بازگشت
1396/9/10 (( 23 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test
 آبله یک ویروس است که معمولا پخش ویروس از طریق  و شوره ( پرهای سفید ریز ) ، مدفوع و عطسه، سرفه و سایر ترشحات اطلاق می شود. این بیماری از طریق گسترش این آلاینده ها از طریق پوست آسیب دیده یا غشاهای مخاطی کبوتر ایجاد می شود. مربیان اغلب متوجه می شوند که هرسال در دوران پر ریزی و قبل مسابقات به سراغشان می آید، اولین علایم همیشگی  یک صدای خرخر کبوتر است. این روال  تا 10 تا 30 روز طول میکشد. حشرات در تابستان و پاییز از کبوتر  سوءاستفاده می کنند.کبوترهای سالم آلوده می شوند و ویروس از طریق جریان خون برای رسیدن به پوست و غشاهای مخاطی، ایجاد می شود.
درمان
    بیماری آبله به عنوان دست آورد  ایمنی بدن است ، تا زمانی که کبوتر عفونت در داخل بدن وجود داشته باشد بدن به تدریج تولید آنتی بادی میکند و  ایمنی را پایین میاورد و زخم های آبله تر میمانند ، و بیماری مادام العمر میشود ، به طور جدی زمانی است که اشتهای کبوتر و موارد دیگر را تحت تاثیر قرار دهد ، آبله اولیه را ، با استفاده از چاقوی جراحی استریل یا قیچی کبوتر آبله پاک و حذف کنید ،  و سپس در یک گلیسیرین کمی ید، شور و یا سطح آبله سترون شود . فقط زمانی که عفونت باکتریایی همزمان و یا برای جلوگیری از عفونت باکتریایی، استفاده مناسب از برخی از آنتی بیوتیک ها. همچنین میتوان از سیر استفاده  کنید ، برای پیشگیری از عفونت است. و پرندهای جوان واکسینه شوند. 
علائم

    با توجه به دوره سرعت بیماری، می توان به انواع مختلف بیماری تقسیم کرد. 
    
    به طور کلی به نوع پوست، نوع چسبنده، نوع مخلوط تقسیم میشود .  و در تمام بدن ، مانند پلک، بینی، دهان، پاها، انگشتان پا، در اطراف دهانه مقعد دیده میشود. 

، زمانی که شروع یک پرده صماخ نازک سفید است که   پوشش پرده ای دارد ، در این حال بیماری به سرعت در حال رشد ، بافت نکروز زرد مایل به خاکستری به تدریج رشد میکند.





پیشگیری

   مدیریت سلامت، بهداشت خوب، شیروونی به طور منظم، تمیز کردن و ضد عفونی، آب تمیز، کشتن پشه و دیگر حشرات خونخوار و انگل در شرایط آزمایشگاهی. 

    پیشگیری واکسن این بیماری از مهم ترین و موثر ترین روش است، واکسن در حال حاضر استفاده می شود واکسن زنده ، پس از ۹ ماه باز تکرار کنید. 


با تشکر از سایت باشگاه ایران ( irpipa.ir ) 




مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب
محمدحسین پنج شنبه 26 خرداد 1401 12:57:29
سلام من به جوجه هام اول تابستان دونه همریز دادم حالا چند جاشون ابله زده آیا خودش خود به خود خوب میشه ؟ بیست و سه چهار روزه شونه
فرهاد چهارشنبه 31 شهریور 1400 14:57:0
هیچ راهی نداره .جوجه کشی تو فصل گرما با آبله روبه رو میشه .پوست انار بریزید داخل جا آبی
سلام. سه شنبه 28 اردیبهشت 1400 21:16:36
جوجه کبوترهای من هرسال با شروع فصل گرما همه شون آبله میگیرن. یعنی تمام جوجه هایی که در فصل گرما تولید میشن... چسکار کنم تا این ویروس از بین کیوترهام ریشه کن بشه؟؟
احمد شنبه 17 آبان 1399 20:18:25
بعد چند روز بیماری واگیریش از بین میره. من یه کبوترم آبله گرفت بعد 1 ماه زیگیل هاش کنده شد آیا اون بیماری کامل از بدنش بیرون رفته و دیگه واگیر نیست؟
علی پنج شنبه 24 مهر 1399 16:28:6
سلام آیا بیماری ابله واگیر دار هست؟

آمارگیر وبلاگ