بازگشت
1396/8/9 (( 99 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test


    اکثر فرم های باکتری  در محیط زیست رایج و پخش هستند. آنها مقدار کمی از اکسیژن کبوتر را در بدن دارند، اما چون آنها با سیستم ایمنی کبوتر سازگار هستند، نشانه ای ایجاد نمی کنند. آنها تنها زمانی عمل می کنند که مقاومت برخی کبوتر ها را به دلایلی تضعیف می کنند و زمانی که شروع به گسترش می کنند، بیماری جدی و بالقوه کشنده را تجربه می کنند. میکوباکتریوم عمدتا از مجرای کبوتر به بیرون گسترش می یابد و از طریق تنفس یا دهان منتقل می شود.
صدمه دیده
    اول از همه آنها چشم ها و سیستم تنفسی را آلوده می کنند، به خصوص می تواند تیم کبوتر بازیکنان را آسیب برساند. پاتوژن ها به غشای مخاطی دستگاه تنفسی حمله می کنند و سبب التهاب مخاط و بینی و ملتحمه می شوند. بیشتر به دستگاه تنفسی فوقانی، ریه ها، آسیب دیوار هوا و همچنین به پوست پرکالری آسیب می رساند. یک روش معمول از عفونت پراکنده اینست که از طریق تخم  کبوتر، اگر تخمک ها با سایر پاتوژن ها (سالمونلا، E. coli) آلوده شوند، کبوترهای کوچک را می میرند یا می کشند، اما زنده نخواهند ماند. اگر کبوتر تنها با باکتری های قالب مواجه می شود، کبوتر برداشته می شود، اما از روز اول آلوده می شود.
    مايكوپلاسما تقريبا به طور پيوسته وجود دارد بدن کبوتر، و از خارج به علت شيوع بيماري و عفونت نياز ندارد . هر گونه تضعیف سیستم ایمنی کبوترها می تواند باعث اختلال در تعادل بین مايکوپلاسما در بدن شود: پلاک ها از سیستم میزبان آزاد می شوند و تکثیر این بیماری مشخصه آنهاست. این اغلب مواردی از پاتوژن های دیگر است (که می تواند ویروس ها، باکتری ها و حتی انگل ها باشد)، و فوری عمل میکند . کمبود اکسیژن در هوا (کیفیت هوا ضعیف و یا تهویه بیش از حد قوی) موجب شیوع اجتناب ناپذیر مایکوباکتریوم است .
علائم
    اولین علائم شامل آسیب به دستگاه تنفسی فوقانی همراه با غشای قرمز، اشک و آبریزش بینی است. اگر کبوتری برای اموزش مسابقه میدهیم این بیماری اول باید کنترل شود ، هر کبوتر تنفس بسیار صاف باید باشد ، اما سر و صدا ویژه ای داشته باشد ، کبوتر را کاهش می دهد برای تمایل و توانایی به پرواز. گونه مایکوپلاسما آسیب بافت های تنفسی ممکن است به  حملات از دیگر عوامل بیماری زا باعث بروز علائم ثانویه به وخامت بیشتر و بدون درمان، سپس می میرند. 
تغییرات آسیب شناختی
معمولا در آناتومی کبوتر یافت می شود؛  
     (1) سینوس بینی و فوری دارای لخته شدن پنیر مانند زرد است، اما گاهی اوقات و بدون نمونه پنیر اما با تعداد زیادی از مخاط همراه است. 
     (2) مخاط مخاطب گلو را تورم و موکول قرمز کمرنگ است. 
     (3) ریه و بالون؛ ضخامت برونش از ریه ها و اگزودا. تولید پنومونی، نشان دادن ظاهر سفیدی. در کیسه هوا در شکم،
پیشگیری و درمان
پیشگیری: تغذیه مواد مغذی کافی برای حفظ حالت طبیعی کبوترها. 
             2، قفس برای حفظ تهویه و تمیز و تازه. زمستان برای جلوگیری از حمله (توسط باد). تابستان باید به فصل بارانی توجه داشته باشد در طول لفت ها رطوبت را ندهید و باعث تخمیر ناشی از آلودگی مخلوط هوا شود. 
             3، لفت به طور منظم ضد عفونی می شود. شامل تمام تجهیزات کبوتر (با توجه خاص به زیستگاه، خوراک، لانه، و غیره). 
             4، مطمئن شوید که به آب آشامیدنی کبوتر روزانه تمیز شود ؛ سینک باید کاملا تمیز و قرار گرفتن و خشک شود. 
             5، دریافت که کبوتر مشکوک وجود دارد، باید در اسرع وقت توسط دامپزشکان حرفه ای درمان شود. 
درمان: آسان نیست که از باکتری مرطوب از بین برود، و در بهترین حالت آن را به طور موقت فشار داده، زیرا دوباره به زودی آلوده می شود. اگر این فرضیات عوامل بیماری زا در سیستم تکثیر (ضرورت، یک بیماری برای اولین بار) کبوتر ضعیف شده است، ما به سادگی درمان مایکوپلاسما گونههای آنها آنتی بیوتیک بی اثر شامل پنی سیلین مشتق Anmo مانند آموکسی سیلین، آمپی سیلین و سفالوسپورین نمایندگان موثر ترین :. انروفلوکساسین، norfloxacin، اریترومایسین، لینکومایسین تایلند، تیامولین عنصر، sulfachlorpyridazine، قالب طلا سو و اکسید تتراسایکلین و در نهایت به اکسید تتراسایکلین اشاره می کنند اما مهم نیست. با دوره درمان آنتی بیوتیکی باید 4 تا 5 روز طول بکشد، اگر نه حذف شود، پس از آنکه بیماری پزشکی به زودی دوباره متوقف شود. آنتی بیوتیک باید با ایمن سازی و ویتامین ها همراه باشد. پس از درمان باید کبوتر پروبیوتیک پروبیوتیک (یا پروبیوتیک باکتری های مفید روده، به اصطلاح زیست توده) را چند روز.
احتیاط

    از آنجا که پاتوژن ها تنها کبوترانی را که قبلا برخی از مشکلات را تجربه کرده اند (یعنی پیشگیری از بیماری همه گیر، بهداشت، و یا بار بیش از حد)، حمله می کنند، ما همچنین می توانیم ظهور علائم ریوی را به عنوان یک هشدار مشاهده کنیم. اگر مایکوپلاسما در حال شیوع باشد، ما باید، البته، آن را علیه آن درمان کنیم، و ما باید علت آن را مطالعه و از بین ببریم. 
    تجربه نشان داده است که شایع ترین علت عفونت قارچی بیش از حد در حیاط است. 





مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب

آمارگیر وبلاگ