بازگشت
1395/10/26 (( 12 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

جان آردن اسطوره کبوتران مسابقه ایی مسافت بلند:


جان آردن ۶ نوامبر ۱۸۹۳ در اوستیرهوت شمال بریدا (هلند) از پدر مارتینوس آردن و مادر لوسیا شوینماکیرس به دنیا اومد.جان آردن بزرگ شد و دوره دبستان به کلیسای سینت پاولو رفت و در این زمان به حیوانات به خصوص کبوتران مسابقه ایی به شدت علاقمند شد.کبوتران مسافتی که تو صحن کلیسا بودند تاثیر به سزایی روی جان آردن گذاشتند. او بیشتر اوقات با کبوتران کشیش پاولو سرگرم بود.او همیشه از پدر و مادرش میخواست تا واسش یک کبوترخانه بسازند بعد از مدتی خانواده اش موافقت کردند.کبوترخانه بزرگ و مجلل نبود چون خانواده اش پولدار نبودند ولی به هر حال جان آردن الان پادشاه بود و فقط در قلمرو پادشاهیش جای کبوتران خالی بود.


اولین جفت کبوترانش داستان جالبی دارند.در آن زمان پدر روحانی پاولو برای تشویق بچه ها به آنها کارت سبز و قرمز میداد و هر کس ۶ کارت سبز به دست میاورد یک کارت قرمز میگرفت.جان آردن شاگرد زرنگی بود و به ۶ کارت قرمز دست یافت و جایزه کتاب بود ولی جان آردن به جای کتاب یک جفت کبوتر مسابقه ایی از کشیش پاولو درخواست نمود و از اینجا داستان افسانه ایی جان آردن شروع شد.و او به یکی از بهترین مربیان و پرورش دهندگان کبوتران مسابقه ایی مسافت بلند و فوق بلند در تمام جهان مبدل گشت و در بین تمام مربیان مسافت بلند شماره یک شد و مشهور  و تبدیل به یک اسطوره گردید.


جان آردن وقتی به ۱۸ سالگی رسید شماره یک کلوپ دهکده خودشون شده بود و در مدت زمان کوتاهی در  قلمرو خود کبوتران مسافتی خوبی جمع کرده بود.او کبوترانی که از پدر روحانی پاولو گرفته بود دیگه به درد مسابقه نمیخوردند.ولی آقای جان آردن جوان خوش شانس بود که با جرارد اومینس یکی از ۶ برادر   در بریدا ملاقات کرد و او تاثیر به سزایی در فعالیت جان آردن در کبوتران مسابقه ایی داشت.


جان،هاری،آنتون،جیرارد،کووس ان جیف اومینس اینها قبل از جنگ جهانی دوم در مسافت بلند و فوق بلند در تمام هلند ستاره و قهرمان بودند و جان آردن خیلی چیزها از برادران اومینس در زمینه ورزش کبوتران مسابقه ایی یاد گرفت.پدر اومینس تمام فنون ورزش کبوتران مسابقه ایی رو به جان آردن تعلیم داد.جان آردن یکی از بهترین دوستان پدر اومینس شد و اولین کبوتران (پیشکشی)خود را از بریدا به اوستیرهوت انتقال داد.

الان جان آردن در کمترین زمان تبدیل به قهرمان مسافت کوتاه و متوسط کلوپ دهکده خودشون شد و حتی برادران اومینس را با کبوتران خودشون شکست داد.لاین خونی کبوتران اومینس اصلیتشون از کبوتران مسابقه ایی بلژیک بودند.در آن زمان جان آردن عاشق این نوع از کبوتران مسافتی شد.سالهای بعد او تلاش کرد که این نسل از کبوتران رو پرورش دهد.شما میتوانید بگویید که جان آردن بیشتر یک پرورش دهنده بزرگ بود تا یک مسابقه دهنده.در پرورش بهترین نوع از کبوتران مسابقه ایی عشق و علاقه زیادی داشت.


 جان آردن در سال ۱۹۱۶ با جانیت آکیرمان در اوستیرهوت ازدواج کرد.و آنها به تیترینجین نقل مکان کردند جان آردن در آنجا کبوترخانه ایی ساخت و بهترین پرنده هایی خود رو به آنجا برد.در اینجا جان آردن به دلیل مشغله خانوادگی زیاد با کبوتران مسافتی خود موفق نبود. و از دهکده ایی به دهکده دیگر نقل مکان میکرد.و در آخر کبوتران خود را به مبلغ ناچیزی فروخت. در بهار ۱۹۲۴ جان آردن صاحب چهارمین فرزند خود شد.جوانترین پسر جان آردن آنتون آردن به کبوتران مسابقه ایی علاقه فراوان داشت و در سن ۱۸ سالگی اتحاد پدر و پسر شکل گرفت.

بزرگترین تفاوت بین پدر و پسر در این بود که جان آردن در اوستیرهوت در مسافت کوتاه و متوسط رو به بلند فعالیت داشت و مشهور بود.اما با اتحاد پدر و پسر آنها به مسافت بلند و فوق بلند علاقمند شدند و آنتون آردن با ویللی وان کامپینهوت که در مسافت فوق بلند خیلی شهرت داشت دوست شد که این دوستی باعث شد که پدر و پسر به مسافت بلند و فوق بلند روی بیاورند و با کمک هم موفق شدند به بهترین جفت مولد واسه مسافت بلند دست یابند. در آن زمان عموی جان آردن هنری ریجی در مسافت فوق بلند خیلی معروف بود و قهرمانیهای زیادی کسب کرده بود و بهترین پرنده استوک اون (اودین واسارت) که یک سخریج زیبا بود از یک مزایده خریده بود و این پرنده قهرمان بلژیک بود. و هنری این نر رو با یک جفت ماده قهرمان از آمستردام هلند جفت نمود. و از اینها بهترین کبوتران مسافت فوق بلند به دست آمدند که معروفترین آنها (بلوویی دویف) بود که یکی از بهترین کبوتران مسابقه  قبل از جنگ جهانی دوم بود که تا سن ۹ سالگی ۱۴ مقام قهرمانی در سنت وینسنت و ۱۸ مقام ملی داکس کسب نمود.


