بازگشت
1396/8/30 (( 34 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

 نویسنده: Ad Schaerlaeckes

مترجم: صابر صالح زهی(البلوشی)


ده قانون برتر که باید در ورزش کبوتران مسابقه ای به خاطر سپرده شود:


قانون اول: آن چیزی که باعث موفقیت شما در این ورزش میشود کبوتر خوب است.این به نظر شما خیلی ساده میاد اما خیلی از طرفداران این ورزش از اهمیت آن غافل میباشند. آنها فکر میکنند که موفقیت را داخل یک بطری جادویی پنهان کرده اند و اعتقاد به رازهایی دارند که اصلا وجود ندارد و فکر میکنند که این رازها دست قهرمانان این رشته میباشد که نمیخواهند در اختیار بقیه قرار دهند.اگر آنها رازی داشته باشند آن پرنده های آنها است.


قانون دوم: پرنده های خوب انحصارا مال نامهای بزرگ نمیباشد در مقابل بیشتر نامهای بزرگ معروفیت خود را مدیون پرنده های هستند که به طور کامل از مربیان ناشناس تهیه کرده اند.پس بنا بر این نباید اینطور تصور کرد پرنده ایی که از نژاد جانسین ،وان لون،دی کلاک یا هر نژاد معروف دیگر نباشد خوب نیست.آن چیزی که بیشتر مربیان متوجه نمیشوند این میباشد که بزرگترین قهرمانان دنیا بیشترین پرنده های که پرورش میدهند بد و خراب در می آیند تا خوب و عالی. من قبول دارم که تقلب در این رشته زیاد شده اما وقتی  پرنده ایی که از قهرمانی خریدی و خوب جواب نداده این دلیل بر این نمیباشد که سر شما کلاه رفته است.


قانون سوم: تمام چیزهایی که در مورد چشم خوانی گفته میشود را فراموش کنید.بلژیکیها و هلندیها به بحث های چشم و چشم خوانی میخندند و این چیزی است بسیار خنده دار که همه را به خنده می اندازد.و حقیقت این است که تا حالا هیچ لغتی به زبان هلندی برای چشم خوانی وجود ندارد و این حتما دلیلی باید داشته باشد.دانشمندان بلژیک بارها بحث مقوله چشم خوانی را نفی کرده اند.و این فقط فکر و عقیده بعضی از افراد است که ادعا میکنند از روی چشم کبوتر میتوان فهمید که این پرنده مسابقه دهنده یا مولد خوبی است یا نیست.‌ من همیشه میگم: هر وقت خواستین پرنده خوبی خرید کنید هیچ وقت در چشمان کبوتر نگاه نکنید بلکه بیینید مربی یا پرورش دهنده ایی که از اون خرید میکنید آیا این شخص قابل اعتماد است؟ آیا واقعا چیزی را که به شما میفروشد ارزش پولی را دارد که از شما میگیرد؟


قانون چهارم:من اگر حق انتخاب داشتم که پرنده خوب و عالی را در بدترین وضع و موقیعت جسمی و پرنده های متوسط را در بهترین حالت و شرایط جسمی مسابقه دهم گزینه آخری رو انتخاب میکردم.در واقع این یک حقیقت است که پرنده های خوب خیلی راحتر به شرایط ایده ال جسمی دست پیدا میکنند تا پرنده های دیگر.پس سلامتی طبیعی خودش یک کیفیت و خصوصیت خوب محسوب میشود.پس از پرنده های که ۳۶۵ روز از سال بیمار میباشند خود را خلاص و راحت کنید.البته باید آنها را در یک محیط آرام و سالم و بی خطر نگهداری کنید.شما چگونه انتظار دارین که پرنده ایی در شرایط جسمی خوبی قرار داشته باشد در صورتی که آنها را کبوترخانه ایی قرار دهید که با شرایط بدی مانند گرما و رطوبت دست و پنجه نرم کنند؟


قانون پنجم: قهرمانان میدانند که به چه صورت پرنده های خوب را رو فرم قرار دهند تا از خود بهترین عملکرد را داشته باشند.و به همان دلیل که قبلا گفتم پرنده های خوب به تنهایی کافی نمیباشند.و با خود فکر نکنید که این موقعیت و شرایط را بشود خرید یا از یک بطری بیرون آورد.پس تا جایی که میتوانید از دارو بپرهیزید.داروها برای معالجه انسانها و حیواناتی که مریض هستند تولید شده اند.این داروها برای این به وجود نیامده اند که کبوتران متوسط و معمولی را تبدیل به قهرمان کنند.بطری جادویی و وسایل

 جادویی وجود ندارد تا شما رو تبدیل به قهرمان کند.اگر غیر از این است پس چرا بیشتر دامپزشکها مسابقه دهنده های ضعیفی هستند؟ و چرا قهرمانان پول خود را صرف هزینه پرنده های بهتر میکنند اگر میدانستند چگونه پرنده های بد و‌معمولی را تبدیل به پرنده های برنده کنند؟

