بازگشت
1396/1/15 (( 29 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

دایره ‌المعارف ( درک و از بین بردن خستگی کبوتر مسابقه ای ) 

اول، تعریف خستگی کبوتر 
خستگی به عنوان ورزش کبوتر تعریف میشود: حرکت بدن کبوتر به یک زمان خاص، بافت ها و اندام در سراسر بدن و حتی توانایی کار به طور موقت و کاهش پدیده  و شدت ورزش را فهمیده شود. 

2_دو ویژگی اساسی از ورزش خستگی کبوتر 
خستگی کبوتر توسط جنبش ایجاد میشود.* و نه به دلیل دیگر مانند بیماری، تغذیه، محیط زیست و عوامل دیگر 
۲_خستگی یک پدیده موقت است؛ پس از یک استراحت، غذا خوردن خستگی میتواند حذف شود. بنابراین خستگی یک پدیده فیریولوژیک است. خستگی یک نوع مهار محافظ است. خستگی میتواند از شکست بیشتر بدن جلوگیری کند. 

3_دلیل خستگی کبوتر 
تخلیه انرژی مواد؛ ATP به طوری که انرژی مواد بدن و موارد دیگر کاهش یافته است CP. 
۲-محتوای مواد انباشته شده مواد خستگی عَضله و یا اسید لاکتیک خون، پیرویک اسید، و غیره با عمیق تر شدن درجه خستگی را افزایش میدهد.
۳_اختلالات در محیط داخل بدن. ورزش و اکسژن هوازی تشدید درگیری از کبوتر در طول یک پرواز طولانی فقدان نسبی اکسیژن، اکسیداسیون ناقض از انرژی مواد، اسید لاکتیک، پیرویک اسید، PH یون هیدروژن افزایش غلظت، مقدار کاهش PH بدن بخصوص در فصل پاییز مقدار یافته است به یک سطح معینی از اب را در داخل و خارج از سلول، غلظت یون تغییر خواهد کرد‌، باعث عدم تعادل در محیط و در نتیجه ترویج توسعه خستگی در بدن کبوتر. 
۴_حفاظت از مهار سیستم عصبی مرکزی، کبوتر در حال پرواز است با ورزش های جسمی و روحی و  خستگی جسمی و روحی، قشر مخ  نتایج محافظ مهار هستند. سطح ATP خستگی عصبی مغز بطور قابل توجهی پایین تر بود. CP کاهش محتوای گلیکوژن، بر مغز در پیش  ساز انتقال دهنده عصبی خاص( فینل آلانین، تیروزین، ترپیتوفان) رابه بافت  معز ، ود نتیجه خستگی بدن کبوتر. 

۵_اختلالات اعصاب و غدد کبوتر: 
باعث یک سری از تغییرات در پرواز طولانی مدت در بدن، که درآن تغییرات قابل توجهی آدرنالین است. ترشح هورمون ادرنوکورتیکو افزایش یافته، بنابراین فرایندهای کاتابولیک در بدن برای تقویت و منجر به اختلالات غدد درون ریز، به طوری که سطح بدن را از عملکرد، کاهش تحمل ورزش، بنابراین خستگی زودتر ظاهر میشود. 

تعیین درجه خستگی در کبوتران مسابقه ای:* 
خستگی بعد از یک پرواز طولانی برای کبوتر جامع است. آن است که نه تنها در مصرف انرژی از مواد، بلکه از نظر روانی، آن را مورد قضاوت قرار است که درجه خستگی و بهبود وضعیت کبوتر باید جامع، یکپارچه شود. 
۱_ یک خستگی خفیف، بطور عمده در کاهش وزن، افتادگی بال، بی حالی، تغییر رنگ چشم، دوست ندارد به پرواز، کاهش زمان پرواز. 
۲_ خستگی شدید:* عضله بطور عمده به رنگ بنفش، افزایش مصرف آب، مدفوع سفید فورم رقیق سبز، تکان دادن سرخود، چشمان بسته، دشوار برای ایستادن،پرواز نمیتواند. 

