بازگشت
1396/9/5 (( 23 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

 نویسنده: Ad Schaerlaeckens

مترجم: صابر صالح زهی

(باشگاه کبوتر مسابقه زاهدان)


قهرمانان واقعی هیچ اعتقادی به چشم خوانی ندارند...


در دوران جوانی بود زمانی که آمریکا رفته بودم و موهای بلند مشکی پر کلاغی داشتم تیپ میزدم و میگشتم.و من در واقع به خاطر کبوتران مسابقه به آمریکا رفته بودم و مردم از من میخواستند که در مورد کبوترانشان نظر و نمره بدم و کبوترانشان را رده بندی کنم.به آنها گفتم من توانایی تشخیص کبوتران خوب از بد را ندارم.و تنها چیزی که میتوانستم در مورد پرنده هاشون بگم این بود که آنها زیبا هستند یا زشت میباشند. آنها از این حرف من به شدت تعجب کردند....قهرمانی از اروپا نمیتواند بگوید چه پرنده ای خوب و چه پرنده ای بد میباشد؟ من آنها را نا امید کرده بودم.


اما برای آنها هیچ مشکلی وجود نداشت آنها میتوانستند از روی چشم ببینند...

خیلی ساده بود. و هر کدام از آنها ذره بین های خود را که با خود آورده بودند به من نشان دادند و هر کدام مشغول مطالعه چشم پرنده ها شدند. پرنده ها رو از یک مربی به مربی دیگر پاس میدادند و به دقت به چشم پرندگان نگاه میکردند.و بعد از آن شروع به دادن نظرات خود کردند و به همدیگر میگفتند:

این مسابقه دهنده خوبی است یا نیست.

این مولد خوبی است.

این برای مسافت بلند و هوای تاریک مناسب است و غیره....

من نمیتوانستم باور کنم که چه چیزهای را میشنوم و آنها هم باور نداشتند که من همراه خود ذره بین چشم خوانی ندارم. حتی وقتی گفتم من از این چیزها ندارم بعضی از آنها سر خود را تکان دادند. یکی از آنها به سادگی به من گفت بدون این ذره بین چشم خوانی تو هیچ کاری نمیتوانی انجام بدی شما نمیتوانی باور کنید که چه چیزهای رو میشود از چشم کبوتران خواند... 

با اینکه من جز اقلیت محسوب میشدم و یکی در مقابل همه بودم.تصمیم گرفتم بیشتر از این سکوت نکنم و از او پرسیدم چند جفت مولد داری؟ او متوجه منظور من نشد و گفت ۳۵ جفت...از او پرسیدم وقتی شما اینقدر به توانایی خود از طریق چشم خوانی مطمئن هستی پس چرا این همه مولد نگه داشتی؟ فقط ۵ جفت سوپر بریدر شما رو به یکی از بهترین مربیان جهان تبدیل میکند.نیش همه آنها باز شد....


مجلات کبوتران مسابقه: اگر شما به مجلات کبوتران مسابقه نگاهی بندازید آنها بدتر هستند. شما میتوانید به اینچنین مطالبی بربخورید: ۱۲ جفت استیچیل بوت خالص با بهترین و عالیترین نشانه های چشم برای فروش است. و یا بهترین کبوتران با بهترین علامات چشم که تا حالا شما مشاهده کردید...و من با خودم میگفتم یا خدا این چه جوری ممکن است؟

آمریکاییها مردمان باهوشی هستند.ما به آنها خیلی مدیونیم اینترنیت و جی پی اس و خیلی چیزها رو به دنیا معرفی کردند. اما تنها مربیان کبوتری هستند که خیلی ساده لوح میباشند.


تایوان: اما تنها آمریکاییها برای تشخیص کبوتران از نشانه های چشم استفاده نمیکردند و در رویا به سر نمیبردند...در اینجا من یک نامه از یک مرد میانسال تایوانی دریافت کردم.او از من میخواست که پسر کبوتر آس ۴ خود را با نوه دختری آس ۴ خود جفت بزنم. او میگفت که پول خوبی پرداخت میکند اما یک شرطی دارد...که پسر باید رنگ چشمش قرمز باشد و نوه دختری باید رنگ چشمش زرد باشد... شما نمیتوانید تصور کنید که برای من چه سخت بود که یک جواب محترمانه به ایشون بدم.


