بازگشت
1396/7/21 (( 26 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

 نویسنده: Tom De Martino

مترجم: صابر صالح زهی(البلوشی)

 

استاف ون رییت اسطوره سرعت در کبوتران مسابقه ای:

 

استاف ون رییت به درستی یکی از بزرگترین استادان معروف در زمینه پرورش و مسابقه کبوتران مسابقه ایی است.او بیش از ۶۰۰ بار مقام اول قهرمانی را در کارنامه خود دارد. آقای Piet DeWeerdt یکی از معروفترین مربیان جهان اظهار داشتند که کبوتران استاف ون رییت سریعترین و باهوشترین کبوتران در جهان میباشند. ون رییت سریعترین کبوتران را دارد که فقط بیش از ۲۲ بار در مسابقات استانی سریعترین پرنده ها در بین ۱۰۰۰۰۰ کبوتر بودند.کبوتران ون رییت در سطح جهان مقامهای بسیاری کسب کرده اند.در تایلند جایی که بیشتر مسابقات کبوتران جوان برگزار میشود که هوا به صورت غیرقابل باور گرم میباشد کبوتران ون رییت ثابت کردند که آنها فقط یک ماموریت دارند و آن کسب پی در پی مقامهای اول میباشد.و در انگلیس هم داستان به همین  گونه میباشد.

 

از زمانی که Dean Pallet کبوتران ون رییت را به مردم انگلیس معرفی کرد علاقه آنها به این رشته دوچندان شد و میل وافری به این ورزش برای قهرمانی در تمام مسافات پیدا کردند.

استاف ون رییت نسل کبوتران خود را بر پایه لاین قدیمی جانسین که تشکیل شده از نیم فابری و برادران جانسین میباشد بنا نهاده است.این نسل از کبوتران بسیار قوی و سرسخت هستند که هفته های متوالی میتوانند پرواز کنند و خیلی زود ریکاوری کنند و نیروی از دست رفته خود را باز یابند. 

کبوتران قهرمانی مانند( Daniel) ۵۷ مقام اول (Dikke Prinz) ۲۶ مقام اول، (Prinz) ۳۲ مقام اول ،(Donkere Witpen Daniel) ۱۷ مقام اول،(Blikem) ۱۸ مقام اول ،(The Goode 53) ۹ مقام اول ،(Den Don) ۱۰ مقام اول و (Favorie) ۸ مقام اول و ۳۷ بار جز ۱۰ پرنده برتر بوده است.و سلاله ون رییت در کل دنیا حکمفرما بودند و تسلط داشتند.

وقتی در مورد برنامه سلامت کبوتران از او سوال شد؟ در جواب گفت من فقط مریضی کنکر را درمان کردم.کبوتران من به صورت طبیعی سالم هستند و آنهایی که مشکل دارند را جمع آوری میکنم. من آنها رو از روی عملکرد آنها انتخاب میکنم. آنها باید برنده بشوند و هفته های متوالی پرواز کنند.Daniel یک بار سه مسابقه رو در یک هفته برد.شما برای شروع باید نژادی سالم و نیرومند داشته باشید.اگر شما بخواهید برای درمان آنها از دارو استفاده کنید همه چیز را از دست داده اید.بعد از سالهای متمادی و شرکت در مسابقات متوالی و گلچین کردن و استفاده نکردن از دارو کبوتران من به صورت طبیعی سالم هستند آنها همیشه بدون هیچ تقلب و داروی در بین بیش از ۸۰۰۰ پرنده اول بودند.البته با تغذیه ایی متعادل از میکس دانه های سالم که پروتیین بالایی نداشتند و دسترسی کامل به آب آشامیدنی سالم.من در روز ۲ تا ۳ بار آبخوری آنها را میشورم و آب آنها رو عوض میکنم.و این کسی است که بیش از ۶۰۰ مسابقه  را از ۱۰۰ تا ۵۰۰ مایل (هر مایل برابر ۱.۶ کیلومتر) با ۲ مقام ملی برنده شده است. او میگوید اینجا هیچ رازی وجود ندارد به غیر از کبوتران عالی با مربی خوب.

