بازگشت
1395/10/26 (( 20 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

🚨بیماری نیوکاسل🚨

با سلام خدمت شما دوستان همیشه عاشق

در این پست می خواهم از بیماری بسیار خطرناک و ویرانگر  نیوکاسل که کم و بیش همه شما دوستان با ان اشنایی دارید وشاید چندین بار با ان دست و پنجه نرم کرده اید صحبت کنم.

این بیماری ممکن است به علل گوناگون در کبوترانتان دیده شده و انها را الوده کند از جمله ان علتها: 1_گرسنگی بیش از حد در فصول سرد سال 2_کثیفی ونظافت نکردن به موقع گنجه 3_ارتباط داشتن با حیوانات و پرندگانی که الوده بوده ولی معلوم نمی کنند و چندین علل دیگر که در وقت ما نمی گنجد.


از علائماین ویروس :1_گیج شدن یا بی تعادلی سر(به طوری که نمی تواند دانه بردارد) 2_فلج شدن پاها 3_نداشتن تعادل در راه رفتت و پریدن 4_فضله ی ابکی سبز رنگ


 واما پیشگیری و درمان این مریضی یا ویروس که دشمن همه ی کبوتران و ما کفتر بازان است ابتدا می خواهم از واکسیناسیون(پیشگیری)چند خط برای شما بگویم در اوایل پیدایشاین واکسن فقط مخصوص بیماری نیوکاسل بود خدا را شکر به همت پزشکان ایران عزیزمان واکسن 102 یا دو منظوره درست شد که من پارسال خودم ازان استفاده کردم اما امسال نوع جدید ان به بازار امده که 4 منظوره میباشد که ان را هر 6 ماه یک بار تزریق کنید(اول فصل بهار و اوایل پاییز) تا از مبتلا شدن کبوترانتان به این بیماری جلوگیری کنید.


ولی وقتی خدای ناخاسته اگر کبوترتان به این بیماری دچار شد:


مرحله 1_کبوتر را قرنطینه کرده و از کبوتران دیگرتان جدا کنید


مرحله2_دمهای کبوتر را بکشید


مرحله3_از دانه خیس شده و نرم استفاده کنید (نخود پخته و ابکی از همه بهتر است هم موقوی است و هم درشت)  


مرحله4_در این دوران داروهای ORS وداکسی ساکلین ویا تتراساکلین هر روز دو وعده به کبوتر بخورانید


مرحله5_3 تا 5 روز این عمل را انجام داده حتی تا یک هفته هم می توانید تکرار کنید


مرحله6_بعد از انجام این مراحل هر روز یک عدد قرص ویتامین E به مدت یک هفته بدهید تا از فلج شدن جلوگیری کند


مرحله7_وقتی دمهای کبوتر در امد وشیری بود دوباره انها را بکشید و ناخنهای ان را از جای گوشتی ان بگیرید تاخون از دو طرف از بدن کبوتر خارج شود این عمل هیچ صدمه ای به کبوترتان نمیزند فقط در این مرحله از ویتامینهای قوی استفاده کنید تا کبوتر زودتر بهبود یابد.



مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب
ابوالفضل جمعه 10 تیر 1401 21:32:45
سلام خوبد کبوترم گردنش گیج می‌ره و نمیتو نه برود چکار کنم خوب شود
علی جمعه 5 فروردین 1401 1:57:26
سلام دوستان کبوتر من‌یه پاش مشکل داره نمیتونه راه بره روش.تا جایی هم که میدونم ضربه ای چیزی نخورده.میتونه نیوکاسل باشه؟؟واسه درمانش چیکار کنم.
하키메 پنج شنبه 4 آذر 1400 21:52:49
سلام من کبوترم بی حال هس و دهنش بو میده و خوب نفس نمی‌کشه مشکل تنفسی داره باید چیکار کنم؟
حمید شنبه 8 آبان 1400 15:37:22
چگونگی تیغ زدن سر کبوتر را میتوانید توضیح دهید_ممنون
حسین چهارشنبه 28 مهر 1400 13:31:39
سلام یک کبوتراوردم که گردنش تاب به سمت راست داشت واوایل سرش به زیرشکمش میرفت وپرهای دورگردنش زیادمیریخت و۳هفته بعدیه لبوتردیگه پرهای دورگردنش ریخته وچشمانش ماننداون داردقهوه ای مایل به قرمزمیشودلطفاراهنماییم کنیدبرای درمان ونام بیماری چیست.متشکرمیشوم.

آمارگیر وبلاگ