بازگشت
1396/6/16 (( 22 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

برنج سبوس‌ دار، پسر سیاه شالیزار


نه دونه‌های گندم و نه دونه‌های برنج، هیچ‌کدوم قبل از اینکه راهی آسیاب بشن این رنگی نیستن. روی این دونه‌ها یه لایه تیره رنگ وجود داره که سابیده می‌شه و از بین می‌ره. این لایه فواید و ارزش غذایی بالاتری داره. مثلا نون سنگک برای این بهترین نون سنتی به حساب میاد که از آرد سبوس‌دار تهیه می‌شه. برنج قهوه‌ای یا برنج سبوس‌ دار چند سالیه که تو بازار ایران هم پیدا می‌شه. این برنج مفیدتر از برنج سفیده و 15 نوع ماده مغذی و همه ویتامین‌های گروه B رو داره. نیاسین، منگنز و پتاسیم هم تا دلتون بخواد تو این...


باقلا

 این گیاه  باقلا یه منبع غنی از ویتامین‌های ضروری بدنه. از ویتامین C گرفته تا A, E و D همه تو دونه‌های سبز باقلا وجود داره. این دونه‌ها یک عالمه مواد معدنی مثل کلسیم، فسفر، آهن و پروتئین هم داره. باقلای پخته..


بادام زمینی 

 مهم‌ترین نکته تو بادوم زمینی اینه که چربی‌ش از نوع غیراشباعه و برای سلامتی قلب مفیده. ویتامین غالب تو این دونه‌ها ویتامین E هست. بادوم زمینی یه آنتی‌اکسیدان خیلی قویه که بیشترین تاثیر رو روی معده و روده می‌ذاره و مانع ابتلا به سرطان دستگاه گوارش می‌شه. فولیک اسید موجود تو بادوم زمینی نیروی خون‌سازی و ضد سرطانی بادوم زمینی رو افزایش می‌ده. اگه خوردن چندتا دونه بادوم‌زمینی رو تو رژیم روزانه‌تون بذارید


 اعصاب و استخون‌های فولادی با کنجد


دونه‌های سفید، قهوه‌ای یا سیاه کنجد بیشتر از 16 قرنه که توسط آدما کاشته و خورده می‌شن. کنجد و روغن اون از مفیدترین خوراکی‌هایی هستن که بشر پیدا کرده. خوردن کنجد به عنوان تنقلات یا چاشنی شیرینی، نان، سالاد و ... خیلی جاها می‌تونه حکم یه دارو رو داشته باشه. کسانی که مصرف کنجد و روغن کنجد رو تو برنامه غذایی‌شون دارن، می‌تونن با خیال راحت ادعا کنن که تا آخر عمرشون دچار فشار خون بالا نمی‌شن. کبد این آدما هم تا آخر راه مثل ساعت کار می‌کنه و هیچ وقت دچار بیمارهای کبدی نمی‌شن. کنجد سرشار از ویتامین E هست...


5- کنجد

کنجد منبع بسیار خوبی از مس، کلسیم، منیزیم و روی است. مس به دلیل حضور در بسیاری از سیستم‌های آنزیمی ضد التهابی و آنتی اکسیدانی ، نقش مهمی در کاهش درد و رفع التهاب در بیماری‌های آرتریت روماتوئید دارد. علاوه بر آن در فعالیت نوعی آنزیم موثر است که برای اتصال کلاژن و الاستین مورد نیاز است. کلاژن و الاستین در ساختار، قدرت و قابلیت ارتجاع رگ‌های خونی، استخوان‌ها و مفاصل مهم هستند.


کلسیم نیز از املاح معدنی مهم موجود در کنجد است. نقش موثر کلسیم در کنجد باعث پیشگیری از کاهش توده‌ی استخوانی که در یائسگی یا بیماری‌های خاصی مانند آرتریت روماتوئید مشاهده می‌شود می‌گردد.

__________________%__-------------------------

سیر و پیاز

نیز منبع غنی از عنصر سولفور هستند که مصرف آن به استحکام استخوانها کمک می‌کند.


سویا

دارای مقادیر متنابهی از اسید آمینه های ضروری است و همچنین دارای مقادیر مناسبی از اسیدهای چرب امگا 3 و 6 و منبعی از پروتئین کامل می باشد و به تنظیم قند خون و عملکرد روده کمک می کند امابه دلیل چربی بالا ، نمی توان آن را به مقدار زیاد مصرف نمود. کبوتران به طور معمول چندان مشتاق سویا نیستند اما به دلیل داشتن گوگرد مناسب و مقدار پروتئین و اسید آمینوهای لازم برای دوران پر ریزی بسیار مناسب است.



شاه‌دانه (تخم بنگ)

بسیار مغذی است و منبع فوق‌العاده‌ی پروتئین کامل به حساب می‌آید و در عین حال راحت نیز هضم می شود. این دانه‌های ریز حاوی فیبرهایی هستند که برای سلامت قلب و سیستم گوارشی مفید هستند. خواص شاه‌دانه به همین جا ختم نمی‌شود، طبعي بسيار گرم و خشك دارد. گفته می شود شاهدانه منبعي از تضادها است يعني عدم رعايت در مصرف ممكن است فرد را از نقطه صفر به منفي بي نهايت يا مثبت بي نهايت ببرد. شاهدانه غنی از اسید آمینه های ضروری و اسید های چرب ضروری است و دارای 33 درصد پروتئین ، 12 درصد کربوهیدرات ، 44 درصد روغن (39 درصد غیر اشباعی و 5 درصد اشباعی) است. شاهدانه برای اهداف تولید مثلی و پرورش جوجه مناسب است و درصد بالای آن در جیره علاوه بر شل شدن کتف کبوترها احتمال اختلال عصبي، گوارشي ، هورموني، استفراغ و اسهال را در پي دارد و دست كم مي تواند كبوتر را تو لك ببرد. 


با تشکر



مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب
محمد سه شنبه 28 شهریور 1396 10:46:48
عالیه فقط اگه بروز رسانی بشه بهتره
محمد سه شنبه 28 شهریور 1396 10:46:48
عالیه فقط اگه بروز رسانی بشه بهتره
لوبئزئزئطب جمعه 17 شهریور 1396 19:43:3
ز.ز طئزئلدثئزئرئل.می
لوبئزئزئطب جمعه 17 شهریور 1396 19:43:2
ز.ز طئزئلدثئزئرئل.می

آمارگیر وبلاگ