بازگشت
1397/1/4 (( 25 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

 منبع: سایت پیپا

مترجم: صابر صالح زهی(البلوشی)

(باشگاه کبوتر مسابقه زاهدان)


خانواده کاتریس کبوتران مسافت بلند بلژیک:


برادران کاتریس در مسابقات ملی و بین المللی مسافت بلند شهرت خاصی دارند.آنها موفقیت های بسیاری را به دست آوردند سه بار قهرمانی بلژیک و Bricoux, Duray و خیلی دیگر... در سال ۱۹۴۹ برادران کاتریس در بلژیک مقامهای قهرمانی بسیاری را کسب کردند آنها بیش از ۳۵۰ جایزه که بعضی از آنها پول زیادی بود کسب کردند.در سال ۱۹۴۹ آنها در یک مزایده حدود ۱۴۷ جوانه را به قیمت هنگفتی فروختند.هیچ کس از این قیمت تعجب نکرد چون همه میدانستند که چه کبوتران با ارزشی در کبوترخانه برادران کاتریس موجود است کبوترانی مانند ناپلئون، بیسمارک و غیره ... بیشترین قیمت از طرف هیکتور اسمیت پیشنهاد شد و ایشان هم یکی از بهترین مربیان بلژیک بودند.


در سال ۱۹۵۰ برادران کاتریس قهرمان مسافت بلند Colombophil Belge در رده ملی از کراسون شدند در این مسابقه ۱۰۰۳ پرنده شرکت داشتند و برادران کاتریس بالاترین رتبه را با کسب دو مقام اول و دوم و بیستم به دست آوردند.در آن برهه از زمان برادران کاتریس بی چون و چرا بزرگترین متخصص در زمینه کبوتران مسافت بلند در جهان بودند.


در بین برادران کاتریس اسکار برادر بزرگتر و جیرارد کوچیکتر بود.کبوترخانه آنها در Moere غرب فنلاندر قرار داشت روستای کوچکی که شهرت بسیاری برای موفقیت برادران کاتریس در کبوتران مسابقه ایی داشت.آنها به تجارت گندم مشغول بودند.


کبوترخانه آنها ساختمانی بزرگ بود که پنجره های بزرگی داشت که از این پنجره ها زمانی که پرنده ها از مسابقه برمیگشتند برای ورود به کبوترخانه استفاده میکردند. برای پرندگان مسافت فوق بلند چهار قسمت درست کرده بودند.دو قسمت برای مسابقه دهنده ها و یک قسمت برای مولدها و قسمت دیگر برای جوانه ها مورد استفاده قرار میگرفت.

مسابقه دهنده ها را در بهترین موقعیت نزدیک پنجره قرار میگرفتند.هر غذای که کف لانه باقی میماند صبح روز بعد جارو میکردند و به مرغها میدادند.کف لانه رو خوب ضدعفونی میکردند و حدود ۱۸۰ پرنده در کبوترخانه نگهداری میشد.

تمام کبوتران به رنگهای سبز و پولکی بودند و رنگهای سرخ، سفید و یا سیاه نداشتند.نژاد آنها به سال ۱۹۲۱ بر میگردد اما تمام موفقیتهای آنها از سال ۱۹۲۶ به بعد به دست آمد.کبوتری با نام گروت بلوین Grote Blauwen که به معنی سبز بزرگ است پایه گذار تمام کبوترخانه آنها بود.


بعد از جنگ جهانی دوم برادران کاتریس از تولید کبوتران مسافت بلند خسته شده بودند و میخواستند در مسابقات مسافت کوتاه و متوسط نیز مقامهای کسب کنند. 


آنها موفق شدند نوعی از کبوتران را تولید کنند که توانایی پرواز ۱۰ تا ۱۲ و بعضی اوقات ۱۴ ساعت را داشتند و این نوع از کبوتران همیشه کبوتران پیرتر و آهسته رو پشت سر خود جا میگذاشتند. دو کبوتر به نامهای Sporote و Peetje که از لاین اورجینال آنها بودند پایه گذار لافت آنها شدند و کبوتران قهرمان بسیاری از لاین آنها پرورش یافت.کبوترانی که از این جفت پرورش میافتند سرعتی بودند و از سال ۱۹۴۰ هیچ خون جدیدی تولید نشده بود.آنها سالهای طولانی دنبال پرورش به صورت لاین یا خطی بودند و بیشتر مواقع از هم خونی نیز استفاده میکردند.تقریبا هر کبوترخانه مسافت بلند موفقی در بلژیک از خون کبوتران کاتریس استفاده کرده بود. آنها نژاد خود را خالص نگه داشته بودند تا در آینده به هیچ مشکلی برنخورند.کبوتران کاتریس به آهستگی به سن بلوغ میرسیدند و بعد از پررریزی دوم پیشرفت خود را به خوبی نشان میدادند.یکی از پرندگانی که در سال ۱۹۳۲ به کبوترخانه کاتریس راه یافت یک ابلغ کوچیک با سر خالدار از پرندگان Leopold Lamotte لیوپولد لیموت بود و او را با جیبروکین پووت که بهترین نر لافت آنها در آن زمان بود جفت زدند.و جوجه های خوبی را پرورش دادند که بولیک یکی از معروفترین آنها بود.آن دو پرنده مسابقه Chateauroux را دو سال پیاپی در سالهای ۱۹۳۵ و ۱۹۳۶ برنده شدند و جایزه مخصوص که یک مجسمه برنز اثر آنتونیو امورکاست به وزن ۴۷ کیلو بود را کسب کردند.این جایزه نصیب کسی میشد که دو سال پیاپی مقام ملی را کسب میکرد و برادران کاتریس در سال ۱۹۳۵ مقام اول و دوم را و در سال ۱۹۳۶ مقام اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم را کسب کردند و این جایزه را به دست آوردند. و بهترین سال دیگر برای برادران کاتریس سال ۱۹۴۹- ۱۹۵۰ بود وقتی که توانستند قهرمانی بلژیک و ۷ مقام ملی را کسب کنند.


 با تشکر از سایت باشگاه کبوتران ایران 




مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب

آمارگیر وبلاگ