بازگشت
1396/10/19 (( 23 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

هر زمان و هر کجا که صحبتی از تاریخ و سیر تکامل کبوتران مسابقه میشود غیر ممکن هست که اسمی از مشهورترین کبوتر دار  انتورب ( استانی در بلژیک که کبوتر داران بزرگی انجا بودند ) دکتر اولنز بمیان نباشد .
گفته شده که هیچ کبوتر خانه ای نبوده که یکی از نژاد های اولنز را نداشته باشد .اسناد ان هم به خوبی روشن کرده بود .مطالعات ما نشان داده که سیر تکامل کبوتران مسابقه بدون شک نسلی از ان است .
اولنز تنها یک کبوتر دار نبود اون سازنده یک نژاد بود یک دودمان در حقیقت و یک محقق عالی بر روی دیگر نژادها زمانی که فقط نژاد اولنز وجود داشت اونم در زمانی که سرگرمی چیزهای دیگه بود .
اولنز توانست گونه ای قوی از کبوتر بسازد که هرکسی از اون داشته باشه بتونه رقابت کنه .

فندانسیون این پرنده های فوق العاده چی بود !؟!؟ 
اقای پی ووت از انتمورب او دوست صمیمی اولنز بود گفته بود که نژاد اولنز ترکیبی از این ۳ نژاد بود :
پرشین کری یر(👍😍) .... تامبلر ..... و اسمیترز 
برای مطالعه اونها و اطلاع خوانند ها نگاهی داریم به این نژادها برای درک شباهت و مقایسه انها با اولنز 
بعد از مطالعه روی جزیات زیاد فهمیدیم که انگلیش کری یر ادامه پرشین کری یر است ما میتوانیم شباهت چشم بین انگلیش کری یر و اولنز را ببینیم .
مردمک انگلیش کری یر بزرگ است و ای ریس چشم ان مثل اولنز یک دایره قرمز تکی است.
و احتمالا اولنز درشتی استخوان و هیکل را از کری یر گرفته است و دور چشم و دماغ اولنز نکته دیگری هست که به انگلیش کری یر شباهت دارد .
چشم های سفید نوعی دیگر از اولنز هستند که از نژاد تامبلر میایند اولین دایره چشم انها سفید هست .
کبوتران سیاه با چشم براق قرمز و یا سفید دیده نمیشود و یا خیلی کم و یا به ندرت وجود دارند .


پرشین کری یر ها علاوه بر انگلستان بلکه به هلند هم وارد شدند انها توسط دریا نوردان از بغداد اورده شدند و برای پیغام رسانی استفاده میشدند .
ما علاقمندیم که دقیق شرح بدیم چشم اس میترز ها و برای اینکه اگاهی بدهیم به خواننده ها مون در باره اونها و گونه های دیگر که چگونه این کبوتر دار انتورب برای نژاد شگفت انگیز خود استفاده کرده است .
در هر حال وظیفه اسانی نیست و پدران ما نتواستند این اطلاعات را مهیا کنند .
یک چیز مشخص است که اس میتر ها نقش عمده ای در نژاد اولنز داشته اند به همان مقدار پرشین کری یر که محصول ان قسمتی از کبوتران مسافتی مدرن امروزی هست .

قبل از انکه از تحقیق خود در باره اولنز دور شویم نباید نام بیر نارد رو فراموش کنیم .
بیرنارد همکار اولنز بود اون مسول مراقبت  از لانه ها بود کبوتر داران قدیمی انتورب میگفتند که بیرنارد پرورش دهنده واقعی بوده در لانه اولنز 

یک چیز مشخص هست که کبوتر دارن خیلی از بیرنارد ممنون بودن به خاطر سخاوتی که در دادن کبوتران خوبی به انها داده بود که شاید هیچ موقع از استاد ان داده نمی شد .                          
@Hamedpigonloft

Hamedpigeonloft, [۱۷.۰۶.۱۶ ۱۲:۵۲]
ساختار :
نژاد خالص اولنز چشم سفید دارد (مرواریدی )
چشم اولنز زیباست و ساختار یک شکل دارد .مردمک به خوبی پهن است اما اغراق امیز مثل بعضی نژاد ها نشان بیسیک ان در حالت نرمال دایره کامل سر تاسر عنبیه اولین دایره عنبیه سفید و از دایره دوم بزرگتر است و دایره اخر هم اندازه کم و به شکل یک تور کوچک که رنگهایی از صورتی تا قرمز کم رنگ دارد .
این ساختار چشم های نژاد اولنز هست .
اولنز بیشتر رنگهای روشن کبوتران قرمز زرهی نقره ای و کرمی دارد.

همچنین چند تایی ابی در زرهی و خط دار  و زمانی که رنگ پرها تغییر میکنه رنگ چشم هم تغییر میکنه .
ازین رو وقتی قرمزها یا نقره ای ها و یا زرد کرمی ها یا قرمزو سفید های تیره دایره دوم ان تمایل به قرمز دارد و هنوز چشم ها انقدر باز و گسترش ندارد نسبت به ساختار چشم های سفید دایره تطبیق تغییر نمیکنه و خیلی شفاف به نظر میرسد ..اولین دایره عنبیه پرتقالی به نظر میرسد و دایره بعدی قرمز تیره .
رنگهای روشن نقره ای و کرم زرد ها کبوتران زیبایی هستند همشون سرو کله یک شکل دارند و گرایش به سوی یک گونه قوی دارند دماغ نرمال و صافی دارند و تمایل به پهن شدن دارد از پایه ان و زاعده های ان زیاد نیست پرهای زیاد انها خیلی خوب هستند پرهای بال و دم تمایل به پهن شدن دارند به اضافه رنگهای قرمز این ساختار خاص کبوتران اولنز است . 
چشم ها در گونه های اصلی سفید است اما میدانیم که کبوتران این نژاد همه ساختار فیزیکی انها اولین دایره نارنجی و دومین قرمز تیره است .تقریبا همه انها یک نقطه خاص سیاه رنگی در اولین رد بالها دارند برخی مواقع در پرهای دم هم دیده میشود و این در نرها بیشتر از ماده ها دیده میشود
شکل و ریخت پرها در نژاد اونز بیشتر تمایل داره که پرهای گردن شبیه رشد گیاه به نظر برسه و همین رشد پرها در اولنز در پشت ان هم در قسمت شروع دم هم دیده میشود .
این خصوصا یکی از فندانسیونهای پرنده های اونلز هست و اون نامشو د روتر گذاشت .
یکی از مسایل مربوط به اولنز بالهای قوی هست و این چیزی بر میگرده به اصل و دلیل ان :

(انگلیش کری یر )(و پرشین کری یر) 
هست که این پرنده ها بالهای قوی دارند .
@Hamedpigeonloft


مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب

آمارگیر وبلاگ