بازگشت
1397/2/6 (( 44 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

 بررسی قدرت هوش کبوتر در  مسابقه بارسلونا  


قدرت برگشت پرندگان به سه عامل مهم بستگی دارد

1- حافظه که از همه مهمتر است و حرف اول میزند و میدانهای مغناطیسی که پرنده اطراف زمین میبیند ثبت و ضبط و به حافظه بلند مدت میفرستد(و قدرت بازگشت پرندگان در قدرت حافظه ی بلند مدت آنهاست)

2- چشم کبوتر در تشخیص و تفکیک نور و دیدن میدان های مغناطیسی و در شناختن علامتهای اطراف آشیانه مانند کوه، درخت و ... موثر است 

3- حس بویایی کبوتر که این عامل در فاصله های بسیار دور مثلا 200 کیلومتر کارایی ندارد، بلکه در چند کیلومتری نزدیک به آشیانه موثر است

*بررسی انجام شده روی کبوتران مسابقه ثابت کرده که رنگ چشم کبوتران تاثیری در طول مسافت ندارد

چرا که کبوترانی با رنگ چشمهای متفاوت(قرمز، مشکی و...) از مسافتهای طولانی برگشته است.


در سال ۲۰۱۳ تعداد ۲۵،۳۸۲ پرنده شرکت داشتند که از این تعداد فقط ۷۴۵ پرنده نجات یافتند و ۲۴،۶۳۷ پرنده نابود شدند.پرنده قهرمان از بلژیک بود که مسافت ۱۰۵۷،۷۶۱ کیلومتر را با سرعت ۹۴۴.۲۹ متر در دقیقه پا زد.

 

در سال ۲۰۱۴ تعداد ۲۱،۱۴۳ پرنده شرکت داشتند که از این تعداد  ۱۳۹۱ پرنده پا زدند و ۱۹،۷۵۲ پرنده تلف شدند.پرنده قهرمان از هلند مسافت ۱۲۵۸،۶۹۷ کیلومتر با سرعت ۱۴۸۸.۷۶ متر در دقیقه پا زد.

در سال ۲۰۱۵ تعداد ۱۹،۰۸۳ پرنده شرکت کردند که از این تعداد ۱،۶۹۹ پرنده پا زدند و ۱۷،۳۸۴ پرنده نابود شدند.پرنده قهرمان از فرانسه مسافت ۹۱۷،۰۵۶ کیلومتر را با سرعت ۱۱۵۰.۵۱ متر در دقیقه پا زد.

در سال ۲۰۱۶ تعداد ۱۷،۷۳۲ پرنده شرکت داشتند که از این تعداد ۱،۸۸۴ پرنده پا زدند و حدود ۱۵،۸۴۸ پرنده نابود گردیدند.پرنده قهرمان از آلمان مسافت ۹۸۱،۸۴۷ کیلومتر را با سرعت ۱۲۵۰.۲۰ متر در دقیقه پا زد.

و درسال ۲۰۱۷ نیز تعداد ۱۷،۰۹۴ پرنده شرکت داشتند و از این تعداد فقط ۱،۵۷۳ پرنده موفق شدند و تعداد ۱۵،۵۲۱ پرنده تلف شدند.پرنده قهرمان از هلند مسافت ۱۱۴۸،۱۷۷ کیلومتر با سرعت ۸۸۲.۵۶ متر در دقیقه پا زدند.

 

از این مقایسه نتیجه میگیریم که مسابقه ماراتن بارسلونا   یکی از سخترین مسابقات ماراتن جهان برای کبوتران مسابقه است و کبوترانی که موفق میشوند خود را به لانه برسانند از بهترینها در جهان مسافتی میباشند.


با تشکر از انجمن باشگاه کبوتران مسابقه ای ایران‌






مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب

آمارگیر وبلاگ