بازگشت
1396/6/22 (( 52 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

 منبع: The Pieon Racing Formula

مترجم: صابر صالح زهی(البلوشی)♡

(باشگاه کبوتر مسابقه ای زاهدان)♡♤


مصاحبه با تام ده مارتینو***


س ۱. در کبوتران مسابقه دنبال چه کیفیتی هستید؟

ج: در ورزش امروزی کبوتران مولد با کیفیت بالا الزامی میباشند.من بهترین کبوتران مولد خود را از بهترین خانواده ها (نسلها)  با بهترین عملکرد انتخاب میکنم.کبوتران مولدی که باید بهترین شرایط فیزیکی و جسمانی برای تولید مثل داشته باشند و از سیستم ایمنی قوی برخوردار باشند.


س ۲: به نظر شما مهمترین فاکتور یک کبوترخانه قهرمان چه میباشد؟


ج: خیلی از چیزها باید در کنار هم قرار بگیرند تا یک کبوترخانه موفق شود.این مانند خانه ایی از کارتها میباشد.یک اشتباه پیامدهای ناگواری را به دنبال خواهد داشت. کبوتران خوب، یک کبوترخانه محکمی که با شرایط آب و هوایی منطقه سازگاری داشته باشد و محیط آرام و ساکت با مدیریت برنامه ریزی شده برای موفقیت یک لافت ضروری است.


س ۳: شما کبوترخانه خود را به چه صورت تقسیم کرده اید؟


ج: مولدهای من جدا هستند تا زمانی که فصل جفتگیری برسد.قسمت مسابقه دهندها هم از دو قسمت مجزا تشکیل شده است تا هر زمانی که لازم باشد نرها و ماده ها رو از هم جدا سازم.بهتر است که جوجه های دور اول را از جوجه های دیگر دوره ها جدا سازیم تا زمانی که همه آنها دانه خور بشوند‌.این کار باعث کاهش استرس از آنها میشود و باعث میشود که جوجه ها بهتر بزرگ شوند.


س۴: شما به چه صورت کبوتران را با هم جفت میزنید؟


ج: من دوست دارم به صورت خطی جفت بزنم.به نظر من روش همخونی جوجه ها رو هم از لحاظ قدرت و هم سلامت ضعیف میکند.عملکرد کبوتران همیشه در تصمیمات من برای جفت کردن تاثیر گذار هستند.من دوست دارم کبوترانی را با هم جفت کنم که هر کدام چندین قهرمانی در شناسنامه خود داشته باشند.


س ۵:  به نظر شما بهترین استراتژی پرورش چیست و چرا ؟


ج: انتخاب کبوتران از خانواده های که در سخترین شرایط بهترین عملکرد را داشته اند‌ و برای مسیری که شما میخواهید مناسب باشند.هیچ وقت تمام کبوتران مسابقه ای برای هر مسیری مناسب نمیباشند.بهتر است اول از کبوترانی که خوب جواب میدهند شروع کنید و بعد برای رسیدن به نتیجه دلخواه میتوانید سرعت و استقامت را به خون کبوتران خود اضافه کنید.


س ۶: شما به چه صورت پرنده ها را برای پرورش انتخاب میکنید ؟


ج: من خیلی خوش شانس هستم که از بهترین مسابقه دهنده های جهان را دارم.و بعضی از این کبوتران بهترین نسلهای قهرمان را تولید کردند.من متوجه شدم که بعضی از این کبوتران از خصوصیات مشابه و ویژه ای برخوردار هستند و من سعی دارم که این نوع کبوتران را با کبوتران دیگر که خصوصیات متفاوتی دارند به صورت لاین یا خطی جفت بزنم.من ساعتها مشغول جستجو میشوم و کبوتران را در دست میگیریم و آنها را بررسی میکنم تا کبوتری را که مورد دلخواه من برای پرورش است پیدا کنم.


س ۷: در هر فصل چه تعداد جوجه میکشید؟

ج: من در هر فصل سه دور از هر جفت جوجه میکشم که دو دست اول را برای مسابقه و دست آخر را برای پرورش نگه میدارم.

س ۸: شما بیشتر از چه روشی برای مسابقات استفاده میکنید ؟

ج: پرنده های جوانه زیر نظر سیستم نور  (تاریکی) و پرنده های قدیمی با سیستم بیوگی یا طبیعی مسابقه داده میشوند.


