بازگشت
1396/8/1 (( 55 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

نیاز کبوتر به منابع انرژی در مسافت های مختلف


با عرض سلام و ادب خدمت دوستان ارجمند و عشق بازان مسافتی
در این نوشتار قصد دارم تا منابع انرژی را که کبوتر در مسابقات برای تامین انرژی بدن خود به آن احتیاج دارد، معرفی کنم:
اولا منابع انرژی سه تا هستند:
مواد قندی
چربی ها
و پروتئین
و این منابع در طی مسافت، سوخته می شوند که مسافات را بر حسب میزان سوخت ( یا به عبارتی میزان کالری که سوخته می شود، تقسیم بندی می کنیم):
از مسافت 100-300 کیلومتر اولین چیزی که کبوتر از دست می دهد، مواد قندی و گلوکز می باشد.
از مسافت 350-600 کیلومتر کبوتر مسافتی چربی های بدن خود را از دست می دهد.
از مسافت 650-1000 کیلومتر پرنده، پروتئین های موجود در بدن خود را از دست می دهد.
از میان این نکات مشخص می شود که باید پرنده چگونه تغذیه شود تا در مسابقه بتواند از عهده مسئولیتش به بهترین شکل ممکن، برآید.
اگر مسیر مسابقات 200 کیلومتر باشد باید گلوکز و مواد قندی در بدن افزایش یابد چرا که آنها منبع انرژی پرنده برای پیمودن این مسیر می باشند و منابع مواد قندی گلوکزهای آماده  یا الکترولیت شکر می باشد.
و اگر مسافت 400 کم باشد، چربی ها را اضافه میکنیم و از منابع چربی می توان به افزایش مقدار ذرت و دانه های آفتابگردان اشاره کرد.
اما اگر مسافت 700 کم باشد، نسبت به افزایش پروتئین همراه با دانه های دیگر اقدام می کنیم چه به صورت دارو یا زیاد کردن خانواده باقلاها مثل لوبیا.
و در پایان باید بگویم که باید پرنده در سلامتی کامل به سر ببرد تا بهترین نتایج را به تو بدهد.
الکترولیت: در علم شیمی، الکترولیت‌ها موادی هستند که دارای یون آزاد که باعث هدایت الکتریکی آن‌ها می‌شود، هستند. یکی از رایج‌ترین الکترولیت‌ها محلول‌های یونی هستند. الکترولیت‌ها حتما نباید به صورت مایع باشند بلکه به فرم جامد نیز یافت می‌شوند. الکترولیت‌ها چیزی جز مواد معدنی مانند پتاسیم، سدیم، کلسیم و ... نیستند که درون خون انسان یا هر مایع دیگری حل شده‌اند. وقتی مواد معدنی در درون خون (یا هر مایع دیگری) حل می‌شوند به ذرات کوچک‌تری به نام یون شکسته می‌شوند، این یون‌ها باعث ایجاد ویژگی هدایت الکتریکی در مایع می‌شوند؛ دلیل آن این است که یون‌ها با خود بار مثبت و منفی حمل می‌کنند و همین باعث تولید الکتریسیته در بدن انسان و هادی بودن بدن نسبت به الکتریسیته می‌شود. اگر بگوییم که الکترولیت‌ها باتری‌هایی دربدن انسان و حیوان هستند حرف نادرستی نزده‌ایم.
 
یون‌ها تنها در محلول‌های نمکی وجود ندارند بلکه می‌توان آن‌ها را در محلول‌های اسیدی و بازی نیز یافت. (به صورت یون‌های هیدرونیم و هیدروکسید)


مقالات مرتبط

نیاز کبوتر به منابع انرژی در مسافت های مختلف با عرض سلام و ادب خدمت دوستان ارجمند و عشق بازان مسافتی در این نوشتار قصد دارم تا منابع انرژی را که کبوتر در مسابقات برای تامین انرژی بدن خود به آن احتیا...
نیاز کبوتر به منابع انرژی در مسافت‌های مختلف:  منابع انرژی را که کبوتر در مسابقات برای تامین انرژی بدن خود به آن احتیاج دارد ، اولا منابع انرژی سه تا هستند : مواد قندی چربی ها و پروتئین و ...
نظرات درباره این مطلب

آمارگیر وبلاگ