قانون ششم: شناسنامه کبوتر مهم است اما نه به اندازه ای که بعضی مهم میدانند.خیلی از خارجیها این تکه کاغذ را آنقدر ارزشمند میدانند که خیلی از بلژیکیها و هلندیها تعجب میکنند و از این کار سردرنمی آورند.مگر شناسنامه قابلیت پرواز دارد؟ با کبوتر نژاد اصیل شما شانس بیشتری برای موفقیت دارید.خریداران خارجی خودشان میخواهند که سرشون کلاه بره...همه صادر کنندگان و وارد کنندگان آدمهای خوب و قابل اعتمادی نیستند.بارها اتفاق افتاده است که صاحب یک پرنده خوب و عالی قیمت پرنده را با درست کردن یک شناسنامه بهتر پرنده خود را به قیمت گزافی به فروشنده فروخته است و باعث  به وجود آمدن این امر اشخاصی میباشند که به شناسنامه پرنده خیلی اهمیت میدهند.


قانون هفتم: قهرمانان هیچ وقت پرنده های خود را تا زمانی که به آمادگی کامل نرسیده و به طیب خاطر تمایل به تمرین نداشته باشند آنها را برای پرتاب یا مسابقه نمیبرند و بین تمرینات تفاوت بسیار است.پرنده هایی که بیش از حد دور کبوترخانه چرخ میزنند به طرز صحیح تمرین داده نشده اند.وقتی که زمان تمرینات فرا برسد شما باید هوشیار باشید در این زمان کبوتران با گردنهای کشیده باید آمادگی آن را داشته باشند که کبوترخانه را با صدای عظیمشان منفجر کنند.وقتی که از لوفت خارج میشوند حتی یک چرخ نزنند و مستقیم به صورت خطی پرواز کنند و از دید خارج شوند.به صورتی که در یک چشم به هم زدن غیب شوند.اگر به مدت طولانی بیرون باشند و موقع برگشت به صورت دسته های کوچک خسته با بالهای افتاده برگردند آن زمان شما میتوانید خواب یک مسابقه خوب را ببینید.الان شما باید متوجه شده باشید چرا من از پرچم برای پراندن آنها استفاده نمیکنم.اگر شما از پرچم استفاده میکنید پس مشکلی وجود دارد.وادار کردن پرنده های ناسالم برای تمرین ممکن است شرایط آنها را از قبل بدتر کند.


قانون هشتم: درباره پرنده های خوب میباشد.تبلیغات حساب نمیشوند فقط نتیجه ملاک است.اما برای نتیجه خوب دو چیز مهم است تا به حساب آید: 


الف: مربی چه تعداد پرنده وارد مسابقه میکند؟ بردن ۱۰ جایزه خوب میباشد.ولی اگر این مربی ۱۰۰ عدد پرنده وارد مسابقه کند هیچ ارزشی ندارد. تا رقیب او اگر با ۳ عدد پرنده شرکت کند و ۳ جایزه ببرد ارزش او خیلی بیشتر است.

ب: از این گذشته قدرت و استحکام مسابقه از اهمیت بسزایی برخوردار است. برای من جایزه اول و نتیجه تاثیر گذار هیچ ارزشی ندارد.من میخوام بیشتر بدونم.به من بگوید در مقابل چه کسی مسابقه میدهید و من به شما میگویم پرنده های شما چه اندازه خوب بودند.


قانون نهم: بعضی از پرنده ها به اندازه ایی کمی و کاستی و ضعف دارند که به راحتی به عنوان پرنده بد شناخته میشوند. اما در مقابل قضیه فرق میکند هیچ کس به طور یقین نمیتواند بگوید  که پرنده ایی خوب است.به این دلیل است که مربیان زیرک و باهوش هیچ وقت نمیگویند این پرنده خوب است بلکه آنها میگویند این پرنده زیبا است و این یک چیز کاملا متفاوت است.زیبا و قشنگ به معنی خوب و عالی نمیباشد‌.درباره کبوتران و خانمها هم زیاد تفاوتی نمیکند و این مثال اینجا هم صدق میکند.


قانون دهم: متاسفانه شیوع بیماریهای کبوتران جوان یکی از بزرگترین مشکلات موجود در سراسر جهان میباشد.اگر شما به جوانه ها در سن ۱۰ هفتگی یا بیشتر میکس غذایی یکسانی بدهید به صورت قابل توجهی از شیوع بیماری کاسته میشود.جوانه ها خیلی آسیب پذیرتر هستند اگر میکس غذایی آنها را در طول هفته تغییر بدهید که خیلی از مربیان این کار را میکنند.دادن رژیم غذایی سبک در اوایل هفته و دادن غذای قویتر و سنگینتر بعد از آن خیلی ریسکی میباشد از زمانی که ما این بیماریهای جدید را هر روز مشاهده میکنیم. تغییر دادن رژیم غذایی برای پرنده بسیار سخت است و روی دستگاه گوارش آنها اثرات منفی میگذارد.


مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب
حسن امیری سه شنبه 30 آبان 1396 23:58:4
بسیار عالی بودممنون

آمارگیر وبلاگ