بازگشت
1397/10/1 (( 28 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

نژاد یا اسم کبوتر ؟؟ کدام !!!


ترجمه و گرداوری :صادق کردانی 


هنگامی که کسی در هلند و بلژیک رقابت می کند نتیجه آن برجسته تر است و در پی ان خارجی ها که به دنبال پرندگان خوب هستند علاقه مند بدست اوردن کبوتر از چنین مربی میشوند و اولین سوالی که قهرمان در هلند و بلژیک باید پاسخ دهد این است: "چه نژادی دارید؟" نژاد ان چیست ؟ قهرمانان هلند و بلژیک اغلب درک نمی کنند. "این مرد خارجی چه می خواهد، یک نژاد یا یک پرنده خوب میخواهد؟" آنها تعجب می کنند.

 این عجیب نیست زیرا اکثریت پرندگان در اروپا محصولات دورگه یا تلاقی شده  هستند! علاوه بر ان این سوال پیش می اید اگر "سویه های خالص" واقعا وجود داشته باشد می تواند افزایش یابد؟ به نظر من آنها این کار را نمی کنند.


HOFKENS


آقای هفکنز و سویه ها و اصطلاحی که به نژاد او نامیده می شود. Hofkens نام بزرگی است، به ویژه در امریکا. او کشاورزی بود و نزدیک به من زندگی می کرد. او یک نسل مسن تر بود اما هنوز هم دوست ما بودند. به همین دلیل او از من چند بار خواست حراجیهایش را برایش سازماندهی کنم البته این زمانی بود که او هنوز زنده بود . به علت فعالیت های من برای این حراجی، من به نسبت پرندگان او و نتایج و ریشه های پرندگانش بسیار آگاه هستم. خوب، آقای گاست هوفکنز به داشتهای خود و اعتقادی به نژاد خود نداشت و هرگز نمی خواست یک نژاد را داشته باشد. بعدها، بعد از مرگ او دیگران با سلاله هوفکنز برای خود دستاوردی به وجود اوردند. اگر هوفکینز بتواند نشریات مربوط به خودش را بخواند و «سلاله های او» که بعد از مرگش ظاهر شد، او در قبر خود تکان خواهد خورد. در آمریکا و نه فقط در آنجا، ادعا می کنند که نژاد Hofkens خالص را دارا هستند ، در حالی که Hofkens خود او حتی فکر نمیکنم به دنبال حفظ خانواده "خالص" خود باشد . او همیشه به دنبال پرندگان بهتر بود. او کبوتر را هر کجا که می توانست خوب عرضه کند خریداری کرد و ترجیحا از مربیان در منطقه خود این کار را انجام میداد. از آنجا که کبوترهای را میخرید و تلاقی میداد که افرادی بودند که او را در مسابقات شکست داده بودند. وقتی هوفکینس درگذشت، پرندگانش کاملا در یک حراج  گذاشته شد و فروش رفتن و این نشون داد که چقدر محبوب و به او علاقمند بودند با وجود این چند روز قبل از از حراجی و با وجود یک پلیس که در شب و روز از کبوتران حراست میکرد، بخشی از پرندگان به سرقت رفت من هنوز مزایدهای دارم که نشان می دهند حدود یک سوم پرنده هایش "وارداتی" بوده است، بنابراین کبوترانش را از سوی دیگران که حتی پرندگانش حلقه ای از هوفکنز نداشتند را دریافت کردم . یک سوم دیگر از پرندگان با پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ خود توسط Hofkens پرورش داداه شد بودند؟ او به سختی چنین پرندگان داشت. مربیانی که کبوتر را در مزایده ها خریدند بعدها تصور می کردند که نژاد Hofkenss خالص داشته اند، حتی آنها کبوتر ها ای بود که هوفکینز خودش انها را نداشت یا کبوترهایی که هوفکینز خود پرندگان را پرورش نداد، انها را از جای دیگری خریداری کرد.


مثال دیگر

من یک مثال دیگر را ارائه خواهم داد: Jan Aarden، یک نام مشهور در سراسر جهان برای مسافت راه دور است . در حال حاضر، چند دهه پس از مرگ او، بسیاری ص.ک از مردم در هلند ادعا می کنند که نژاد خالص Aarden را دارند. اکثر آنها می دانند بهترین کدام است، اما اینجا نام فروش می شود!!! 

