بازگشت
1397/3/18 (( 85 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test


معیارهای کیفیت کبوتر Eijerkamp- EPQC

گرداوری و ترجمه :صادق کردانی 


معیارهای کیفیت کبوتر مسابقه Eijerkamp، برای تعیین کیفیت کبوتر مسابقه ای.


در مطلب زیر اجازه می دهیم که اورت جان آیرکامپ توضیح و صحبت کند. چون او توضیح میدهد که تیم Eijerkamp در انتخاب کبوتر مسابقه توجه بسیاری دارد.


یک جمله محبوب "مسابقه کبوتر یک سرگرمی فوق العاده است" اورت جان موافق و تاکیید می کند که "مسابقه کبوتر یک سرگرمی فوق العاده زیبا" است.


اورت جان بیان می کند برومید که  همه ما  در مورد ان شنیده ایم !!!!!!!!!!

"ماهیچ چیز در مورد کبوترها نمی دانیم"حال کمی بیشتر یا کمتر درست است , پیتر د ورد افسانه ای اغلب گفت: "سبد همیشه بهترین انتخاب است!" بله سبد خواهد گفت که کدام کبوتر شما کبوتری خوب یا بدی است, که باید داشته باشید، اما اگر کبوترهای زیادی مثل تیم Eijerkamp دارید، نمی توانید فقط به سبد خرید اکتفا داشته باشید، زیرا شما به طور طبیعی نه تنها با کبوترهای کلاس بالا و همچنین با جوجهای از کبوترها سرکار دارید .

نمونه های زیادی از کبوترهای خوب وجود دارد که از کبوترخانه بیرون رانده شده بودند که همه چیز را به خوبی ندیده بودند. به همین دلیل است که طی یک دوره چند ساله ما سیستم انتخاب بسیار حرفه ای و دقیق را توسعه داده ایم. کبوتر ها باید قبل از اینکه آنها را به حیاط پرورش برسانند، باید هفت معیار را برآورده کنند. این یک مفهوم کلی است که ما و تیم Eijerkamp برای انتخاب همه کبوتر مسابقه اینجا درs.k Brummen به عنوان معیارهای کیفیت کبوتر Eijerkamp - EPQC استفاده می شود .

1. پتانسیل ژنتیکی


مهمترین معیار، پدیده ژنتیکی کبوتر است. برای تعیین پتانسیل پرنده لازم نیست که آن را اداره کنید. این موضوع نگاه داشتن به شجره است. من همیشه می گویم "شما نمی توانید اسب با نژاد خوب را از یک گاو بسازید". در حال حاضر کبوترهای بزرگ، یعنی کسانی که "استثناء" هستند، کبوترانی هستند که به طور مرتب یا هفتگی در طول فصل درخشش می کنند، به اندازه کافی همین مورد مشکل است.تنها می تواند با نگاه کردن به شجرهای که در آن باید چند نسل از کبوتر مسابقه با کلاس بالا پیدا کنید. این کبوترهایی است که می تواند برنده شود و یا به گفته  پیت د ورد به عنوان "رهبران" مورد استفاده قرار گیرد.


شما باید آنها را در هر پناهگاه ها(اشیانه) پیدا کنید حداقل برای دو و سه نسل ترجیحا پنچ نسل مسیر داده شود و نه فقط در یک گنچه ، بلکه در چند لفت. یک اشیانه خوب نه تنها باید تک باشد و به خوبی کار خود را انجام دهد، بلکه می تواند لفت های دیگران را به قهرمان تبدیل کند. این جایی است رشد شروع می شود. ما این را پتانسیل ژنتیکی می نامیم.

2. جذابیت یا Aura

 نکته دوم ما بسیار مهم است. کبوتر چیست؟ کبوتر چگونه خود را حمل می کند، ایا حمل می گوید، خوب اینجا من هستم ، حالا چه؟

 کبوتر چگونه خود را نشان می دهد، آیا به نظر می رسد استرس و ملتهب  است ، آیا شخصیت او نشان می دهد؟ 

هنگامی که شما کبوتر مسابقه را نگه دارید: ایا احساس سر زندگی و خوشی دارید ؛ آیا می خواهید از آن دور شوید؟ آیا نگاه به اطراف دارد؟ آیا هوشمندانه نگاه می کند؟


3. تعادل


نکته مهم سوم این است که کبوتر را در دست خود نگه دارید: و ببینید چگونه در دست قرار میگیرد؟ 

کبوترهای خوب همیشه در تعادل هستند هنگامی که شما این کبوتر ها را نگه دارید، آنها تخت و هم سطح در دست شما قرار دارند، پشت انها به سمت راست یا چپ حرکت نمی کند. پشت ممکن است کمی ضعیف باشد اما مهم است که آنها نسبت به یکدیگر متعادل باشند.

 نگه داشتن  کبوتر آس - ما خیلی زیاد نگه داشته ایم و بلافاصله متوجه خواهیم شد: هنگامی که یک کبوتر خوب را در دستان خود نگه داریم، هیچ شکافی وجود ندارد. تعادل این نقطه بسیار مهم است.