و شما در مورد تایوانیهای دیگر چه فکری میکنید؟ او ۱۰ جوجه سفارش داد وقتی به ۵ هفتگی رسیدند او قبل از اینکه بخواد پول پرداخت کند میخواست رنگ چشم آنها رو ببیند. به او گفتم وقتی میتوانم بهت رنگ چشمشون بگم که حداقل چهار ماه سن داشته باشند. عکس العمل او این بود که تا اون موقع صبر خواهد کرد. من نمیدانستم که برای او متاسف باشم یا عصبانی شوم به هر حال پرنده ها رو بهش ندادم.صبر کنم و پرنده ها را تا اون موقع که رنگ چشمانشان رو بفهمم نگه دارم؟ خیلی مسخره است...عکسهای که شما مشاهده میکنید که تایوانیها با ذره بین به چشم پرنده خیره شده و معلوم نیست به چه چیزی نگاه میکنند از این نوع چیزها شما در بلژیک و هلند مشاهده نمیکنید.


دانشمندان و دامپزشکان: به خاطر شغل و حرفه کاریم من با بهترین دامپزشکان کبوتر و همچنین دانشمندانی که به ورزش کبوتران مسابقه علاقمند هستند در رابطه هستم.وقتی که موضوع چشم خوانی در مورد کبوتران به خصوص رنگ چشم آنها پیش میکشم همه آنها متفق القول حتی بدون کوچکترین تردید میگویند که اینها هیچ معنی نمیدهند و مقوله چشم را رد میکنند.

چرا بعضی از خارجیان فکر میکنند که از نشانه های چشم میتوانند پی به کیفیت پرنده ببرند من که واقعا تعجب میکنم.

آیا با نگاه کردن به چشمان سگ شما میتوانید بگویید که این سگ نگهبان خوبی است؟

آیا شما با نگاه کردن به چشمان اسب میتوانید بگویید که مسابقه دهنده خوبی است؟

آیا شما با نگاه کردن به چشمان قناری میتوانید بگویید که خوب آواز میخونه؟

و آیا با نگاه کردن به چشمان انسان شما میتوانید بگویید


که ایشون بوکسور خوب،دوچرخه سوار خوب،تنیس باز یا فوتبالیست خوبی است؟

آیا کبوتران از این موارد استثنا میباشند ؟


آن چیزهای که برای کبوتران مهم میباشد عبارتند از:

پرهای نرم.....استخوانبدی محکم که بدن مستحکمی را بسازد...بالا بردن توانایی نفس پرنده دو برابر بیشتر از حد نرمال در زمانی که پرنده در حال پرواز است را تجسم کنید....جهت یابی پرنده....سلامت طبیعی...توانایی انتقال بهترین کیفیت به نسلهای آینده.....داشتن بنیه قوی و استقامت... آیا این چیزها رو میشود در چشم کبوتران دید؟

در واقع من هم وقتی که کبوتر خود را در دست میگیرم در چشمان کبوتر خود نگاه میکنم اما از من نپرسید که به چه چیزهای نگاه میکنم. من در واقع جوابی برای این سوال ندارم... اما چیزهای هستند که من دوست دارم و چیزهای دیگری که دوست ندارم.

من از مردمک چشم بزرگ خوشم نمی آید...من از چشمهای که انگار وارونه باشند خوشم نمی آید....من از چشمهای که درخشان نباشند خوشم نمی آید چشمان درخشان بیانگر سلامتی پرنده هستند.این خیلی سخت است که برای شما توضیح دهم اما بعضی اوقات احساس میکنم که نوعی باهوشی در چشمان پرندگان میینم.

اما در مورد رنگ و نشانه های چشم صحبت نکنید که من این کار را خنده دار و مسخره میبینم.و من تنها کسی نیستم که اینجوری فکر میکنم از نظر علمی این ثابت شده است و چیز دیگری نیست.


مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب

آمارگیر وبلاگ