بازگشت
1397/3/15 (( 14 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

(نظریه های برخی از قهرمانان برجسته و پیش کسوت )

"درباره چشم , بال ,شکل خارجی , داخلی و سلامت کبوتر مسابقه دهنده خالص .


ترجمه و گرداوری: صادق کردانی 



یکی از بزرگترین مسابقه دهندگان ان زمان و به مدت طولانی آقای Per Piranes، داور تخصصی در مسابقات با نظریات معتبر , به خصوص در مورد چشم کبوتر مسابقه او ویژگی خواندن توانایی انواع کبوتران خوب را از طریق معاینه چشم داشت.

 ما از او پرسیدیم چگونه پرندگان را از طریق چشم کشف کنیم؟ 

او به وضوح گفت که این یک راز است و نمی خواهد به انها بگوید . اما او در نهایت در مسابقات اخیر شکست خورد، و ثابت شد که چشم به تنهایی مقیاسی برای خوب بودن نیست، و بال میتواند نقش مهمی داشته باشد.

✅دکتر Gilmont Berkus در مسابقات کبوتران فرانسوی داوری کرده است و یکی از افرادی است که ایده و سیاست و نظریه های استاندارد طبقه بندی شده را برای ورزش کبوتر مسابقه در سطح جهانی تنظیم کرده است . دکتر توضیح میدهد کبوتر مسابقه از کمری گرد و وسیع و سینه قوی قابل تشخیص است . این یک معیار اساسی برای کبوتر به عنوان یک مسابقه دهنده استثنایی است.


✅ دکتر دیبونت، پرورش دهنده و متخصص و قهرمان مسافت بلند توضیح میدهد کبوتر مسابقه دهنده واقعی باید بدنی مناسب و اندازه متوسط ​​داشته باشد و سیستم عضلانی قوی و بهتر است بال کمی طولانی باشد. اما مهم تر این است که پیشینه و اصالت کبوتر را بدانیم زیرا در آن نقش مهمی ایفا می کند و همچنان می توانید یک سیستم آموزشی مناسب برای آنها انتخاب کنید. ص.ک به عنوان مثال، برای کبوتران بلند پرواز و دور برد نیاز به تمرین و اموزش طولانی به مدت 3 سال دارند تا به چیزی که می خواهید برسید.

✅متخصص در مسافتهای بلند آقای دیرای می گوید بهترین ویژگی های کبوتر مسابقه : باید واکنشی واضح , در پرواز هوشیار و محافظه کار باشد و دارای چشمی روشن و واضح باشد البته رنگ چشم مهم نیست ، بلکه چشم باید بازتابی از قدرت و اراده قوی را نشان دهد و این بازتاب باید داخل چشم خوانده شود.

باید بدن و ساختار پرنده گسترده وعریض باشد و در طول وزش باد  سرگردان نباشد و باید دارای سیستم عضلانی قوی باشد، اضافه شود او ترجیح می دهد که وزن بدن سنگین تر باشد، چون به او کمک میکند در برابر باد مقاوم جهت و سرعت را هدایت کند. باتوجه به نظریه جدید در مورد بال خوب است اندازه طول بال را در نظر بگیریم و بال سبک و مفاصلی انعطاف پذیر را همیشه در اولویت قرار بدیم .

✅ اقای رینیه داور مسابقات کبوتر در بلژیک و نویسنده و ناشر کتاب در مورد کبوترها نظری به ما می دهد و در ان  

بیان می کند مهم ترین مشخصه که در کبوتر به دنبال ان هستم و میگردم , سرزندگی و سلامتی عالی و ظاهری قدرتمند در کبوتر است، ونیز پرهای قوی درهم امیخته و منسجم باشند .

قسمت دوم ضروری و لازم برای کبوتران دور برد و مسافت بلند، ساختار قوی استخوان انها است و به خصوص در بال که باید به نسبت وزن، حجم پرنده و پرها سبک باشد.

 در هر صورت مربیانی که قصد برنده شدن تنها با کبوتر ایده آل در سلامت کبوتری که دارای اشتهای خوب برای خوردن و انجام تمارین ورزشی دارند نتیجه میگیرند.

✅ مربی قهرمان مارتن فان یکی از متخصصین در ایدهای ورزش کبوتر به ما میگوید مهم ترین چیز که کبوتر مسابقه را متمایز میکند عضله برجسته مخصوصا در سینه وعلاوه بر ان عضلات انعطاف پذیر وماهیچه ها و مفاصل در بال که قدرت ان به وضوح نشان داده میشود زمانی که کبوتر را در دست میگیرید قدرت، استحکام را مشاهده خواهید کرد نه نرمی ان .

✅ هیتکر دیسمیت ورزشکار بلژیکی که  قهرمانی و جوائز زیادی در مسابقات ملی و کشوری به دست آورده است میگوید مفاصل انعطاف پذیر بال و علامتهای چشم قابل تشخیص از مهمترین بخش ها هستند. قدرت بال در مقایسه با وزن بسیار مهم است.

✅ اوسکار مسابقه دهنده می گوید اندازه کوچک کبوتر مناسب نیست، اگرچه برخی از آنها خوب هستند. اما بهتر است که اندازه متوسط ​و قوی باشد .

غیر ممکن است یک کبوتر سنگین مناسب باشد و قطعا در مسافت طولانی خوب نیست و باید در دست  سبک باشد . او می افزاید طبیعی است که بال کوتاه برای مسافت های کوتاه و کبوتر راه دور دارای بال عریض و بلند تر است ، عموما بال باید انعطاف پذیر و چسبیده باشد به این معنا که ساختار کبوتر سازگار است و در هیچ بخشی از پرنده انحراف قابل توجهی وجود ندارد. لازم است کبوتر دور برد از سیستم


عضلانی قوی مخصوصا در کمر و قفسه سینه دارا باشد برای مثال، اگر کبوتر را در دست به صورت طبیعی بگیرید باید دم به بالا باشد که نشان از قدرت است.علاوه بر این، کبوتر باید دارای توانایی متمایز برای برگشت به خانه داشته هر چقدر که اب و هوا خراب باشد. این مدل از توانایی طبیعی برای برگشت به خانه است , اما من در مورد آب و هوا فوق العاده استثنایی صحبت میکنم اینجاست قدرت یک کبوتر که قابلیت مسیریابی قوی در اب و هوای بد را دارد نمایان میشود بدون شک او کبوتری متمایز در یک اب و هوای طبیعی خواهد بود.






مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب

آمارگیر وبلاگ