بازگشت
1396/11/29 (( 26 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

 منبع: سایت پیپا

مترجم: صابر صالح زهی


آنفولانزای مرغی(طیور)در ورزش کبوتران مسابقه 


ورزش کبوتران مسابقه ای را از آنفولانزای طیور حفظ کنید و از تحقیقات گسترده علمی FCI فدراسیون بین المللی کبوتران مسابقه در مورد آنفولانزای طیور حمایت کنید. 


سال ۲۰۱۷ در تاریخ به عنوان سالی شناخته شده است که ورزش کبوتران مسابقه ای را در سرتاسر جهان محدود کرده است.و برای اینکه مربیان را در آینده از این مشکلات نجات دهیم، فدراسیون بین المللی کبوتران مسابقه FCI یک اجتماع و مبارزات مخفیانه ای را راه اندازی کرده اند که نشان میدهد کبوترهای مسابقه ای به ویروس آنفولانزای طیور حساس نیستند و به این مریضی دچار نمی شوند و عامل انتقال این ویروس به انسان نمی باشند.

فدراسیون بین المللی ورزش کبوتران مسابقه ای ( FCI) قصد دارد که به وسیله تحقیقات علمی ثابت کند که کبوتران مسابقه به هیچ وجه به ویروس آنفولانزای طیور یا پرندگان حساس نیستند و مستعد مبتلا به این بیماری نمی باشند و با این کار ورزش کبوتران مسابقه ای اروپا را از تهدیدات مستمر آنفولانزای طیور یا پرندگان حفظ کنند.


در سال های اخیر، اروپا از شیوع بیماری آنفولانزای طیور تقریبا در همه کشورها رنج میبرد.این شیوع ها به طور فزاینده ای به وجود ورزش کبوتر در تمام جنبه های آن آسیب می رساند.هنگامی که آنفولانزای مرغی شیوع پیدا میکند، مقامات دولتی به طور کامل هر فعالیتی را که مربوط به کبوتر مسابقه میشوند را متوقف میسازند. طبق قانون در زمان شیوع بیماری آنفولانزای طیور فعالیتهای مانند پرواز و تمرینات کبوتر مسابقه، حمل کبوتر و برگزاری مسابقات کبوتر و همچنین برگزاری  نمایشگاه کبوتر ممنوع میباشد.

با تمام این اوضاع و احوال هیچ دلیل علمی دال بر اینکه کبوتران مسابقه ای بیماری آنفولانزای طیور را شیوع داده و یا پخش کرده اند وجود ندارد.و برعکس، مطالعات علمی نشان میدهد که حتی با وجود شیوع این بیماری در اطراف، کبوتران مسابقه به هیج وجه به ویروس آنفولانزای طیور یا پرندگان حساس نیستند و به این بیماری دچار نمیشوند. اما متاسفانه با این وجود، دولت ها به دنبال همچین فرصت های میگردند و همه کبوترها را در رده دیگر طیور به حساب می آورند و آنها را معدوم می نمایند. پس در این مورد وظیفه همه مربیانی که در این ورزش فعالیت میکنند این است که به دولت خود ثابت کنیم که آنها اشتباه میکنند و ورزش کبوتر عزیزمان را از هر گونه محدودیت های قانونی و دامپزشکی که در حال حاضر بدون هیچ گونه مدرک و دلیل علمی واقعی مانع پیشرفت این ورزش میشوند برهانیم. FCI فدراسیون بین المللی کبوتران مسابقه میخواهد به طور مداوم در خط مقدم این مبارزه باشد.


به منظور اثبات برای دولت و قانون گذاران آن که کبوتران مسابقه ای به هیچ وجه به ویروس آنفولانزای طیور یا پرندگان مبتلا نمیشوند این میباشد  که FCI قصد راه اندازی پروژه‌ای را دارد که کبوتر مسابقه برای ایمن بودن از آنفولانزای طیور آزمایش خواهد شد.این پروژه به شیوه ای حرفه ای، عینی و علمی سازماندهی میشود.این مبارزه آسان نیست زیرا ویروس آنفولانزای طیور در طول زمان دچار جهش و تغییر میشود و بنابراین ممکن است که در آینده دوباره نیاز مجدد به آزمایش های جدید آنفولانزای طیور باشد تا ثابت شود که کبوتر مسابقه همچنان به همه گونه های آنفولانزای طیور مقاوم است.پروژه ای مانند این بسیار گران است و FCI پولی برای تامین مالی آن ندارد.بنابراین ما به کمک مالی کل جامعه کبوتران مسابقه احتیاج داریم و برای این منظور همه باید کمک کنند تا بتوانیم واقعا به آزادی دست پیدا کنیم و ورزش کبوتر ما شایسته آن است. 


در ۳۰ روز آینده ما قصد داریم تا ۶۰،۰۰۰ هزار یورو برای انجام آزمایشات را فراهم کنیم و امیدواریم نتایجی را که ورزش کبوتران مسابقه ای برای ایجاد تغییرات در ورزش کبوتر به آن نیاز داریم را به دست آوریم. FCI یک صندوق جدید برای تحقیقات علمی درباره کبوتر مسابقه ایجاد کرده که برای این منظور در آن پول جمع آوری میشود.


مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب

آمارگیر وبلاگ