بازگشت
1395/10/26 (( 174 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

 سرکه سیب و کاربردهای آن

سرکه سیب و کاربردهای ان برای کبوتر


از سرکه سیب برای از بین بردن قارچهای داخلی بکار میرود،و همچنین به از بین بردن کک قرمز که به کیسه های هوا در ریه کبوتران نفوذ میکنه،کمک میکنه و همچنین به ذوب چربیها و پیه های جمع شده کمک میکنه.

سرکه سیب آنزیمها و ویتامینهایی مانند: ۶b، b۲،b ۱،  E, C, A ,P و همچنین املاح معدنی مورد نیاز بدن مانند: پتاسیم،سدیم،کلسیم،کلورین،گوگرد،فسفر،مگنزیم،آهن و سیلیسیم رو تامین میکند و همچنین دارای جوهر مازو ، ژلاتین گیاهی، جوهر سرکه، اسید پروپیونیک، اسید تارتاریک و اسید مالیک میباشد.

سرکه رشد باکتریها و قارچها رو کنترل میکنه، برای جذب پروتینها و چربیها به بدن کمک میکنه و رشد باکتریهای مضر در دستگاه گوراش رو متوقف میکنه.

سرکه سیب در تمام مدت زندگی ویتامینها و آنزیمها و املاح معدنی مورد نیاز بدن رو تامین میکنه.

فایده های سرکه برای کبوتران:

۱ـ ماده ای طبیعی که بطور کلی برای سیستم ایمنی کبوتر مفید است.

۲ـ سرکه منبعی عالی میباشد برای آنزیمهایی که به هضم غذای کبوتر کمک میکند.

۳ـ از انتشار بیماریهای سالمونلا و کوکسیدیا ( عفونتهای روده ای) در بین کبوتران جلوگیری میکنه و چینه دان و روده های کبوتر رو پاکسازی میکنه و باکتریهای روده ای رو از بین میبرد و همچنین برای بیماری پاراتیفوئید مفید است.

۴ـ از منتقل شدن بیماریها در بین کبوتران جلوگیری میکنه.

۵ـ از راه نوشیدن به پاکسازی سینوسهای کبوتر کمک میکنه.

۶ـ همانند یک ضد عفونی کنند طبیعی برای لانه ها، غذا خوریها و آبخوریهای کبوتران عمل میکنه و همچنین اگر بر کف لانه ها پاشیده شود محلهای آلوده به میکروبها و باکتریها رو از میبرد.

غلظت سرکه موجود در بازار معمولا با غلظت ۵% میباشد، بهمین خاطر میتوان از ۴ـ۸ میلی لیتر برای هر لیتر آب استفاده کرد و بهتر است که در تمام تابستان و فصل گرما که بیشترین زمان ابتلا به بیماریها بخصوص بیماریهای تنفسی و روده ای هست ۱ـ۳ روز در هفته از سرکه استفاده کرد، بهمین خاطر استفاده از آن در تابستان خیلی مفید است، اما بای به این موضوع مهم دقت کرد که استفاده از آن با دوز بالا نتایج منفی در بر دارد.

روش استفاده:

یک قاشق از سرکه سیب را به یک لیتر آب اضافه کنید و در اختیار کبوتران قرار دهید، از استفاده از سرکه خالص بدون آب بپرهیزید، همچنین میتوان از آن در آب ابتنی کبوتران برای مقابله با شپش و پشه هفته ای یکبار استفاده کرد.


مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب
محمد جمعه 5 آبان 1402 14:35:5
سلام ممنون از راهنماییتون فقط نگفتین کی بدیم چند روز بدیم
امیر پنج شنبه 2 شهریور 1402 18:45:2
سلام میشه به جوجه کبوترای ۱تا ۳ روزه هم داد
عبداله آدرکش جمعه 23 تیر 1402 18:51:45
برای جوجه کبوتر هم میشه استفاده کرد
امین یکشنبه 7 اسفند 1401 21:56:12
سلام سرکه سیب خانگی که درست کردیم رو میشه استفاده کرد؟ چون نمیدونیم غلظتش باید چقدر باشه
وحید یعقوبی جمعه 28 بهمن 1401 1:13:14
سلام ازسرکه سیب طبیعی استفاده کنید

آمارگیر وبلاگ