4. بال

برای اینکه کبوتر به خوبی عمل کند، بال بسیار گزینه مهم است. بال را می توان به سه جزء مهم تقسیم کرد. وقتی به یک بال نگاه میکنم، من به طور خودکار به بال جلو و سپس بال عقب نگاه می کنم. یک استخوان کوچک وجود دارد که بال ها از بدن کبوتر خارج می شود؛ شما باید بتوانید یک انگشت بین بدن و استخوان را فشار دهید: اگر شما می توانید بیش از یک انگشت را بین استخوان و بدن قرار دهید،این بال بیش از حد عقب است. دومین کاری که انجام می دهم این است که پشت دستم را بگیرم بال عقب و پر باید ضخیم و نرم باشد. هنگامی که بال خود را باز می کنید نباید احساس کنید روزنامه دارید باز میکنید . کبوتر مسابقه ای با یک بال عقب، هرگز قدرت واقعی را نمی تواند تولید کند.


هنگام باز کردن بال من باور دارم که بسیار مهم است که آخرین چهار پر پروازی دارای شکل پرستو یا جذب و تهویه مناسب بین آنها باشد. بهترین بال های تهویه شده ای که دیده ام، حدود بیست و پنج سال پیش در 👇👇


ا👇westerhuis در gouda بود

برای تهویه چهار پر پرواز آخر انتخاب شده است. این ها پرهای قدرت مندی هستند که آنها برای افزایش سرعت پرنده ها استفاده میکند

  این بسیار مهم است.

5. عضلات


به طور طبیعی عضلات برای کبوتر اهمیت زیادی دارند. البته، ما می توانیم تفاوت های بسیاری را در عضلات مشاهده کنیم. ماهیچه ها می توانند طولانی یا کوتاه باشند. کبوتر با عضلات طولانی برای مسابقه در فاصله یک روز یا بیشتر مناسب است، در حالی که کبوتر مسابقه با عضلات کوتاهتر برای پرواز مسابقات کوتاه مناسب است. 

عضلات در طول سینه با سه انگشت احساس می کنم؛ من آن را بازی پیانو مینامم, زمانی که پرنده در دست خود دارید عضلات باید شروع به ارتعاش و یا لرزش ارام کنند. آنها باید این کیفیت را داشته باشند. کبوترهایی که آن را ندارند، عضلات "مرده" دارند و این کبوترها بعد از 50 تا 100 کیلومتر پرواز مانند یک موشک پایین می آیند، نه در حیاط خود، بلکه در جایی دیگر در یک میدان.


این که آیا ظرفیت عضلات برای مسافت های طولانی یا کوتاه پرواز است، باید توانایی استفاده از اکسیژن کافی داشته باشند. بنابراین عضلات اهمیت زیادی دارند!


6. اندامهای محرک 


بسیاری از مردم از من پرسیدند: "من" نمیتوانم عضلات را احساس کنم، حالا چه؟ 

برای این افراد من چیز دیگری دارم که می توانم استفاده کنند. اگر شما نمیتوانید عضلات را احساس کنید، از یک کبوتر سالم استفاده کنید. بعد از چند دقیقه کبوتر شروع به آرامش کرد شما به گلویش (حلق )نگاه کنید گلو باید درون آن عمیق باشد. شما به معنای واقعی کلمه به آن نگاه کنید. این سوراخ باید به اندازه کوچک باشد. اگر کبوتر دارای عضلات خوب و گلو خوب باشد، لازم نیست که هرچه بیشتر نگاه کنید، این ها کبوتر های مسابقه ای فوق العاده هستند، آنها معمولا عملکرد خوبی خواهند داشت. یک گلو خوب نشان دهنده این است اندامهای کوچک عمیق درون کبوتر این را می گویند. این بدان معناست که عنوان یک موتور بسیار کارآمد در کبوتر است، به عبارت دیگر ما کبوتر داریم که از انرژی بسیار کمی در راه خانه استفاده می کند.


مربیان اغلب کشورهای دیگر را می بینیم و در بسیاری از گنجها حضور دارند که تعدادی از انها علاقه مند به دانش و اگاهی هستند و آنها می توانند کبوتر های خوب را با چشم بسته, پیدا کنند با احساس عضلات و نگاه کردن به گلو .


7. پر


پرهای کبوتر، زمانی که در دست میگیرید  باید خیلی چرب باشد. منظورم چیست؟

 منظورم این است که پرها، زمانی که پرنده در دست شما است، باید به صورت مومی و یا چرب باشد.


یکی از آخرین نمونه هایی که باعث برانگیختگی من شد، مادر "هری" است، او دختر "Kleine Dirk" است. واقعا یکی از بهترین ماده ها از "Kleine Dirk" است که تا کنون دیده ام! 

وقتی که این ماده را در دستانم نگه داشتم، به نظر می رسید که من در تمام مرغ احساس رم می کردم. مثل اینکه یک لایه روغن روی او وجود دارد. این مانند زمانی است که شما از شیشه جلو اتومبیل خود از طریق شستشوی شیشه ماشین می بینید که قطرات آب روی شیشه لیز  میخورند و بر روی ماشین میریزد. این نیز برای کبوتر با پر چربی اتفاق می افتد.کبوترانی که پرهای چرب دارن آنها تقریبا همیشه کبوترای خوب هستند.


از طریق سالها تجربه من می توانم در یک ثانیه تقریبا احساس کنم که آیا پر کبوتر چرب یا خشک است. Feathering

بسیار مهم است!


مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب
سجاپ سه شنبه 29 مهر 1399 0:39:20
چیزای با ارزشی توضیح داده بودن
سجاد موسوی آ‌.ش. سه شنبه 7 آبان 1398 20:23:40
عالی بود

آمارگیر وبلاگ