س ۹: شما پرندگان خود را چگونه تمرین میدهید؟

ج: پرندگان قبل از شروع فصل مسابقات تا مسافت ۱۲۵ مایل (۲۰۰ کیلومتر) تمرین داده میشوند.هر هفته پرتابهای کوتاه داریم تا پرنده ها به شرایط ایده ال خود برسند.

س ۱۰: آیا برنامه غذایی و تغذیه ای خاصی دارید؟

ج: من ترجیح میدهم با دست و دلبازی زیاد تیم مسابقه دهنده خود را با بهترین و باکیفیت ترین دانه های موجود تغذیه کنم.

س ۱۱: شما به چه صورت پرندگان خود را قبل از مسابقات آماده میکنید ؟


ج: من برای اطمینان از اینکه پرندگان در بالاترین شرایط فیزیکی برسند از بهترین برنامه سلامت و تمرینی استفاده میکنم.


س ۱۲: آیا شما برنامه خاصی برای سلامت پرنده ها دارید؟

ج: جوجه های سالم از مولدهای سالم به دنیا می آیند.مولدهای شما باید در بهترین شرایط موجود باشند و سیستم ایمنی قوی داشته باشند تا بتوانند جوجه های قوی به وجود بیاورند.از مولدهای استفاده کنید که در تمام طول سال سالم و سرحال هستند.این مولدها بهترین شانس را دارند که مسابقه دهنده های خوبی را به وجود آورند.در زمان فصل مسابقات محصولاتی در بازار موجود است که به شما کمک میکند که تیم مسابقه دهنده سالمی داشته باشید.بهتر است که قبل از استفاده از دارو با دامپزشک خود مشاوره داشته باشید.


س ۱۳: آیا شما در مسابقات از نرها بیشتر استفاده میکنید یا از ماده ها؟ و چرا؟


ج:من ترجیح میدهم که در مسابقات از ماده های جوان استفاده کنم.به طور متوسط شانس گم شدن ماده ها کمتر است و ماده ها انگیزه بیشتری برای برگشت به لانه دارند و سریعتر نیز به لانه برمیگردند.


س ۱۴: به نظر شما مربیان برای ارتقاء بهتر


این ورزش چه کار باید بکنند ؟


ج: ما باید این ورزش را به مردم معرفی کنیم و راهی را پیدا کنیم که قابل دسترس عموم باشد و برای همه مقرون به صرفه باشد تا بتوانند به این ورزش بپردازند.ما به داوطلبانی نیاز داریم که به مدارس و شهرهای مختلف بروند و با خود کبوترخانه کوچیک سیار حمل کنند و کبوتران مسابقه ای سالم و تمیز را به مردم نشان دهند تا علاقه آنها را به این ورزش بیشتر کنند.و به مردم نشان دهیم که این ورزش چقدر مفرح است و راحت میتوانند به این فعالیت ورزشی بپردازند.در اختیار گذاشتن وقت خود و همچنین هدیه دادن از بهترین پرندگان خود تنها راهی است که از ادامه و پیشرفت این ورزش اطمینان پیدا کنیم.


س ۱۵: شما آینده این ورزش کبوتران مسابقه ای رو چگونه میبینید؟

ج: این ورزش مدت طولانی است که در جهت اشتباه است.اینجا خیلی بر روی مسابقات جوانه ها تاکید دارند و خیلی از کبوترخانه ها در آمریکا فقط در مسابقات جوانه ها شرکت میکنند و با این کار شما نمیتوانید به توانایی کبوترانی که فقط ۶ ماه سن دارند پی ببرید.ما به اروپا نگاه میکنیم و هزارها دلار برای خرید بهترین کبوتران آنها که مقامهای زیادی دارند هزینه میکنیم و پولهای خود را دور میریزیم زیرا نمیخواهیم دوباره آنها را تا سن یک سالگی امتحان کنیم ‌و این واقعا مسخره است.دادن شانس به کبوتران تا سن یک سالگی و بیشتر به آنها این امکان را میدهد که در سنین بالاتر ارزش و توانایی واقعی خود را بهتر نشان دهند.در آمریکا در مسابقات کبوتران جوان این کبوتران خوب نیستند که برنده میشوند بلکه این سیستم مسابقه عالی آنها است که برنده میشود. سیستمهای نور و تاریکی را که بسیاری از آن استفاده میکنند دور بریزید و اجازه دهید که پرندگان با کیفیت و توانایی خود برای شما قهرمانی بیاورند.نسل آینده مسابقات رو به سمت پرندگان قدیمی ببرید و لذت از مسابقات را بهتر درک کنید این تنها راهی است که برای پیشرفت و تداوم این ورزش لازم است.