 

بعد از سالیان استاف فقط تعداد معدودی از کبوتران عالی را به خانواده کبوتران خود معرفی کرد.این کبوتران تازه معرفی شده با بهترین کبوتران ون رییت جفت شدند و برای سرعت عالی در سبد های مسابقه امتحان شدند و فقط کبوترانی که برنده میشدند را نگه میداشت و دوباره با کبوتران خانواده و لاین خودش جفت میزد. و به این صورت بود که استاف ون رییت بهترین و عالیترین نژاد مسابقه دهنده و مولد به نام Favorie BELG-659426/92 را به وجود آورد.بعد از کسب ۸ مقام اول Favoire به قسمت پرورش و تولید مثل کبوترخانه انتقال یافت.و در آنجا از او نسلی قهرمان از مسابقه دهنده و مولد به وجود آمد.

من بعد از کلی مذاکره با استاف چون برای فروش قهرمان خود بی میل بود بالاخره موفق به خرید Favorie شدم و او را به آمریکا آوردم و با بهترین کبوتران دیگر نژاد ون رییت جفت زدم.پدر Favorie (Grote Tom) بود و پدر او از  Geschhelpte soontjens  که یک نر معروف بود که از لوفت معروف Josef Soontjens پرورش یافته بود.که یکی از بهترین قهرمانهای مسافت کوتاه در بلژیک در سالهای ۱۹۸۰ بود.....استاف به بهترین قهرمانهای Sootjens دسترسی کامل داشت و استاف با استفاده از این کبوتران که خون جانسین داشتند آنها را به خانواده کبوتران خود تزریق کرد‌.استاف گفته است که او هیچ وقت پرنده ایی بهتر از Favorie نداشته است.به این دلیل است که شما همیشه باید یک لاین خونی خوبی را به کبوتران خود تزریق کنید.یک چیزی که قبلا هیچ کس متوجه آن نبود.. این بود که همیشه سعی در پیشرفت کنید و به این دلیل بود که او همیشه یک خون جدیدی را به کبوتران موفق خود که جواب عالی گرفته بودند تزریق میکرد.

 

من از سال ۱۹۷۹ مسابقه میدهم و از چند سال گذشته بهترین و ثابت شده ترین مولدها را با هم جمع کرده ام.خیلی از آنها به صورت پی در پی مقام اول آورده اند و همیشه اول شده اند.آن چیزی که من میخواهم به شما بگویم این است کبوتران استاف ون رییت خیلی متفاوت هستند.آنها تسلط تمام لوفت من را در اختیار خود گرفته اند و بهترین جایگاه ‌آشیانه ها رو در اختیار خود دارند و هیچ اهمیتی به کبوتران دیگر نمیدهند.اینجور بنظر می آید که آنها میخواهند تا سر حد مرگ مبارزه کنند.وقتی که ماده ها می آیند نرها بسیار پرخاشگر میشوند و وقتی آنها را برای تمرین و پرتاب آزاد میکنید آنها بعد  از تمرین با سرعتی زیاد به سمت لانه برمیگردند.قبل از اینکه من از این کبوتران عالی و قابل توجه داشته باشم من خیلی چیزهای جالبی از این نژاد شنیده بودم ولی کمی در این مورد شک داشتم و ساکت بودم. حالا من آنها را در عمل میبینم و میتونم به شما بگم که آنها حقیقت دارند و به استاف ون رییت به دلیل به وجود آوردن این نژاد خارق العاده و قهرمان تبریک میگم.و نژاد کبوتران استاف ون رییت به تاریخ کبوتران مسابقه ای به عنوان بهترین کبوتران در این ورزش می پیوندند.


مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب

آمارگیر وبلاگ