بازگشت
1396/11/26 (( 25 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

مترجم: صابر صالح زهی 


نظریه ها:


ما در اینجا میخواهیم نظریاتی را که در ورزش کبوتران مسابقه ای وجود دارد را بررسی کنیم و سعی میکنیم برخی از مزخرفاتی را که در حال حاضر وجود دارند رد کنیم.در حال حاضر در مورد بسیاری از چیزها در این ورزش صحبت میشود .پس بنابراین به بررسی جداگانه هر یک از آنها میپردازیم.


علامات چشم:


 من از روز اول این فرضیه رو قبول نداشتم اما اساتید چشم خوانی وجود دارند که خیلی خوشحال میشوم به من ثابت کنند که دارم اشتباه میکنم.به عقیده من تنها کارایی چشم این است که شما بتوانید به خوبی از طریق آن  ببینید. و رنگ چشم که از طریق ژنتیک به جوجه ها منتقل میشود هیچ اهمیتی ندارد.به هر حال من به اساتید چشم خوان گوش نمی دهم، زیرا اگر دقت کرده باشید هیچ کدام از آنها مقام خوبی نزدند.و اگر آنها در انتخاب پرندگان از طریق علامات چشم خیلی خوب می بودند الان همه آنها باید کبوترخانه ای از بهترین مولدها و مسابقه دهنده ها را می داشتند. آیا غیر از این است؟  تنها چیزی که در چشم توجه من را به خود جلب میکند آن چیزی است که استیون وان بریمن در مورد کبوتران باهوش گفت که چشمهایی که مانند جغد فقط به طور مستقیم به جلو نگاه میکنند این باید یک نشانه خوب باشد تا اینکه چشمها کمی به سمت خارج حرکت کنند. رنگ بندی در چشم بی اهمیت است زیرا فقط دو نوع رنگ در چشم وجود دارد-سفید و زرد.هر رنگ بنفش،مرواریدی و غیره بسته به میزان غلظت رنگدانه، تغییرات کمی بر روی چشم سفید میگذارد. و به این معنی نیست که کبوتر یک مولد عالی است.


بال: 


در طول سال نظریه های بسیاری در مورد بال از لحاظ ساختار، اندازه و شکل آن مطرح میشود. و مهمترین فاکتور در بال که مورد توجه قرار میگیرد شکل آن میباشد.بسیاری از کبوترهای خوب دارای بال های پرواز معیوب میباشند زیرا بعضی از کبوتران به جای داشتن ۱۰ پر دارای ۱۱ پر در هر دو بال خود میباشند و این یک عیب محسوب میشود.با توجه به شکل، من فکر میکنم داشتن بال هایی با لبه قوس دار از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.این به پرنده ها کمک میکند که ارتفاع بگیرند و همچنین به آنها کمک میکند که سریعتر توقف کنند.یکی دیگر از مهمترین فاکتور در شکل بال چینش پرهای پرواز یا همان شاهپرها میباشند.به نظر من کبوترهای خوب مسافت بلند باید دارای شاهپرهای نسبتا بلند با فاصله منظم باشند به خصوص ۳ شاهپر آخر که باید به اندازه نسبتا مشابه باشند. 


دم:


این دیگر آخرش است! به یاد دارم که مطلبی رو خواندم که یک مربی به کبوترخانه مربی دیگری میرود و بیشتر کبوتران او را رد صلاحیت میکند به دلیل اینکه پر رو دم کبوتر در مرکز قرار ندارد و از نظر او اگر دم کبوتر کمی به راست یا چپ مرکز باشند این کبوتر خوبی نیست. آیا شما تا حالا همچین چیزی شنیده اید؟


پا:


نظریه ها حتی احمقانه تر میشوند.این یکی مربوط به نحوه قرار گرفتن و رنگ ناخن کبوترها می باشد.به فرض مثال اگر ناخن پای کبوتر سفید باشد مولد خوبی میباشد و غیره...مزخرف محض است. رنگ ناخن کبوتر ربطی به خوب یا بد بودن پرنده ندارد بلکه این فقط به اندازه کراتین در ناخن و محتوای ملانین است.


پرهای انتهای بال:


من تا حدودی این نظریه رو قبول دارم.پرهای انتهای بال (در انسان زیر بغل ) مجموعه ای از حدود ۵ پر با سایز های متفاوت میباشد.این پرها به نظر بلند یا کوتاه می آیند.اما با یک تفاوت متمایز که برش آنها است.شما این برش را در نوک پرها مشاهده میکنید و جوری به نظر میرسد که شخصی با قیچی سر پرها را در زاویه ۹۰ درجه (به شکل چهار گوش یا مربع)برش داده باشد.الان به لافت خود بروید و بهترین مولدهای خود نرها و ماده ها را در دست بگیرید.بالهای آنها رو باز کنید و پرهای آنها رو ببینید.تقریبا تمام بهترین مولدهای که من تا به حال دیده ام دارای پرهای به شکل مربعی هستند.این میتواند یکی از صفات ژنتیکی باشد.اما مسابقه دهنده ها اغلب این نوع از پرها رو ندارند و ساختار بیشتر آنها پرهای نوک تیز است.با این حال برخی از بهترین مسابقه دهنده های من هم دارای پرهای با برش مربع شکل بوده اند و این پرندگان مولدهای خوبی نیز بوده اند.


محتوای ملانین:


آیا تا به حال متوجه شده اید که برخی از کبوترها در مقایسه با دیگران دارای نوارهای تاریک یا سیاه و سفید در دم یا شاهپرهای آنها وجود دارد ( به اصطلاح پر غلط )این به دلیل وجود ملانین در پرها میباشد.هر چقدر که پرها تیره تر باشند وجود ملانین در پرها بیشتر میباشد.در اینجا بحث سر این است آیا وجود ملانین باعث میشود که ساختار پرها قویتر شود.چیزی مانند کراتین که باعث قویتر شدن موها و ناخنهای ما میشود.بنابراین، در کبوترها هر چه رنگ پرهای کبوتر تیره تر باشد ممکن است به این معنی باشد که کبوترهای مسابقه نسبت به دیگر کبوترها میتوانند مسافت طولانی تری پرواز کنند. هر چند که خیلی از کبوترها پرهای تیره ندارند، اما من فکر میکنم وجود هر چه بیشتر ملانین در پرهای کبوترهای مسابقه دهنده برای مسافت بلند یک مزیت محسوب میشود.این به هر حال نظریه من است که با توجه به در نظر گرفتن زمان طولانی پرواز آنها است.


مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب
حمزه نظریان دوشنبه 7 اسفند 1396 10:0:45
عالی بود ممنون

آمارگیر وبلاگ