بازگشت
1397/5/19 (( 33 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

عابدی:

‍ ‍ Federation Colombophile International (FCI) 


فدارسیون ملی کبوتران مسابقه ای


یک سازمان غیر انتفاعی است که اساسا به صورت داوطلبانه تحت ماده ۶۰ قانون مدنی سوئیس است .

این سازمان متشکل از فدراسیونهای ملی و انجمن های فدراسیون است که به ورزش کبوتران مسابقه ای علاقمند هستند و در کشور خود بنا به دلایلی فدراسیون ملی ندارند .


این فدراسیون در شهر CUGY (نزدیکی لوزان) سوئیس و دفاتر اداری آن در هاله بلژیک مستقر است.انجمن های فدراسیون و نمایندگی های ورزشی وابسته به FCI اعلام آمادگی کردند که تمام قوانین را قبول کرده و متعهد به انجام آن هستند . FCI دارای اساسنامه قانونی متعلق به خودش است .




اهداف FCI توسعه ورزش کبوتران مسابقه‌ای و همچنین حمایت از کبوتر و این رشته ورزشی در تمام ابعاد آن است و این سازمان همچنین به بررسی و نظارت بر مسائل کبوتر و تمام منافع عمومی آن می‌پردازد .

این سازمان به طور کلی هر چیزی که مرتبط با کبوتر است از تجهیزات کبوتر گرفته تا سازماندهی بازیهای المپیک کبوتر، کنفرانس های بین المللی و مسابقات قهرمانی جهان و مسابقات گراند پریکس (وان لافت) را تصویب می‌کند .




بر اساس اصول منشور FCI رعایت استقلال کامل نمایندگی های ورزشی فدراسیون ها و انجمن ها به عنوان حاکمیت ورزش کبوتر در کشورشان تصدیق می‌شود و همچنین احترام متقابل فدراسیون ها و نمایندگی های ورزشی وابسته به سازمان به همدیگر باید رعایت شود. کشور عضو متعهد می‌شود تا قوانین و تکنیک های ‌کلی ایجاد شده را رعایت کند و با توجه به مفاد مورد استفاده توسط کمیته مدیریت FCI  برخورد قاطع در مورد نافرمانی و مهمتر از همه دوپینگ با توجه به قوانین در هر کشور قابل اجرا می‌باشد .



رنگ پلاک ملی کبوتر مسابقه ای تحت نظارت FCI


پلاک ملی ۲۰۱۶ به رنگ آبی

پلاک ملی ۲۰۱۷ به رنگ قرمز

پلاک ملی ۲۰۱۸ به رنگ سبز

پلاک ملی ۲۰۱۹ به رنگ زرد 

پلاک ملی ۲۰۲۰ به رنگ سفید

پلاک ملی ۲۰۲۱ به رنگ آبی

پلاک ملی ۲۰۲۲ به رنگ قرمز

پلاک ملی ۲۰۲۳ به رنگ سبز 

پلاک ملی ۲۰۲۴ به رنگ زرد

پلاک ملی ۲۰۲۵ به رنگ سفید



با تشکر از اتحادیه باشگاه کبوتران مسابقه ای ایران 

irpipa.ir 





مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب
پلاکی سه شنبه 19 اردیبهشت 1402 21:25:5
بگنبنبنبن

آمارگیر وبلاگ