بازگشت
1396/9/13 (( 20 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

کبد کبوتر یک عضو حیاطی برای کبوتر مسابقه ای که تمام فشار پرواز به کبد کبوتر رابطه مستقیمی دارد و باید حتما در طول سال و مخصوصا قبل از تمرینات مسابقات کبد زدایی انجام شود که بهترین دارو تا الان میتوان به نام سدیکول رجوع کرد. 

،کبد سالم برنگ  قهوه ای مایل به قرمز است ، واقع در پهلو شکم ، . شکل کبد شبیه دوبرگ است ، لبه سمت راست کمی بزرگتر است. 


    کبد یک عضو حیاتی در بدن است با عملکرد فیزیکی پیچیده. متابولیسم کبد در کبوترهای شرکت کننده، سم زدایی باید شود، تشکیل صفرا، انعقاد، ایمنی و سایر توابع، دربدن کبوتر است که مانند یک کارخانه شیمیایی بزرگ است . هنگامی که عملکرد کبد کاهش میابد  ، به طور مستقیم به سلامت کبوتر ،، بلکه باعث آسیب کبدی، و  باعث مرگ می شود.


    1، عملکرد متابولیک کبدی:


    متابولیسم شکر: تغذیه نشاسته و هضم قند، جذب به روده، برای تولید انرژی برای بدن است. متابولیسم پروتئین: کبد نه تنها در تشکیل، نگهداری و تنظیم بسیاری از پروتئین های بدن دخالت دارد، بلکه بدن پروتئین های تخمک تولید شده توسط کبد را تولید می کند. برای تخمگذار مرغ نیز بسیار مهم است، کبد سالم این فرض است. متابولیسم چربی: سنتز و انتشار چربی، تجزیه اسید چرب، کلسترول و سنتز فسفولیپید. سنتز لیپوپروتئین و حمل و نقل در کبد انجام می شود.


    2، متابولیسم :


    بسیاری از ویتامین ها، مانند سنتز A، B، D و K و ذخیره شده توسط کبد از تکمیل، اختلال عملکرد کبد رخ می دهد ویتامین سوخت و ساز بدن، سلامت کبوتر تاثیر می گذارد. 


   3، عملکرد سم زدایی کبد:


    کبد مهم ترین سم زدایی ارگان بدن در روند مواد مضر و سوخت و ساز تلقی می شود،  تجزیه کردن ،اکسیداسیون در کبد، شیوع بالای بیماری کبدی در این مرحله کبوتر،  دارو اجتناب ناپذیر است، چون خود دارو یک بار اضافی برای کبد است. 


    4، عملکرد گوارشی کبد:


    تولید هپاتوسیت، ترشح صفرا، از طریق مجرای کبد به دوازدهه، فعال سازی لیپاز پانکراس، امولسیون چربی، و ترویج هضم و جذب چربی. 


    5، عملکرد انعقادی کبد:


    تقریبا تمام عوامل لخته شدن توسط کبد ساخته می شوند و کبد هموستاز هر دو سیستم انعقادی و ضد انعقاد را حفظ می کند. 


    6، عملکرد ایمنی کبد:


    کبد بزرگترین سیستم فاگوسیتیک reticuloendothelial است که می تواند پاتوژن های مهاجم توسط فاگوسیتوز را از بین ببرد. حفاظت از کبد ضروری است، توصیه می شود زمانی که برای جلوگیری از بیماری یا درمان مورد استفاده قرار می گیرد، توجه به استفاده از داروها مورد توجه قرار گیرد. یک داروی سوم، از مصرف بیش از حد اجتناب کنید، برای جلوگیری از آسیب کبدی.



با تشکر از سایت باشگاه ایران ( irpipa.ir ) 


مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب
عباس عباسی جمعه 17 تیر 1401 4:24:55
سلام تشکر بسیار عالی بود ممنون از راهنمایی های شما منتظر دستور عمل‌های زیبایی شما هستم با آرزوی سلامتی و موفقیت شما در کارهای پیش رو دارم

آمارگیر وبلاگ