در سال ۱۹۳۴ جان آردن ۴ کبوتر از عموی خود هنری دریافت کرد در کنار این چهار پرنده یک نر ۶ ساله پولکی بود که خیلی بزرگ نبود و جثه کوچکی داشت اما این نر یکی از بهترین مولدهای جان آردن و پسرش شد که به اسم (ریدوفیر) مشهور گشت.

.و در کنار این ماده ایی به نام (ریددویین) کهیکی از بهترین مولدها بود نیز به کبوترخانه پدر و پسر آردن در استینبیرجین اضافه شد.یکی دیگر از پرنده هایی استوک جان آردن یک نر مولد عالی با قابلیتهای بیشمار به نام(بلوویی اوست روی) بود.جان آردن با استفاده کردن از بهترین پرنده هایی دیگر قهرمانان در بلژیک و هلند و به وسیله هنر جفت نمودن و میکس کردن آنها بهترین لاین خونی خودش رو راه انداخت و بهترین کبوتران مسافت بلند رو تولید کرد که مقامهای بسیاری در بلژیک و هلند به دست آوردند. معروفترین نسل کبوتران جان آردن سه تفنگدار به نامهای دیکی بلوویی،فیتس ولیجیر و شون بلوویی بودند.

 جان آردن در اواخر سال ۱۹۳۰ تا ۱۹۳۸  از خونهای خالص که در دست داشت و با اتکا به استعداد خود قویترین کبوترخانه رو به وجود آورد.جان آردن استاد ژن شناسی و نسل کشی بود و از این هنر خود به بهترین نحو استفاده نمود. و بهترین کبوتران مسافت بلند و فوق بلند را به وجود آورد.


 

شیوه و روش پرورش جان آردن خیلی واضح بود.زیربنای کبوترخانه جان آردن بر اساس لاین پسرها، دخترها، نوه های پسری،نوه های دختری، (گویدی لیچت) بود.در سالهای ۱۹۳۸ و ۱۹۳۹ هیچکس توان مقابله با کبوتران جان آردن رو نداشت و از سال ۱۹۳۹ جان آردن اساس مسابقات خود رو بر پایه سیستم بیوه گی بنا نمود...بار اول که ویلیام کامپینهوت در سنت وینسنت جان آردن رو ملاقات نمود از کیفیت کبوتران آردن بسیار متحیر گشت‌‌‍ و از آردن تقاضا نمود که در مسابقات سنت وینسینت شرکت کند.جان و پسرش آنتون با ۴ کبوتر در مسابقه سنت وینسنت شرکت نمودند این ۴ پرنده ویرکیردی دووین، شون بلوویی، دیکی بلوویی و موکی بودند.آزاد سازی روز شنبه و پایان مسابقه سه شنبه بود. مسابقه ایی بسیار سخت و طاقت فرسا بود و تمام مسیر مسابقه بارانی بود  و از ۲۱۸۳ پرنده( قدیمی) که شرکت داشتند ۱۳۶ پرنده روز اول نشستند. اولین پرنده قهرمان که ساعت ۷ مغرب نشست (ویرکیردی دووین) بود این کبوتر ماده ۵۷ مقام ملی کسب کرد.جان آردن الان قانع شد که کبوتران مسابقه ایی او بهترین کیفیت را دارا میباشند چون متوجه شد که این پرنده قهرمان بعد از این مسابقه سخت و دشوار اصلا خسته نشده بود.(دیکی بلوویی) ۹۵ مقام ملی به دست آورد.اما خانواده آردن مرتکب اشتباه شدند آنها فکر کردند مسابقه تمام شده است در حالی که روز دوشنبه( شون بلوویی) و (موکی) نیز نشستند و آنها نیز میتوانستند برای آردن مقام کسب کنند.  «این شروع داستان قهرمانیهای پایان ناپذیر جان آردن بود»  



مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب
احسان یکشنبه 22 بهمن 1402 0:0:17
کبوتر خون قووی هر کس دارد خریدارم ۰۹۲۱۱۹۳۸۵۲۰
علی دوشنبه 2 بهمن 1402 12:59:58
کبوتر جانسون و جان آردن خون خالص دارم اولش آدم ذوق داره بعد خیلی طبیعی میشه شاید من اینجوریم
علی دوشنبه 2 بهمن 1402 12:59:20
کبوتر جانسون و جان آردن خون خالص دارم اولش آدم ذوق داره بعد خیلی طبیعی میشه شاید من اینجوریم
حسین کریم یکشنبه 24 دی 1402 22:15:46
قیمت جوجه کبوتر جان اردون چقدره
مهدی اسدی دوشنبه 18 دی 1402 12:41:44
جان اردن صددرصد خالص نرو ماده جوجه نر تک ماده تک کسی خواست درخدمتم ۰۹۳۷۶۸۳۲۰۱۸

آمارگیر وبلاگ