بازگشت
1396/11/27 (( 29 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

 منبع: سایت ایرکامپ

مترجم: صابر صالح زهی


معیار سنجش کیفیت کبوتران ایرکامپ:


برای تعیین کیفیت کبوتر مسابقه ایرکامپ ما در اینجا به ایورت جان ایرکامپ اجازه میدهیم که صحبت کند و توضیح دهد که تیم ایرکامپ به چه صورت برای گلچین کردن و انتخاب کبوتران مسابقه ای خود عمل میکنند. 


"مسابقه کبوتر یک سرگرمی فوق العاده است" این یک جمله معروف است که ایورت جان ایرکامپ با آن موافق است و همچنین اضافه میکند " مسابقه کبوتر یک سرگرمی فوق العاده زیبا است" 


ایورت جان با لحنی تمسخر آمیز به طوری که همه ما شنیدیم بیان داشت که "ما هیچ چیز در مورد کبوترها نمیدانیم".البته یک جورایی میشه گفت که درست میگوید.

پیت ده ویرد افسانه ای اغلب اوقات میگفت: "سبد همیشه بهترین انتخاب کننده است!" درست است سبد به شما میگوید که اگر شما کبوتر خوب یا بد داشته باشید.اما اگر شما کبوتران زیادی مانند تیم ایرکامپ داشته باشید آنموقع فقط نمی توانید به سبد اتکا کنید.زیرا شما به طور طبیعی فقط کبوتران با کیفیت بالا  را پرورش نمیدهید بلکه همچنین جوجه های این کبوتران با کیفیت را نیز پرورش خواهید داد.زیرا نمونه های زیادی موجود است که بهترین کبوترها جوجه های را پرورش داده اند که هیچ وقت موفق نشده اند مسابقات خوبی داشته باشند.به همین دلیل است که طی یک دوره چند ساله ما  یک سیستم انتخاب سختگیرانه بسیار حرفه ای و دقیقی را ساخته ایم.کبوترها قبل از ورود به لافت پرورش باید هفت معیار ما را برآورده کنند. و این یک مفهوم کلی است که ما و تیم ایرکامپ برای انتخاب همه کبوتران مسابقه ای در اینجا برومن استفاده میکنیم و به معیار سنجش کیفیت کبوتران ایرکامپ شناخته شده است.


۱.توانایی ژنتیکی


مهمترین معیار برای تشخیص کیفیت کبوتر خوب، قدرت انتقال ژنتیکی کبوترها است.برای تشخیص قدرت ژنتیکی کبوتر لازم نیست که حتما کبوتر را در دست خود بگیرید.در این موضوع شما باید به شجره پرنده نگاه کنید.من همیشه میگویم "شما نمی توانید اسب مسابقه‌ای رو از یک گاو بسازید" به طور کلی پرورش کبوتران با کیفیت بالا کبوترانی که جز استثناها هستند کبوترانی که به طور مرتب یا هفتگی در طول فصل موفق هستند، به اندازه کافی مشکل است.و این کار فقط در یک صورت ممکن است و آن نگاه کردن به شجره آنها است جایی که شما میتوانید چند نسل از بهترین و تاپ ترین کبوتران مسابقه رو ببینید.به گفته پیت ده ویرد اینها کبوترانی هستند که ماشین برنده میشوند و یا لیدر و رهبر هستند.

شما باید آنها را از هر دو طرف پدر و مادر نگاه کرده و مورد بررسی قرار دهید.و حداقل سه تا پنج نسل گذشته آنها را از لافتهای متفاوت مورد مطالعه قرار دهید.یک لافت یا کبوترخانه خوب تنها به این بستگی ندارد که خودش به تنهایی عملکرد خوبی داشته باشد بلکه باعث میشود تا لافتهای دیگر نیز قهرمان شوند.این جایی است که شروع میشود و ما بهش میگویم قدرت انتقال ژنتیکی کبوتران.


۲. عطیه الهی یا جذابیت


نکته دوم که برای ما بسیار مهم است این میباشد که‌ کبوتر به چه صورت جهت یابی میکند؟ به چه صورت کبوتر خودش را به مقصد میرساند؟ آیا کبوتر به خودش میگویید که من الان اینجا هستم خوب و بعد باید به کجا بروم؟کبوتر به چه صورت توانایی خود را نشان میدهد؟ آیا کبوتر همیشه هوشیار است و همیشه خصوصیات ویژه خود را نشان میدهد؟ وقتی که شما کبوتر مسابقه را به دست میگیرید: آیا شوق و نشاط و حس زندگی او را احساس میکنید.آیا میخواهد از شما دور شود؟ آیا دوست دارد در اطراف شما باشد؟ آیا خود را خیلی باهوش نشان میدهد.


۳. تعادل


نکته سوم مهم این است که وقتی کبوتر را در دست خود نگه میدارید: کبوتر چگونه در دست قرار میگیرد؟

کبوترهای خوب همیشه در تعادل هستند.وقتی که شما این کبوترها را در دست میگیرید آنها به صورت صاف در دست قرار میگیرند پشت آنها به سمت راست یا چپ تکان نمی خورد.پشت آنها ممکن است کمی ضعیفتر باشد اما این خیلی مهم است که نسبت به هم تناسب داشته باشند.یک کبوتر آس را در دست خود بگیرید-ما خیلی از کبوتران آس را در دست خود گرفته ایم-شما فورا متوجه تفاوت میشوید.وقتی که شما یک کبوتر خوب را در دست خود بگیرید هیچ نقصی را مشاهده نمی کنید. تعادل یک نکته خیلی مهم است.


