بازگشت
1396/9/9 (( 46 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test


 منبع: سایت ورسیل لاگا 

مترجم: صابر صالح زهی

(باشگاه کبوتر مسابقه ای زاهدان)


ذرت سیاه برای کبوتران مسابقه:


آیا واقعا ذرت سیاه برای کبوتر مسابقه ای چیزی طبیعی مفید و خوب است؟


کبوتران در طی پرواز دچار استرس اکسیداتیو (یه اصطلاح استرس منفی) میشوند.که باعث کاهش تولید انرژی در کبوتر میشود و در نتیجه عملکرد خوب کبوتران را تحت شعاع قرار میدهد‌.


استرس اکسیداتیو چیست؟


در اکسیداسیون، مواد مغذی ( پروتئین،چربی و کربوهیدرات) به وسیله اتصال به اکسیژن سوخته میشوند. این گونه های به اصطلاح واکنش پذیر اکسیژن در طول فرآیندهای طبیعی متابولیسم است که در هر موجود زنده ای ایجاد میشود.


استرس اکسیداتیو یک فرآیند متابولیکی است که بیشتر این گونه های اکسیژن - رادیکال های آزاد نامیده می شود که از حد معمول آزاد میشود.این میتواند در تمرینات شدید ورزشی و همچنین در مسابقات کبوتر پدید آید.این ذرات مضر (رادیکال های آزاد) می تواند باعث ایجاد صدمات جبران ناپذیری در کبوتر شود.


این رادیکال های آزاد به مولکول ها و ژن ها حمله میکنند و ساختار سلول های بدن را تغییر میدهند.آنها همچنین میتوانند به غشاهای سلولی و ساختار سلولی در کبوتر آسیب برسانندبنابراین سلول ها باید از انرژی بیشتری برای حفظ غشاهای سلولی در شرایط مناسب استفاده کنند.


چه کاری باید در برابر غشای سلولی و آسیب ساختار سلولی انجام دهید؟


با این وجود سلولهای عضلانی دارای یک سیستم آنتی اکسیدانی درونی هستند که می توانند خود را در برابر حملات رادیکال های آزاد محافظت کنند.این تلاش ها در طی فصل مسابقه بسیار شدیدتر میشوند و بنابراین استرس اکسیداتیو بسیار زیادتر است .پس بهتر است که کبوترها با آنتی اکسیدان های طبیعی مسلح شوند تا در برابر آسیب های احتمالی محافظت شوند‌.بنابراین اگر کبوترها در رژیم غذایی روزانه خود بخشی از آنتی اکسیدان ها را داشته باشند احتمال آسیب رسیدن به غشاهای سلولی آنها کاهش می یابد. 


مزیت بزرگ ذرت سیاه چیست؟

آنتی اکسیدان های طبیعی در بسیاری از انواع دانه ها و ذرت یافت میشوند.با این حال ذرت های سیاه در آنتی اکسیدان ها بسیار بالاتر هستند و سطوح پلی فنل ها و آنتوسیانین ها (هر دو آنتی اکسیدان های مهم) ده ها برابر بیشتر است.بنابراین از عضلات بسیار بهتر محافظت میشوند و آسیب های کمتری به سلول های عضلانی وارد میشود و کبوترها نیز دارای استقامت بیشتری میشوند و میتوانند مسافات طولانی تری پرواز کنند.


چرا ذرت سیاه برای شرایط کلی کبوترها مناسب است؟


آنتی اکسیدانها همچنین نقش مهمی در حمایت و تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا میکنند. بنابراین استرس اکسیداتیو باعث اکسیداسیون میشود-از هم جدا شدن، ترکیب اکسیژن، که باعث زنگ زدگی میشود و در موجودات زنده به پیری می انجامد.بدن نمیتواند اکسیداسیون بیش از حد را انجام دهد و در نتیجه باعث ایجاد التهاب میشود.مقدار زیادی رادیکال های آزاد باعث آسیب سلول ها و ساختار بافتی میشود و در نتیجه باعث پیری میگردد و همچنین باعث کاهش عملکرد بدن و انواع بیماری ها میشود.همانطور که قبلا گفتیم آنتی اکسیدان ها همه چیز را خنثی میکنند و میتوانند کبوتر را به سلامت بهتری بازگردانند.


نتیجه گیری: ذرت سیاه چیزی خوب و طبیعی است:


پشتیبانی از عملکرد بهتر ماهیچه ها

کاهش آسیب سلول عضلانی

قدرت بدنی را افزایش میدهد و پس از تمرینات سخت باعث ریکاوری سریعتر میشود.

ایمنی را افزایش میدهد و خطر بیماری را کاهش میدهد.


مقالات مرتبط

﷽ منبع: سایت ورسیل لاگا مترجم: صابر صالح زهی(باشگاه کبوتر مسابقه ای زاهدان)ذرت سیاه برای کبوتران مسابقه:آیا واقعا ذرت سیاه برای کبوتر مسابقه ای چیزی طبیعی مفید و خوب است؟کبوتران در طی پرواز...
نظرات درباره این مطلب
مهدی راحت طلب چهارشنبه 6 دی 1396 15:38:23
معلوم بود ذرت یک دانه بسیار عالی و مقوی هستش ولی حیف اینجا گیرنمیاد.
مهدی راحت طلب چهارشنبه 6 دی 1396 15:38:22
معلوم بود ذرت یک دانه بسیار عالی و مقوی هستش ولی حیف اینجا گیرنمیاد.
مهدی راحت طلب چهارشنبه 6 دی 1396 15:38:20
معلوم بود ذرت یک دانه بسیار عالی و مقوی هستش ولی حیف اینجا گیرنمیاد.

آمارگیر وبلاگ