  باشد. روی، آهن، مس، منیزیوم، منگنز و پتاسیم از دیگر مواد معدنی موجود در مخمر آبجو هستند.


کروم موجود در مخمر آبجو، بهترین منبع غذایی کروم محسوب می  گردد. مخمر آب جو حاوی فیبر می  باشد. در هر ۳۰ گرم از مخمر آبجو، ۶ گرم فیبر موجود است. همچنین مخمر آبجو حاوی بتا گلوکان می  باشد. بتا گلوکان یک آنتی اکسیدان قوی بوده و در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است. بعلاوه این مخمر حاوی نوکلئیک اسیدها و نوکلئوزیدها نیز می  باشد، به ویژه ریبونوکلئیک اسید (RNA) و اینوزین.


با تشکر


مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب
مجتبی عفاری پنج شنبه 20 آذر 1399 19:26:55
سلام میشه طریقه استفاده ازپودرمخمراب جورابرای پرندگان توضیح بدید ممنون

آمارگیر وبلاگ