و دوباره حقیقت چه چیزی است ؟ درست مانند Hofkens جان آردن همیشه§ به دنبال بهترین بود، او پرندگان را در همه جا می خرید و اگرچه او یک مسابقه دهنده بسیار موفقی نبود، باید گفت که بعدها مربیان دیگر با فرزندان کبوتر خود موفق شدند. اما ... آنها نیز "نژاد" نبودند. آنچه که او انجام داد نیز مخلوطی از پرندگان بود. همانطور که قبلا گفتم مخصوصا کبوتران آمریکایی بسیار ساده لوحانه هستند. آنها با Bekaert خالص، Wegge خالص، Verheye خالص، Hansenne خالص، Bricoux خالص، ven Riel خالص و huyskens خالص genette غیره و غیره نشان می دهد. نامهای کاملا ناشناخته نسل جوان در اروپا هستن. به عنوان مثال Wegge و Huyskens van riel.


پرندگان Wegge و Huyskens در سال 1903 برای فروش و حراج گذاشته شدند.!!! دوباره همان داستان: تقریبا همه تلاقی و پیوندها بود. تقریبا یک قرن بعد بعضی از آمریکایی ها ادعا می کنند که آنها نژادخالص هستند. آیا این غم انگیز نیست؟ کبوترهای Huyskens van Riels نیز در کشورهای خارجی خالص نگهداری می شوند. با این حال، Geroges، پسر Jef ون ریل خود پذیرفته است که در پرندگان خودش  خون زیادی از کبوتران پدر او نیست. و اگر یک نفر در جهان وجود داشته باشد که بتواند Huyskens van Rielstrain داشته باشد، شخص خودش خواهد بود. اما او یک مرد صادق است که نمیخواهد از نام پدرش ص.ک سوء استفاده کند. علاوه بر این ... 👇👇


همچنین کبوتران پدر او  که در اواخر دهه 40 و اوایل دهه 50 بود نژادها را نابود کردند، محصولات دورگه و تلاقی بودند. در سال 1946، جف ون ریل یک جفت تخم مرغ از جوزف ون دبسوش خرید. او این کبوتر را با خود حمل کرد و نتیجه ان خارق العاده بود و یک سوپر بردینگ فوق العاده نتیجه پرنده ها بود.


بنابراین مسابقه دهندگان موفق، (قهرمان هلند و بلژیک) برای سویه ها اهمیتی نمی دهند و زمانی که آنها می خواهند خرید کنند. برای NAMES(نام) اهمیتی نمی دهند. مطبوعات اسامی را ساختند و در همان زمان خنده دار و غم انگیز است که امروزه افراد معروف  را دیده ایم که در هلند و بلژیک به طور کامل پراکنده شده اند؛ که مسابقه دهنده معروف در سراسر جهان را نمیشناسند و آنها نمیتوانند نتایجی را نشان دهند. اما نقطه قوی آنها این است که این "ببرهای کاغذی" می دانند که چگونه رسانه ها را دستکاری کنند. آنها تبلیغ می کنند، آنها می دانند افراد در خارج از کشور از چه چیزی خوششان می اید : سویه ها، شجره نامه ها و عکس ها را تحت تاثیر قرار می دهند و آنچه را که مردم در خارج از کشور میخواهند ارائه می دهند: اما کسب و کار آنها خوب است: آنها خوب فروش میکنند! از آنجا که آنها دارای ویژگی های دیگر نسبت به پرورش کبوتران دیگر هستن آنها یک بینی و نوک خوب برای پول دادن هستند ! این امر برای  قهرمانان واقعی با پرندگان فوق العاده قبطه انگیز است  که ژاپنی ها، آمریکایی ها و تایوانی ها را به خرید پرنده های کاغذی روی می اورند. آیا تا کنون درباره ویلیام جرستر شنیده اید؟ مطمئن هستی آیا شما تا به حال در مورد یک پیرمرد به نام Fond Jacobs شنیده اید؟ احتمالا شما نشنیده اید  اما این پرندگان قدیمی Fons Jacobs خوب بود که Geerts را معروف ساخت!


تشکر ازنویسنده





مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب

آمارگیر وبلاگ