بازگشت
1396/12/11 (( 15 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

✍ مسابقات کبوتران مسافتی در تایوان یکی از چالش برانگیزترین و مشکل ترین مسابقه برای کبوتران جوان می باشد . برنامه مسابقاتی فشرده و سخت و جوان بودن بیش از حد کبوتر های شرکت کننده ، مربیان را مجبور میکند که بهترین رژیم غذایی را با بیشترین مقدار مواد مغذی را برای کبوتران فراهم کنند .

✅ بادام زمینی بهترین دانه ای است که به نسبت دیگر دانه ها میتوانیم در اختیار کبوتران مسابقه قرار دهیم ، البته باید بصورت خام و برشته نشده باشد . لازم به ذکر است که استفاده از بادام زمینی کوچک و یکدست بسیار مهم می باشد ، البته بادام زمینی های عادی هم همان خاصیت را دارند ولی به علت شکل خاص و اندازه بزرگ کمی برای خوردن کبوتران مشکل ساز هستند چرا که هر دو خاصیت غذایی یکسانی دارند و نتایج خوب یکسانی دارند اما بادام زمینی اسپانیایی کمی خوش مزه تر و خوش خوراک تر است .

✅ بادام زمینی را باید با پوست در اختیار کبوتر قرار داد تا با مواد غذایی کامل به کبوتر برسد . دقت داشته باشید که بادام زمینی ها باید در یک جای خنک و عاری از رطوبت نگهداری شوند که در چنین شرایطی میتوان آنها را تا یکسال نگهداری کرد .

✅ بادام زمینی بیشترین میزان چربی را به نسبت دانه هایی مانند افتابگردان ، شاهدانه تخم کتان و کلزا را دارد . بادام زمینی درصد چربی بالایی 47% به نسبت گندم 2% ذرت 4% و لوبیا 1% دارا می باشد و همچنین از نظر پروتیین بادام زمینی 30% ذرت 10% گندم 12% و لوبیا 23% دارا می باشند .

✅ گندم ذرت و لوبیا دارای کربو هیدرات بالایی 55 تا 70 درصد به نسبت بادام زمینی 12% دارا می باشد و این موضوع مهمی است چون وقتی کربو هیدراتها تبدیل به انرژی میشوند نصف چربی ها انرژی تولید میکنند پس بنابر این بادام زمینی تقریبا 2 برابر دانه های دیگر مانند گندم ذرت و لوبیا به عنوان سوخت مسابقه در اختیار کبوتران مسابقه قرار می دهد .

✅ در هنگام مسابقه کبوترها انرژی را بصورت گلیکوژن در ماهیچه ها و کبد خود ذخیره می کنند ، گلیکوژن مانند بنزین در باک ماشین میسوزد و باعث حرکت می شود اما وقتی که باک گلیکوژن کبوتر ما خالی باشد و کبوتر هنوز در حال پرواز برای رسیدن به خانه باشد شروع میکند به سوزاندن پروتیین بدن خود و این امر بدین معنی است که کبوتر شروع میکند به استفاده از ماهیچه های خود بعنوان سوخت و در این حالت شروع به کم کردن وزن و در حالت حاد ممکن است که کبوتر به صورت یک مشت پر و استخوان به لانه برگردد و یا حتی هرگز به لانه نرسد .

✅ وقتی که کبوتر از بادام زمینی تغذیه می کند 47% چربی به جای دانه های معمولی ( 5 تا 10 درصد چربی ) میتواند که مسابقات سخت را بدون از دست دادن وزن بدن و استفاده از پروتیین ماهیچه ها به جای سوخت به پایان برساند .

✅ پس این موضوع برای مسابقاتی به سبک تایوان که کبوتر باید یک سری مسابقات را کامل کند ، تا بتوانند مقامی را کسب کنند بسیار مهم است چراکه بادام زمینی اولین سوخت کبوتران مسافتی است و این نوع تغذیه دو برابر از دانه های دیگر به کبوتر های مسابقه انرژی می دهد و در شب مسابقه ما می توانیم هر چقدر که کبوتر ها بادام زمینی بخواهند در اختیار آنها قرار دهیم و علت اصلی این است که یک چینه دان پر از بادام زمینی دو برابر چینه دان پر شده از هر دانه دیگری به کبوتر های مسابقه انرژی می دهد و در واقع کبوتر ها برای دو روزشان غذا خورده‌اند و مانند یک ماشین با دو باک بنزین عمل می کنند .

✅ استفاده از بادام زمینی باعث می شود که کبوتر نیاز کمتری به آب در طول مسابقه داشته باشد ، چون دانه های دیگر باید مدت زیادی در چینه دان بمانند تا نرم شوند که این عمل باعث از دست مقداری انرژی می شود اما دادن مقداری بادام زمینی نیاز به خیس خوردن ندارد بنابر این آب کمتری نیاز دارد و چون نرم است انرژی کمتری برای هضم نیاز دارد پس بنابر این بادام زمینی یک مزیت برای کبوتران مسابقه محسوب می شود ، چرا که به نسبت دانهای دیگر سریعتر هضم میشود .

✅ مربیانی که از بادام زمینی برای کبوترانشان استفاده میکنند اتفاق نظر دارند که کبوترانشان بعد از برگشتن از مسابقه حتی در روزهای گرم کمتر تشنه هستند و نیز هوشیاری بیشتری دارند و کمتر خسته به نظر می آیند . وقتی شما بادام زمینی در اختیار کبوتران قرار می دهید ممکن است مدتی طول بکشد تا کبوتر شما به خوردن بادام زمینی عادت کند .


مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب

آمارگیر وبلاگ