بازگشت
1397/3/15 (( 37 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

دریانوردی در 1064کیلومتر

ثبت یک رکورد جهانی در دریا 


قدرتمندترین مربی کبوتر مسابقه جهان که رسانه وتاریخ به او ظلم کرد .

ترجمه صادق کردانی

José Ledesma

کبوتر نامه بر و مسابقات در 

جزایر قناری؟؟؟ 


در جزایر قناری کبوتر اقای خوزه لیدیسما اسپانیایی توانست رکورد جهانی را در دریا ثبت کند.

به طور کلی و غریزی پرندگان پرواز بر روی سطح دریا و اب های باز طولانی را دوست ندارند. چرا که انها متوجه می شوند که باید بسیاری از درد و رنج و خستگی و بادهای قوی را باید تحمل کنند و هیچ مکانی برای فرود امدن و  استراحت پیدا نخواهند کرد این به عنوان تهدیدی برای زندگی او خواهد بود که باید به اشیانه برسد یا در اب بمیرد .

برخی از مربیان در جزایر کانادا به پرورش و اموزش کبوتر مسابقه پرداختند برای دستیابی به پرواز و طی کردن مستقیم جزایر بدون توقف جاده که در منطقه ای از آبهای منجمد ص.ک  اقیانوس شمالی احاطه شده است و قادر به دستیابی به 400 کیلومتر پرواز را و انهم بر فراز اقیانوس اطلس باشند ، این کاری بسیار نادری بود که انجام شد و فاصله به 500 کیلومتر افزایش یافت با وجود دشواری ها و خطرات .همچنین روند مشابهی در تایوان و در جزایر شرق آسیا و بسیاری از مربیان مسابقات خود را در جزایر انجام می دهند و توانایی پرندگان را برای عبور از اقیانوس ها تست می کنند.

در شمال امریکا پرواز کبوتر مسابقه در جنگل ها، کوه ها، بیابان ها و زمین مرتفع و خطرناک انجام میشود. اما مانند جزایر قناری کمیاب است .کبوتر در اقیانوس ها و دریاها در بادهای اقیانوسی بسیار قوی و که قادر به واشگونی و غرق تانکرهای نفت خواهد بود باید مقابله کند. ولی چگونه کبوتر این کار رو انجام میدهد ؟؟؟.

مربیان بیشماری اگاه نیستند که پرواز کبوتر از روی اقیانوس ها و دریاها، به خصوص در فصل زمستان با بادهای قوی چه مشکلات سختی دارد اگر چه کبوتر شگفت انگیز و شجاع و قادر به استقامت و عزم و اراده برای بازگشت به خانه را دارد و هیچ چیزی نیست و تحت هیج شرایط عادی نمیتواند او را  متوقف کند .

در ساحل افریقا غربی جزیره ای زیبا با نام قناری - در جزایر اسپانیا که همه می دانند و درمورد آن شنیده اند !! باور کنید یا نه !!!در انجا قوی ترین مسابقه و کبوتران  برای گذشتن از اقیانوس ها به لطف یک گروه از مسابقه دهندگان مخصوص که زمان و تلاش خود را به این مسابقه اختصاص داده اند وجود دارد .

در جزایر قناری، چندین سازمان وجود دارد سازماندهی یک که مسابقه ای به نام  فدراسیون جزیره تنریف یا اتحادیه جزیره تنریف، شامل بیش از 1000 عضو و شرکت کننده که هر سال در این جزایر کوچک بیش از 130 هزار کبوتر خریداری میشود .. این شگفت انگیز است و غیر باور تصور است که این جزایر کوچک در ساحل آفریقا این  علاقه را دارند و بیش از 60 درصد از کل فدراسیون ملی اسپانیایی کبوتر مسابقه را شامل میشود. بنابراین هیچ شک نیست که پرندگان تولید شده در این جزایر مورد توجه قرار گیرند.

البته دلیل اصلی توجه مرد جزایر به این تعداد زیاد کبوتر با درک منافع بیشتر این نیست بدیهی است که ضرر و زیان سنگین در مفقود شدن کبوتر در مسابقات دریایی بیش از اندازه است. آنها علاقه مند به آزمایش و توسعه ص.ک مثبت برای ایجاد یک کبوتر فوق العاده در زمینه دریایی که قادر به طی فواصل طولانی را در دریا است و یک قدرت تحمل بسیار فراوان دارا باشد .

