بازگشت
1396/8/11 (( 22 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

تغذیه مدرن  در ورزش کبوتر 




همانطور که قبلا در مقدمه ذکر شد، تغذیه خوب عمدتا مربوط به نیازهای کبوتر است. این نیازها عمدتا به دلیل شرایط زیست محیطی کبوترها، از جمله نقش شرایط آب و هوایی، تعیین می شود. کبوترانی که جوان هستند، نیاز به پروتئین بیشتری دارند نسبت به کبوترانی که در دوران بارداری یکساله هستند.کبوترانی که هر هفته ( هفتگی )مسابقه میدهند بین فاصله  700 کیلومتر نیاز انرژی بیشتری نسبت به پرندگان دارند که تنها نژادهای مسابقه ای و یا پرندگان که دو تا هفتگی مسابقه می دهند. یک عامل دیگر در رابطه با شرایط آب و هوایی است.


پرندگان نیاز به انرژی بیشتر از زمانی که هوا گرم است، تا اینکه هوا سرد است. و مسابقات  که پرندگان اغلب باید با سرهای جنگی مقابله کنند ( جلوی باد ) ، آنها نیاز به انرژی بسیار بیشتری نسبت به نژادهای با باد دم دارند.

به اختصار:نیازهای کبوترها بسته بکارش  متفاوت است و به اندازه کافی مناسب عمل می کند. مخلوط هایی که به کبوتران ما می زنیم باید متعادل باشند تا بتوانند به نیازهای کبوتر پاسخ دهند.


مخلوط کبوتر تقریبا از سه ماده مغذی اصلی تشکیل شده است: کربوهیدرات (قند و نشاسته)، پروتئین ها و چربی ها. بسته به نیاز کبوترها، رابطه بین کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها متفاوت است.

بزرگترین سهم همیشه توسط کربوهیدرات تشکیل شده است. مخلوط پرورش ( جوجه کشی )  باید درصد نسبتا بالای از  پروتئین داشته باشد، در حالی که مخلوطی برای روزهای قبل از مسابقه باید حاوی مقادیر زیادی چربی باشد.



با تشکر از سایت باشگاه ایران (irpipa.ir ) 


مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب

آمارگیر وبلاگ