س ۱۶: پنج چیز مهمی که هر مربی باید بداند چه میباشد؟

ج: داشتن پرنده ها خوب، داشتن برنامه مدیریتی خوب برای کبوترخانه ، داشتن برنامه سلامت کامل ،یک نقشه خوب و جامع و همچنین داشتن رفتار و اخلاق ورزشی ۵ اصل مهم هستند تا بتوانید از این ورزش لذت ببرید.


س ۱۷: آیا میتوانید به ما ایده یک سال از لافت خود را بدهید که به چه صورت است؟

ج: در طول سال لافت پرورش کبوتران از اهمیت خاصی برخوردار است.مناسبترین چیزها برای پرورش آب تازه، مواد معدنی و رژیم غذایی درست است که تمام سال باید در دسترس آنها باشد و از ویتامینها و داروها برای تقویت سلامت پرنده ها استفاده نمیشود.استفاده بعضی از ترکیبات طبیعی و اسیدها تنها داروهای است که در برنامه پرورش استفاده میکنم.


س ۱۸: بهترین چیزی که شما در مورد کبوتران مسابقه ای میدانید چه میباشد؟


ج:من بیشترین پاداش را زمانی به دست خواهم آورد که ببینم زحمات من به ثمر نشسته است و کبوترانی که پرورش داده ام قهرمان مسابقه یا مولد های خوبی شده اند.


س ۱۹: دیدگاه شما در مورد علامات چشم چگونه است ؟

ج: من چندین کبوتر را بر اساس علامات چشم برای قهرمانی در رده محلی و ملی جفت میزنم اما همیشه آنها بهترین مولدهای من نیستند.اگر به این راحتی بود که از روی چشم کبوترانی را انتخاب میکردیم که جوجه های قهرمان بدهند پس همه ما آنها را داشتیم.و به راحتی قهرمان میشدیم.


س ۲۰: به نظر شما چه چیزی باعث موفقیت در ورزش کبوتران میشود؟(از هر دو‌نظر هم پرنده و هم مربی)


ج: خود را وقف این ورزش کردن و رقابت سالم برای موفقیت در این ورزش کبوتران مسابقه ای الزامی است.از نظر کبوتر شما به پرنده ای احتیاج دارید که توانایی برنده شدن را داشته باشد و مهمتر از آن بخواهد که برنده شود.


س ۲۱: چه چیزهای مهمترین عوامل اصلی در کبوتران مسابقه ای است؟(پرورش ،تمرینات و غیره...)


ج: برای اینکه در این ورزش موفق باشید شما باید بدانید که با چه چیزی سر و کار دارید.اینها ماشین نیستند بلکه موجودات جاندار کوچکی هستند که شما باید یاد بگیرید که چه چیزی نیاز دارند و چه چیزی میخواهند.چه چیزی باعث میشود که مسافتهای طولانی را با تمام شرایط سخت و دشوار برای رسیدن به لانه پرواز کنند.شما باید یاد بگیرید که به چه صورت آنها را برای هر مسابقه چالش برانگیزی آماده کنید.بعد از اینکه همه چیزها بر اساس برنامه پرورش و تمرینات پیش رفت بعد از آن به سلامت خوب،انگیزه خوب و کمی شانس احتیاج داریم تا جایزه را کسب کنیم.این هرگز ۱۰۰٪ یک بازی علمی نیست، بلکه این کار عشق به کبوتر است.


با تشکر. انجمن باشگاه کبوتران مسابقه ای ایران** 


مقالات مرتبط

﷽ منبع: The Pieon Racing Formulaمترجم: صابر صالح زهی(البلوشی)♡(باشگاه کبوتر مسابقه ای زاهدان)♡♤مصاحبه با تام ده مارتینو***س ۱. در کبوتران مسابقه دنبال چه کیفیتی هستید؟ج: در ورزش امروزی کبوتران م...
نظرات درباره این مطلب
داود قربان نژاد شنبه 29 مهر 1396 14:15:25
ممنون از مطالب
حمید کردنوقابی پنج شنبه 23 شهریور 1396 5:27:3
ممنون از مطالب
حمید کردنوقابی پنج شنبه 23 شهریور 1396 5:27:3
ممنون از مطالب
حمید کردنوقابی پنج شنبه 23 شهریور 1396 5:27:3
ممنون از مطالب
حمید کردنوقابی پنج شنبه 23 شهریور 1396 5:27:2
ممنون از مطالب

آمارگیر وبلاگ