بازگشت
1397/1/4 (( 23 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test


مترجم: صابر صالح زهی(البلوشی)

(باشگاه کبوتر مسابقه ای زاهدان)


۱۰ پیشنهاد برتر از قهرمان مسافت بلند هلند Arjan Beens


۱. وقتی که به روش و سیستمی دست یافتید که به خوبی جواب میدهد با همان روش و سیستم کار کنید.و هر لحظه مسیر خود را عوض نکنید و فقط با پشتکار و فعالیت زیاد به روش و متد خود ادامه دهید.


۲. انتخاب و گلچین کردن پرندگان با دقت زیاد صورت بگیرد. و یا به عبارت دیگر از چاقوی تیز استفاده کنید.انتخاب خود را بر اساس سلامت و استقامت طبیعی پرنده قرار دهید.هر ساله من در کبوترخانه خود نیمی از تیم مسابقه دهنده را از بین میبرم.


۳. کبوتر ماراتن باید از ساختار فیزیکی متعادلی برخوردار باشد.و شاهپرها به  درستی نزدیک به هم باشند.و عضلات بلند و انعطاف پذیری داشته باشد.و یک کبوتر خوب همیشه پرهای خوبی دارد.


۴. در فصل مسابقات تغذیه کبوتران باید مطابق با برنامه تمرینات آنها باشد.اما همیشه یک حقیقت وجود دارد که کبوتر بهتر از مربی میداند.هر چند که خیلی این را قبول ندارند.


۵. تمرینات مهمترین نقش را در موفقیت کبوتر در فصل مسابقات ایفا میکنند.تمرین از خانه خیلی مهم است‌.اما در فاصله بین دو مسابقه مسافت بلند کلاسیک کبوتران را هر هفته برای تمرین میبرند.


۶. قطعا تفاوت بزرگی بین کبوترانی که تا ۱۰۰۰ کیلومتر پرواز کرده اند با کبوترانی که بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر پرواز میکنند وجود دارد.کبوترانی که عملکرد خوبی در مسابقه ۱۰۰۰ کیلومتر داشته اند را هیچ وقت برای مسابقه بارسلونا بیش از ۱۲۸۸ کیلومتر نمیفرستند.


۷. داستانهای بسیاری در مورد استفاده و عدم استفاده از کمک های دارویی وجود دارد. اما آنچه که باید قبول کرد این است که خود من بدون مراقبت های پزشکی و دارویی نمیخواهم شروع کنم.من در فصل مسابقات ۶ مسابقه دارم و کبوتران من در این مدت باید از بهترین شرایط فیزیکی برخوردار باشند.من نمیخواهم در شروع فصل مسابقات کوچکترین تردیدی در مورد سلامت تیم مسابقه ای خود داشته باشم.


۸. برای موفقیت در ورزش کبوتران مسابقه ای خیلی ضروری است که به کبوتران خود اعتماد به نفس کامل داشته باشید.


۹. ریکاوری سریع بعد از یک مسابقه شبانه روز الزامی است.من ترجیح میدهم کبوتری که از مسابقه می آید از خستگی به شکل نیمه مرده بر روی تله بیفتد تا کبوتری که بعد از رسیدن چند دور اطراف لافت بزند و وقت گرانبها را تلف کند.اما تمام کبوتران باید سریع به شکل اول ریکاوری شوند.


۱۰. یک برنامه کامل و جامع برای موفقیت خود در تمام طول فصل مسابقات بریزید. من تمام زمستان را برای کبوتران خود برنامه ریزی میکنم و تا فصل مسابقات کبوتران من در بهترین حالت مسابقه باید باشند و آن موقع مشخص میکنم که چه کبوترانی برای چه مسابقاتی مناسب میباشند و چه موقع جفت شوند و در چه موقع آشیانه آنها جمع شود و غیره...نرها و ماده ها برای مسابقات تحویل سبد مسابقه داده میشوند.

با تشکر از سایت باشگاه کبوتران  ایران 




مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب
حسن قهرمانی شنبه 20 آبان 1402 10:13:26
سلام آیا شما خودتون از سیستم بیوگی در مسابقه استفاده کردید ممنون
حسن قهرمانی شنبه 20 آبان 1402 10:12:38
سلام آیا شما خودتون از سیستم بیوگی در مسابقه استفاده کردید ممنون
سجاد موسوی آ‌.ش. سه شنبه 30 مهر 1398 14:21:30
درک کردن این مساعل یعنی رسیدن به پیروزی در این ورزش .

آمارگیر وبلاگ