بازگشت
1396/10/19 (( 14 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

توجه به برنامه پرورش از اهمیت زیادی برخوردار است و اگر که  جوجه های عالی میخواهیم نیاز به والدین خوب هم داریم و این فوندانسیون تیم مسابقه ای هست که ما میخواهیم .اگر تازه کار در این رشته هستیم  وقتی که به فوندانسیون پرورش نگاه کنیم بهتر است که بهترین کبوتران را بخریم .نگاه به رکوردهای فامیلی کبوتران سال قبل یا دو سال قبل انها این اجازه را به ما میدهد که کشف کنیم بهترین پرندگان را که دارای بالاترین سیستم بدنی و توانایی ژنتیکی هستند .

 

اگر تصمیم به خرید از کبوترداران اغلب برنده را دارید شما بیشتر از یک اصل و نسب از رگه خونی کبوترانشان دارید اغلب بعد از خرید یک کبوتر جوان از جفتهای خوب شما یک کبوتر باکیفیت با قیمت ارزان خواهید خرید که بعدا به کبوتری بالغ و با کیفیت تبدیل خواهد شد .همانطور هم که قبلا گفته شد اگر شما نسل بگیرید از دو کبوتر برنده هم ممکن است که بازنده باشند و این فقط یک مسله شانسی و ژنتیکی است و ممکن است که سالها از این جفت معیوب نسل کشی شود اما نیاز به یک امار طولانی از اصل و نصب کبوتران است برای هدر ندادن زمان و داشتن کبوتران خوب.

هنگامی که ما در حال پرورش هستیم میخواهیم که همیشه کبوتران لیدر یا پیشرو پرورش دهیم نه پیرو . 

هیچ مشخص نیست که از پرندگانی نسل بگیریم که فقط گله را وکبوتران دیگر را دنبال میکنند ممکن است که جوجه ای بیاورند که شما شانس بیاورید و کبوتر شما برنده شود اما میشود این ریسک را کرد ؟

ما نیاز داریم که نسل بگیریم از پیشروها که به صورت مستقل و جداگانه برای پیدا کردن راه خانه تلاش میکنند .

یک کبوتر قهرمان باید فکر کند و جهت یابی کند به صورت انفرادی و برای چند ساعت مداوم با خیال راحت او باید دارای مهارتهای فکری انفرادی باشد مثل یک لیدر و نه مثل یک پیرو .

بدون داشتن مهارتهای ذهنی کامل هیچ کبوتری نمیتواند لیدر باشد اگر هم حتی کیفیت فیزیکی یک کبوتر مسافتی قهرمان را هم داشته باشد بدون قطب نما و غریزه خانگی و مهارت جهت یابی پرنده بی ارزش است .

تفاوت بین پیشرو و پیرو در فیزیک بدنی انها نیست بلکه در توانایی ذهنی انها به خانه و در نتیجه هفته به هفته و مدرک مهم در مسابقه خواهد بود پس اگر کبوتران با کیفیت پیشرو میخواهید نسل بگیرید از تیم مسابقه خود که نکته مهمی و تاکیدی است.

لازم است که بدانیم نسل کشی بازی با امار است اگر شما نسل بگیرید از کبوترانی که همه ابا و اجداد انها لیدر بودند این شانس بسیار افزایش میابد که یکی از این کبوتران لیدر و قهرمان خواهد بود و میفهمیم که کدام یک از این کبوتران قهرمان یا پیشرو خواهد بود وقتی که انها را برای رها سازی میبریم انهای که به سرعت برمیگردند این احتمال فراوان را دارند که در مسابقه نیز این شرایط را هم داشته باشند .

اگر که پرتابهای تک تک داشته باشید تا پرتابهای گروهی کبوتران هیچ گونه گزینه ای ندارند و با فکر خودشان به خانه برمیگردند و انهایی که توانایی برگشت به موقع را ندارند و یا برنمیگردند نمیتوانند اموزش ببینند و نمیتوانند در مسابقات قهرمان شوند .پرتابهای انفرادی بهترین روش برای تدریس بلوغ روانی هوش و برسی پرورش یافتگان است اگر کبوتر جوانی که گم میشود از ان مولد و بر نمیگردد بهتر است که انها حذف شوند زیرا که ارزشی ندارند .

گاهی اوقات پرورش دهنده و یا مربی مدت زمان زیادی را صرف میکند برای کیفیت فیزیکی در پرنده هایش اون فکر میکند که مهم است و توجه نمیکند به نکات مهم دیگه مثل هوش اعتماد به نفس استقلال فکری که پرنده ها نیاز دارند برای پیشروی و جهت یابی خودشان . 

 


 

Years of Breeding Intellect

As Jose Ledesma developed his long distance pigeons, his birds moved to the top of the racing charts culminating in a World Record over the sea by “Bayo Casablanca” a 2000 bird. “Bayo” is the only pigeon to fly 1064 km (661 miles) over the sea. This foundation cock won 1st place in the Casablanca race and is now used exclusively in the newly organized CIBS. It was decided in 2003 to continue the selective breeding program founded by Jose Leedesma and that in turn has resulted in the CIBS.

 

 


مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب

آمارگیر وبلاگ