بازگشت
1402/6/28 (( 48 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

در این مقاله به طور خلاصه در مورد انواع اصلی خوراک کبوتر و مهمترین ویژگی های آنها صحبت خواهیم کرد. برای شروع در مورد غلات صحبت خواهیم کرد. غلات سرشار از کربوهیدرات هستند و سلولز خام بسیار کمی دارند. به طور کلی کبوترها به غلات علاقه دارند. غلات پروتئین نسبتاً کمی دارند و این پروتئین ها اغلب کیفیت پایینی دارند. غلات همچنین سرشار از ویتامین نیستند، آنها به طور کلی ویتامین A کمی دارند و عملاً هیچ ویتامین D ندارند. آنها حاوی مقداری ویتامین B1 و E هستند اما ویتامین B2 کمی دارند. آنها همچنین دارای فسفر کم و کلسیم بسیار کم هستند. مغذی ترین و مهم ترین غلات ذرت و گندم هستند.

جو

برخلاف سایر پرورش دهندگان، من جو را به عنوان غذای کبوتر در نظر نمی گیرم، حداقل نه در فصل پرورش یا در فصل مسابقه. با این حال، می تواند برای بهبود هضم بعد از مسابقه و به عنوان غذای به راحتی قابل هضم در طول زمستان مفید باشد. چرا نظر متفاوت است؟ جو سلولز خام زیادی دارد بنابراین کبوترها واقعاً به آن علاقه ندارند. آنها عموماً انواع دیگر غلات را ترجیح می دهند. سلولز خام برای کبوتر قابل هضم نیست: اگر جو زیادی بخورد، اثری از آن را می توان در فضله پرنده یافت. جو سلولز خام کمی دارد و عناصر مغذی دیگری نیز زیاد ندارد. فقط حاوی پروتئین هایی با ارزش بیولوژیکی پایین است و فاقد ویتامین A است. جو تنها 75 درصد ارزش غذایی ذرت درجه دو را دارد. علاوه بر آن، ثابت شده است که اگر غذای کبوترهای پرورشی شما بیش از 15 درصد جو داشته باشد، خطر کندی رشد جوجه های آنها وجود دارد. کبوترهایی که در زمستان جو زیادی به آنها داده شده و بیش از 15 درصد خورده اند، قادر به پرورش جوجه های خوب نخواهند بود. رژیم غذایی با جو زیاد باعث تنگی نفس و معده پر در بیوه های شما می شود. اگر به پرندگان رژیم غذایی مناسبی داده نشود، در تولید تخم مرغ نیز مشکل خواهند داشت. از سوی دیگر، جو خطر ابتلا به تریکومونیازیس را کاهش می دهد زیرا نمی تواند در جو رشد کند، اما به لطف درمان های امروزی، دیگر نیازی به تغذیه بیش از حد جو به کبوترهای خود نیست. به طور کلی توصیه می کنیم به کبوترهای خود بیش از 10 درصد جو ندهید و این در مورد مسابقه دهندگان سرعت نیز صدق می کند. ذرت و گندم غلات بسیار بهتری برای کبوتر هستند.

ذرت

ذرت无疑 یکی از بهترین انواع خوراک کبوتر است: سلولز خام کمی دارد، به راحتی قابل هضم است و بیشترین چربی را در بین تمام غلات دارد. کبوترها آن را به هر شکل، اندازه یا رنگی بسیار دوست دارند. مهم ترین ویژگی آن سختی آن است. شما باید بتوانید صدای خش خش ذرت را بشنوید. با این حال، ذرت پروتئین کمی دارد و پروتئین ها کیفیت پایینی دارند زیرا فاقد دو اسید آمینه مهم هستند: تریپتوفان و لیزین به سختی در ذرت یافت می شوند. تفاوت بزرگی در تغذیه بین انواع مختلف ذرت وجود ندارد، به جز اینکه ذرت قرمز حاوی ویتامین A بیشتری است. در نتیجه: تا 25 درصد از رژیم غذایی کبوترهای شما می تواند از ذرت تشکیل شود.
 

گندم

کبوترها به گندم علاقه دارند. ارزش غذایی آن با ذرت برابر است: چربی کمتری دارد و در عین حال پروتئین بیشتری دارد، اگرچه کیفیت بیولوژیکی آن بهتر نیست. گندم همچنین سرشار از گوگرد است، بنابراین در فصل پرورش بسیار توصیه می شود. با این حال، گندم نباید مدت کوتاهی پس از برداشت داده شود. ابتدا باید خشک شود. پدربزرگم آن را در اتاق زیر شیروانی به ضخامت 20 سانتی متر پخش می کرد. او قبل از دادن آن به کبوترهایش آن را با بیل چوبی به طور مرتب زیر و رو می کرد. گندم می تواند تا 25 درصد از رژیم غذایی کبوتر را تشکیل دهد. توصیه نمی شود به آنها گندم بیشتری بدهید زیرا کبوترها ممکن است چاق شوند که برای مسابقه دهندگان سرعت مفید نیست و باید سعی کنید آنها را لاغر نگه دارید. با این حال، ممکن است برای مسابقه دهنده مسافت طولانی جالب باشد که گندم زیادی بخورد: چربی اضافی می تواند به بهبودی او بعد از یک مسابقه سخت


مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب
ایدوک خان سه شنبه 12 دی 1402 23:1:0
خدا مادر بچهاتون زیاد کنه

آمارگیر وبلاگ