۴. بال

برای اینکه کبوتر بتواند عملکرد خوبی از خود داشته باشد، بال بسیار مهم است. بال را می توان به سه جزء مهم تقسیم کرد.وقتی که من به یک بال نگاه میکنم، ناخودآگاه به طور خودکار به جلو و بعد عقب بال نگاه میکنم.یک استخوان کوچک وجود دارد که بال را به بدن کبوتر متصل میکند؛ شما باید بتوانید با یک انگشت بین بدن و استخوان را فشار دهید: اگر شما میتوانید بیش از یک انگشت را بین استخوان و لاشه قرار دهید، پس بال عقب بسیار بزرگ است.دومین کاری که من میکنم این است که عقب بال را در دست خود میگیرم.عقب بال و پرهای آن باید ضخیم و نرم باشند.وقتی که بال را باز میکنید نباید احساس کنید که دارید روزنامه را نگه میدارید(خشک نباشد).کبوتر مسابقه با این نوع بال عقب خشک روزنامه ای هرگز نمی تواند قدرت واقعی خود را نشان دهد.هنگام باز کردن بال من اعتقاد دارم که بسیار مهم است که چهار پر آخر پرواز دارای شکل شمشیر باشند و بین آنها فاصله مناسب باشد.بهترین بالی که من تا حالا دیده ام ۲۵ سال پیش در ویستیرخویس در گودا بود. ویستیرخویس با وسواس زیادی بالهایی را گلچین میکرد که بین ۴ پر پرواز فاصله یا بادخور وجود داشته باشد زیرا این نوع بالها قدرتی هستند و برای افزایش سرعت میباشند و بسیار مهم هستند.


۵. عضلات


به طور طبیعی عضلات نقش بسیار مهمی در کبوتر دارند.البته ما میتوانیم تفاوتهای زیادی را در عضلات مشاهده کنیم.ماهیچه ها میتوانند بلند یا کوتاه باشند.کبوتران با عضلات بلندتر میتوانند برای مسابقات مسافت بلند یک روزه یا بیشتر مناسب باشند در حالی که کبوتران با عضلات کوتاهتر بیشتر برای مسابقات مسافت کوتاه مناسب میباشند. 

من عضلات را در طول سینه با سه انگشت میتوانم احساس کنم؛ من میگم یک حسی مانند نواختن پیانو است.وقتی که کبوتر در دستان شما استراحت میکند عضلات شروع به لرزش و ارتعاش میکند. عضلات خوب باید این کیفیت رو داشته باشند.و کبوترانی که دارای این کیفیت نباشند عضلات آنها مرده است و در مسافتهای ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتر کارشان تمام است و مانند موشکی به جای فرود در لافت در جایی از دیگر از لانه فرود می آیند. جدای از اینکه ظرفیت عضلات برای پرواز در مسافت طولانی یا کوتاه است،عضلات باید توانایی استفاده از اکسیژن کافی را داشته باشند. بنابراین عضلات از اهمیت زیادی برخوردار هستند. 


۶. اعضا


بسیاری از مردم از من می پرسند: ما نمیتوانیم عضلات را احساس کنیم، پس چه کار کنیم؟ برای این افراد من چیزی دیگری را پیشنهاد میدهم، اگر شما نمی توانید عضلات را احساس کنید،پس کبوتران سالم را انتخاب کنید. بعد از چند دقیقه کبوتر شروع به استراحت میکند و وقتی پرنده آرام شد به گلوی او نگاه کنید و درون گلو باید عمیق باشد تا شما به خوبی بتوانید به آن نگاه کنید و سوراخ آن باید تا جایی که امکانش است کوچک باشد و اگر کبوتری دارای عضلات و گلوی خوبی باشد شما دیگر نیازی نیست به چیزی نگاه کنید. اینها کبوتران مسابقه ای فوق العاده ای هستند.آنها معمولا عملکرد خوبی خواهند داشت.یک گلوی خوب نشان دهنده اندامهای کوچک است که به صورت عمیق درون کبوتر قرار میگیرند و این بدان معنی است که کبوتر به عنوان یک موتور بسیار کارآمد است، و به عبارت دیگر ما کبوتری داریم که از انرژی بسیار کمی در راه بازگشت به خانه استفاده میکند.

ما اغلب به دیگر کشورها میرویم و بسیاری از کبوترخانه ها را بازدید میکنیم و من میدانم آنجا مربیان آگاهی وجود دارد که چشم بسته بهترین کبوتران را با لمس کردن عضلات و نگاه کردن در گلویشان آنها را انتخاب میکنند.


۷. پرها


پرهای کبوتر را زمانی که در دست می گیرید باید چرب باشد.منظورم چیست؟ منظورم این است که پرها، زمانی که پرنده در دست شما است باید همانند موم نرم و چرب باشد.یکی از آخرین نمونه پرهای که من را شیفته خود کرد مادر هری بود، او دختر کلاین دریک بود واقعا یکی از بهترین ماده ها است که من تا به حال دیده ام.

وقتی که این ماده رو در دست خود گرفتم احساس کردم تمام پرهای کبوتر مانند شمع و موم  است و مثل اینکه یک لایه روغن روی او وجود دارد.این مانند زمانی است که شما از شیشه جلو اتومبیل خود در کارواش میتوانید قطره های آب را روی ماشین ببینید و این اتفاق با کبوترانی که پرهای چرب دارند نیز می افتد.کبوترانی که پرهای چرب دارند بیشتر اوقات کبوتران خوبی هستند.از طریق سالها تجربه ای که دارم من میتوانم در یک ثانیه تقریبا احساس کنم که آیا پر کبوتر چرب است یا خشک میباشد.بنابراین پرها بسیار مهم میباشند.


مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب
حمزه اکبری شنبه 2 تیر 1397 18:20:14
خیلی عالی بود ممنون

آمارگیر وبلاگ