بازگشت
1397/2/10 (( 26 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

«ترجمه شده توسط ورزشکاران آسمان»

🔹مرگ جنینی در کبوترهای مسابقه!

نرخ نرمال مرگ جنینی در تخم های کمون کبوترهای مسابقه در حدود 5 درصد است. 
اگر با نرخ مرگ بالاتر از آن سر و کار دارید، نیاز دارید تا علل محتملی که چرا تخم های نطفه دار منجر به جنین نمیشوند را بررسی نمایید. طرفداران بسیاری فکر میکنند که سالمونلا دلیل این مورد است اما این عفونت در واقع کمتر از 5 درصد مرگ های درون پوستهای را به خود اختصاص میدهد. 

🔸در این مقاله، علل محتمل مرگ تخم در خلال مراحل متعدد کمون را مورد بررسی خواهیم داد.

مرگ تخم کبوتر میتواند در سه فاز مختلف توسعه جنینی رخ دهد:
▪️در طول چند روز اول کمون
▪️در طول فاز رشد از روز 4 تا روز 14
▪️تنها قبل از یا در طول فاز خارج شدن از تخم

به طور دقیق هر یک از این فازها را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا دلایل محتمل مرگ جنینی را بررسی کنیم.

🔸فاز1: مرگ در چند روز اول کمون
عموما، سه دلیل مرگ در طول این فاز اولیه وجود دارند – دمای ناکافی، آسیب به جوجه یا مسائل زرده و ژنتیکی. 
ناهنجاری های ژنتیکی
ناهنجاری های ژنتیکی ناسازگار با زندگی یکی از دلایل مرگ جنینی بدوی هستند. این موارد با کالبد شکافی (اتوپسی) تخم شناسایی خواهند شد. ناهنجاری های ژنتیکی ممکن است حاصل از پرورش دهنده های ضعیف یا سوء تغذیه در مرغ پرورش دهنده در ماه های قبل از تولید تخم باشند. تخم نیز ممکن است یک فاکتور باشد.

🔻آسیب های جنینی
در سرتاسر کمون، جنین کبوتر کاملا حساس به ارتعاشات میباشد. لرزش تخم و دیگر ارتعاشات بیش از حد میتوانند منجر به آسیب و مرگ برای جنین شوند. تخم پروری ضعیف، پرندگان بسیار زیاد در یک قسمت یا دخالت بیش از حد مالک میتوانند منجر به آسیبهای کشنده برای جنین شوند.

🔻دماهای نامناسب
دماهایی که بسیار گرم یا بسیار سرد هستند، میتوانند سبب مرگ جنینی شوند همانطور که تهویه ضعیف میتواند مسبب آن شود. مواد نامناسب لانه گذاری یا طراحی نامناسب جعبه لانه میتوانند در این دخیل باشند.

🔸فاز2: مرگ در روز 4 تا روز 14

🔻سوء تغذیه
در طول این فاز کمون، جوجه در حال رشد میباشد. اگرچه این فاز طولانی ترین فاز در کمون تخم است، کمترین نرخ مرگ و میر را به خود اختصاص میدهد. بزرگترین فاکتور در مرگ در طول این زمان سوء تغذیه است. مسائل تغذیه ای در مرغ برای ماه ها تا زمان تخمگذاری نرخ زنده ماندن 
برای توسعه جوجه را کاهش میدهد.

🔺عفونت
عفونت میتواند دلیل دیگری باشد و اساسا به دو شیوه به جوجه انتقال مییابد. اولین شیوه از طریق خود مرغ است. باکتری های کلامیدیا یا سالمونلا میتوانند تخمدان را دچار عفونت کنند و سپس وارد جنین شوند، چه در طول تشکیل تخم یا اینکه از طریق مجرای عبور تخم وارد میشود.
عفونت همچنین میتواند از طریق آلودگی ناشی از پوسته تخم انتقال یابد. این در واقع مربوط به سلامت مرغ است. توسعه ضعیف پوست تخم معمولا نتیجه کمبود کلسیم در مرغ است. پوسته تخم ممکن است ترک خورده، نازک، زبر یا بدشکل باشد. نشانه اولیه کمبود کلسیم در مرغ عبور تخم هایی است که کدر هستند، خطوط روشن در حول بخش بیرونی تخم ها، نشان میدهند. اینها در هنگام عبور تخم از خلال مجرای انتقال تخم توسعه مییابند.

🔸فاز3: مرگ در طول فاز خروج از تخم
اگر مرگ و میر در طول چند روز آخر کمون رخ دهد، معمولا نتیجه مسائل مرتبط با فاز خروج از تخم هستند. برای درک بهتر این مورد، این ضروری است تا فرآیندی را درک کرد که در فاز خروج از تخم رخ میدهد.
هنگامی جوجه آماده خروج از تخم میشود، نیاز دارد تا هوای موردنیاز خود را که از کوریوآلانتوئیس یا غشائ محصور کننده دریافت میکند به تنفس هوای بیرون از غشاء تغییر دهد. این تغییر در تنفس در دو مرحله رخ میدهد.
ابتدا، جوجه به طور درونی تنفس میکند، یک حفره کوچک به اتاقک هوا در انتهای تخم ایجاد میکند و آن هوا را تنفس میکند. سپس، 12 تا 24 ساعت بعد، جوجه کل پوست را میشکند و هوای بیرونی را تنفس میکند.
همچنین، در طول این زمان، جوجه سیال آمنیوتیک را مینوشد و باقیمانده کیسه زرده را مجددا جذب میکند، این کیسه را به داخل ناف میکشد، دیورتیکول مرکل را ایجاد میکند. از طریق نوشیدن سیال آمنیوتیک و از طریق کیسه زرده، جوجه پادتن هایی را به کسب میکند که از عفونت در طول چند هفته اول زندگی جلوگیری میکنند.


مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب

آمارگیر وبلاگ