بازگشت
1396/11/23 (( 20 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

انواع عنبیه 



1_ این قسمت چشم را با ذره بین پنج تا ده باید دید. اگر در عنبیه  هیچ نشانی از اشکال ها و رنگ قابل پذیر دیده نمیشود این کبوتر کارای در خانه دارد و برای مسافت و مسابقه برای پرنده رنج آور است. 


_____________________________________


2_نوع دروغ گرا عنبیه :دور مردمک در زیر مفاصل نازک در شن ماسه ها بصورت سایه یا تیره گی بوجود میاید اندازه آن یک چهارم دور مردمک کمتر باشد ارزشش کم است ( یک چهارم دور مردمک یعنی اندازه دور مردمک به چهار قسمت فرضی فرض کنیم این مفاصل حداقل باید یک چهارم دور مردمک بیشتر باشد) 


___________________________________


3_عنبیه عمودی شکل  : شن ماسه ها بصورت عمودی دیده میشود که این نوع کارای در پرورش دارد واگر اندازه درز های تسوی فورم ایجاد شده باشد و اندازه اش از یک چهارم دور مردمک بیشتر باشد بهتر است. ( اندازه درزهای تسویی : یعنی حالت پارگی های عنبیه مثل اوریب روبه روی هم باشد کچ معوج هم اگه باشه باید روبه روی هم کجی ها برابر باشد ((مثل این حالت

====== ، // ، ))، <<، [ ] ،)) اندازه دور مردمک هر چشم فرق میکند و باید خود دور مردمک هر چشم را مقایسه با خودش کرد.

 

__________________________________________

4_عنبیه نیم دایره:در گوشه ای از  بالای مردمک را احاطه کرده است و از نوعهای دوم و سوم با ارزش تر است اندازه استاندارد سه چهارم سایت (عنبیه کامل) باشد. ((سایت عنبیه یعنی کل عنبیه ))



_______________%%%__________________


5_دایره کامل :دور تا دور مردمک را فرا گرفته است و  اندازه ای نازک از ان حالت در ساعت سه تا شش عمق داشته باشد و رنگ دربعضی موارد به شکل مداد بوجود میاید. ((بشکل مداد یعنی گرد کشیده و معمولا تیره رنگ. 


_____________________________________



6_مدل دندانه دار ::به شکل دندانه دار یا خوشه شکل در عنبیه پدیدار میشود و در نژادهای خوب و پرندهای درجه یک میباشد که اگر بسیار گسترده هم باشد با ارزشترین نوع است . سیاه سفید رنگ حالت رنگ سفت باشد و در ناحیه  بالاتر از لبه بیرونی و در زیرین نوکهای  سیمی به شکل سنبله دیده میشود برای مسافت بلند میباشد. ( ناحیه بالاتر از لبه بیرونی یعنی با وجود دور مردمک بودن به بیرون حلقه همبستگی هم دندانه ها یا خوشه ها کشیده شده باشد و حالت محمکمی و ایستادگی خوشه ها و دندانه ها مهم است چون این مدل با نبود این ویژگی ارزش چندانی ندارد. و تعدادش هم زیاد است.


___&&&__&_____________________________


7_عنبیه کامل قوی :عرض خوب تن عمیق ضخیم  با مرزهای روشن این نماینده خون پاک است و بذر ایدال محسوب میشود. (( تن قوی به معنی نبوت و هستی خود عنبیه هست که بنیانش عمیق دیده شود و ماننده یک بدن برومند از دور هم مشخص باشد. 


_______________________________%_%


8_عنبیه شکسته :در اطراف مردمک بسیار نازک در دور مردمک در ساعت (سه تا شش) میباشد  ولی یک برآمدگی در زیر مردمک برجسته شده است که این را متمایز میکند برای کبوتر عالی و راه دور. 

____&&&&&___________________


با تشکر از سایت باشگاه ایران ( irpipa.ir )



مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب
ابراهیم پنج شنبه 28 مرداد 1400 17:59:29
باسلام دوستان چشم کبوتر هیچ ارتباطی به مسافت کبوتر نداره چشم فقط برای همخونی پرنده هست در اکثر قهرمانان اروپا دیده شده که چشم کبوترانشان هیچ یک از این خصوصیات را نداره ولی قهرمان چند دوره از مسابقات شدن

آمارگیر وبلاگ