بازگشت
1396/8/30 (( 24 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

 نویسنده: Ad Schaerlaeckes

مترجم: صابر صالح زهی(البلوشی)


ده اشتباهی که از غیر قهرمانان در ورزش کبوتران مسابقه ای سر میزند:


خیلی از قهرمانان ایده ها و تفکرات خود را برای مربیان دیگر به اشتراک میگذارند و دلیلی که خیلی از این مربیان قهرمان نمیشوند این نمیباشد که آنها در حقیقت اشتباه میکنند.(همه اشتباه میکنند و از اشتباه خود درس میگیرند). اما در اصل حقیقت این است که آنها بر اشتباه خود واقف نیستند و همچنان به راه اشتباه خود ادامه میدهند.


اشتباه اول: من نمیتوانم به صورت قاطع تایید کنم که این اشتباه میباشد که شما برای نامهای بزرگ و نژادها و شناسنامه پرنده ها ارزش زیادی قایل میشوید چون با این کار شما را از قبل نا امید کرده ام.


اشتباه دوم: غیر قهرمانان همیشه در زمان اشتباه تصمیم میگیرند و به آن عمل میکنند.آنها به دارو خیلی زود یا خیلی دیر پناه میبرند.وقتی کبوتران در مسابقه از خود عملکرد ضعیفی داشته باشند آنها فکر میکنند با دارو میشود مشکل را بر طرف کرد اما نمیدانند که پرنده وقتی رو فرم نباشد این دلیل بر این نیست که بیمار میباشد.درمان دارویی در مقابل امراضی که موجود نمیباشد پرنده ها را ضعیفتر میکند.از سوی دیگر شما خیلی دیر شروع به درمان بیماری میکنید و زمانی که شما دست به کار میشوید که پرنده در حال مرگ است.


اشتباه سوم: غیر قهرمانان اعتماد به نفس ندارند.آنها روش و متد خود را بارها و بارها تغییر میدهند.در این ورزش خیلی از سیستمهای خوب و بد موجود میباشد و بدترین سیستم این میباشد که شما مرتب آن را تغییر دهید.


اشتباه چهارم: مخصوصا در مسابقات کبوتران جوان این خیلی مهم است که شما رابطه خوبی با کبوتران خود داشته باشید.وقتی مربیان ناموفق به داخل لوفت خود میروند کبوتران آنها از ترس میخواهند از لوفت فرار کنند چون به صاحب خود اعتماد ندارند.اما وقتی یک قهرمان وارد لوفت خود میشود کبوتران احساس آرامش میکنند در حالی که او آنها را در تحت کنترل خود دارد.او ژنرال است و کبوترانش نقش سربازها رو ایفا میکنند.و سربازان خوب همیشه منضبط میباشند.قهرمانان با کبوتران خود بازی میکنند در صورتیکه پرندگانی که متعلق به غیر قهرمان باشند با مربیان خود بازی میکنند.


اشتباه پنجم: غیر قهرمانان دنبال این هستند که بهترین روش و وسیله برای درمان پرندگان خود پیدا کنند.اما قهرمانان سعی بر آن دارند که جلوی پرندگان خود را از ابتلا به امراض بگیرند.(پیشگیری بهتر از درمان است)آنها توجه خاصی به محیط اطراف خود دارند.در کبوترخانه قهرمانان بیشتر اوقات آبخوریهای پرندگان همیشه تمیز است و با آب تمیز و زلال پر شده است.در صورتی که در آبخوری غیر قهرمانان آب آبخوری آنها بیشتر رنگی است.غیر قهرمانان با پرنده های که بیمار هستند خیلی دل نازک میباشند اما قهرمانان خود را از دست این نوع پرنده های بیمار خلاص میکنند آنها دستهای آهنی در دستکش های ابریشمی دارند.


اشتباه ششم: مخصوصا در مسابقات کبوتران جوان تغذیه پرنده ها با دانه های سنگین اشتباه میباشد.به طور مثال پروتیین زیاد با انواع نخودها.... نخودها برا تغذیه جوجه های که در آشیانه میباشند تا زودتر بزرگ بشوند مفید است اما برای جوجه های که بخواهند مسابقه بدهند حکم سم را دارد.


اشتباه هفتم: خیلی از غیر قهرمانان ساده لوح و بی تجربه هستند.وقتی که کبوتران را جفت میزنند متوجه نیستند که داشتن شانس خوب خیلی مهم است.آنها در این باورند که اگر یک سوپر نر را با یک سوپر ماده و یا با خواهر آن ماده جفت بزنند به صورت اتوماتیک پرنده های سوپر و قهرمان تولید میکنند.اما این به این سادگی نیست.


اشتباه هشتم: غیر قهرمانان به وسیله تبلیغات رسانه ایی دروغ که دلالان کلاهبردار راه می اندازند شستشوی مغزی میشوند و حرفهای آنها را باور میکنند و در نتیجه سرشان کلاه میرود.اما قهرمانان خیلی واقع بین هستند.


اشتباه نهم: در استوک لوفت غیر قهرمانان شما مولدهای پیری را مشاهده میکنید که سالیان طولانی است که در آنجا نگهداری میشوند و هیچ وقت پرنده خوبی نداده اند.من از این متعجبم که همچین پرنده های در آنجا چه کار میکنند و به چه دردی میخورند.


اشتباه دهم: کبوتران مسابقه ای نوین و جدید امروزی همه کوچکتر میشوند.بعضی فکر میکنند که پرنده های بزرگتر قویتر میباشند اما اشتباه میکنند.در اصل بیشتر اوقات این کبوتران با جثه کوچک میباشند که در بدترین شرایط آب و هوایی و با طولانی ترین مسافت ها بهترین عملکرد را از خود نشان داده اند.


مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب
رهام جمعه 27 بهمن 1396 23:55:19
سپاس
..‌ محمد قاسمی پنج شنبه 19 بهمن 1396 10:9:27
تشکر قدردانی از زحمات شما عزیز
محمد خوبزاد سه شنبه 28 آذر 1396 20:12:39
عالی بو
Hosein یکشنبه 12 آذر 1396 20:24:46
عال تشکر
رضا پنج شنبه 2 آذر 1396 14:47:57
عالي بود صابر جان

آمارگیر وبلاگ