کبوتر جوان زیر شیش ماه تا سه ماه برای اولین بار در پرتاب های نزدیک و فاصله های در اطراف خانه و جزیره و سپس انتقال از یک جزیره به دیگری، آموزش داده می شود .

تست واقعی در جزایر قناری در ماه آوریل و نیسان در مسابقات قهرمانی بزرگ آغاز می شود و تا هفته دوم ماه جولای ادامه می یابد. مسابقه شامل 550 کیلومتر، 849 کیلومتر و 1064 کیلومتر اغاز می شود.

خوزه لیدیسما- قهرمان و شرکت کننده معروف جزایر قناری اهمیت به مسابقه کبوتر در سال 1990 را شروع کرد به نظر می رسید، قادر به دستیابی به رکوردهای جهانی و مسابقات دریایی و یکی از موفق ترین چهره های جهانی به عنوان یکی از موفق ترین مربی مخصوص در این زمینه در جهان را دارا است.  

او یک رکورد جهانی در مسابقه در کازابلانکا به دست آورد 1064 کیلومتر، که در آن پرندگان در صبح در 07:30 رها سازی شد و یکی از پرندگان خود را در ساعت  09:15 در روز دوم به اشیانه رساند شما باید آگاه باشید که هیچ جایی در شب وجود ندارد که مثلا کبوتر در انجا بتواند توقف کند و استراحت کند و شب را بگزراند برای عبور از محیط . این به چه معن است؟ 

به این معنی است که این کبوتر شگفت انگیز حداقل 1000 کیلومتر بر اقیانوس در طول شبانه روز پرواز کرده و هیچ گونه استراحتی یا توقفی نداشته

! این نوع کبوتر فوق العاده است واقعا این چه نوع کبوتری است !! به نظر می رسد که خوزه توانسته بود با دقت تمام کبوتر


ی شکل دهد با قدرت قوی و تحمل بالا و قادر به انطباق کبوتر با محیط دریایی و اقیانوسی بود، اساس خوزه در تولید یک کبوتر از یکی از مربیان متخصص آمریکایی بود او در این زمینه لاین خود را گرفته و او ادامه راه را به طور مداوم با او در میان میگذاشت ص.ک حتی قبل از مرگ آمریکایی و با این تفاصیل خوزه از سلسله  Janssen باستان در شکل گیری کبوتران و ترکیب کردن انها به صورت درست هیچ وقت دوری نمیکرد .

با وجود آغاز خوزه در سال 1990، اما او به نظر می رسید در واقع دستیابی به انجام شگفتیهایش در سال 1994 با برادرش هابیل، و در کمتر از هشت سال موفق به دستیابی به دستاوردهای موفقیت امیز در استقرار کبوتران با اصل و نسب قوی دریایی شد به همین صورت ارکستر هنرمند (شغل اصلی خوزه) دارنده عنوان ثبت کبوتران مسابقه دریای در کازبلانکا شد . اما او فقط اهنگ ساز نبود بلکه زمان بیشتری برای کبوتر اختصاص داده و یک برنامه آموزشی برای نحوه اموزش کبوتر برای حرفه ایها و مربیان و شرکت کنندگان  شد .

خوزه دارای بسیاری از دستاوردهای  مسابقات بود که چهار تورنمنت از مهمترین در مسافتهای 

350 _730_849_1064 کیلومتر بود و این چهار مسابقه تا به حال هیچ کس نتوانست در جزیرهای اسپانیا و حتی در خود اسپانیا نتیجه اینچنینی همزمان باهم بدست اورد.

مهمترین نتایج به اختصار:

مسابقات ملی مسابقات کوتاه و متوسط ​​1996 (3 بار)

 قهرمانی ملی مسابقات کوتاه متوسط سال 1999

قهرمان کازبلانکا مسافت 1064کیلومتر

قهرمان مسابقه 849و730کیلومتر قهرمان مسابقات متوسط مشترک  قهرمان مسابقات سال  مشترک قهرمان بهترین پرنده بزرگ سال قهرمان مسافت بلند قهرمان منطقه بهترین ص.ک مسابقه دهنده سال 2002.

به دنبال ان بعضی از مربیان امریکایی و اسیایی و ژاپنی به تصاحب کبوتران او اقدام کرده و انها میدانند که این کبوتران نتایج خوبی در جهان خواهند گرفت مخصوصا در مسافت بلند 1200 کیلومتر بر سطح دریا .این خبر در چندین روزنامه اسپانیای چاپ و در مورد رکورد جهانی بر روی اب که تا کنون انجام نشده بود صحبت شد.






مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب

آمارگیر وبلاگ