روش و ابزار برای از بین بردن خستگی کبوتر: 
رعایت کردن وضعیت روحی و جسمی کبوتر، تعریف شده به عنوان خستگی خفیف و شدید، داروی مناسب کوتاه کردن زمان بهبودی و اثر بازیابی. 
۲_پس از یک مسابقه اول تماس بزاق بسیار مهم است. معمولا در نیم ساعت پس از تغذیه در شیروونی معقول تر است. در مسافت کوتاه اب هوای خوب و باد تولید شده در مسابقه خوب است برای تغذیه اب ، برای مسافت طولانی سخت خستگی  شدید است ما نیاز به سرعت ریکاوری دوباره پر کردن الترولیت آب پلی ساکارید و استفاده از انتی بیوتیک غیر علمی است. پس از پرواز طولانی و زمان تغذیه تکمیلی پس از خستگی از مواد غذایی، معمولا نیم ساعت پس از اب دادن مناسب پروتیین کم. چربی کم، کربوهیدرات بالا، مواد غذایی قابل هضم تغدیه میکند. مواد غذایی نرم با باکتری فعال.
پس از ابیاری و تغذیه برای استراحت دو راه وجود دارد یکی استراحت کامل و یک استراحت فعال است برای بهبود بخشیدن به بدن کبوتر این دو روش ضروری است. به حداقل رساندن در موقعه استراحت کامل به نور خورشید با یک جعبه لانه جداگانه جلوگیری از درگیری کبوتران دیگر و اشفته کردن پرنده درحال استراحت. روش دوم استراحت فعال اهمیت این روش برای سرعت بخشیدن به کبوتر و بازیابی را درک کند.از نقطه نظر سوخت و ساز انرژی، هنگامی که ورزش منجر خستگی میشود اگر روند بهبود را میتوان در فعالیت های سبک، عضلات و لاکتات خون حذف و بعد از ورزش از بقیه هنوز هم بسیار سریعتر انجام میشود. اجازه آزادی و حرکت در سایبان. 
۵_حمام اب داغ میتواند رگهای خونی را گشاد کند. ترویج گردش خون و سوخت ساز. دفع مواد زائد سوخت ساز و شتاب برای از بین بردن باکتری ها و گرد خاک و ریختن شوره‌. و شل شدن بدن و صاف شدن پرها. تسکین اعصاب. خواب الودگی و ترویج اشتها. 
۶_ به منظور از بین بردن خستگی در اسرع وقت ممکن است مناسب باشد ویتامین ها و مکمل ها B1، تغذیه مواد معدنی، مانند ویتامین اسیدهای آمینه، ژل رویال و غیره، و برخی طب سنتی مانند گون و جیسینگ، این برای تنظیمات سیستم عصبی مرکزی گسترش 
عروق، قوی کردن تاندون ها، افکت های دیگر بر خستگی یک اثر خاص‌است.

۷_ دوره بهبود مناسب خستگی کبوتر  میتواند یک پرواز به خانه یک فاصله کوتاه ( ۱۰_۳۰ کیلومتر) محل اموزش. در اب هوای خوب بعد از پیشرفت تغذیه. تا بدن بتواند از گروهای عضلانی اصلی کشش و از بین بردن اسپاسم های عَضلانی، بهبود خون و عضلات گردش خون تسکین درد عضلات و سطح سفتی. بلکه کمک به کبوتر استراحت و از بین بردن تنش. به طوری که فعالیت سیستم عصبی سمپاتیک را تضعیف، تغییرات انژیوتانسین سیستم ترشح، تنظیم خون، گردش خون، درجه حرارت پوست و سلول های قرمز خون هموگلوبین افزایش ظرفیت فاکوسیتوز افزایش کاهش کورتیزول. 

مشاهده از طریق ظاهر به ماهیت مشکل، برای بدست گرفتن تَضاد عمده‌ درک صحیح از خستگی کبوتر. حذف علمی و موثر از خستگی و در یک زمان کوتاه بهبود میابد و به ادامه پرواز در اسمان آبی و بدست اوردن نتایج بسیار عالی.


مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب
اسماعیل انزابی شنبه 17 آبان 1399 0:11:27
سلام راهنمایی کنید چیکار باید کرد تا سرعت وتنفس و عضله پرنده ها قوی بشه واسه مسافت کوتاه ممنون درصورت امکان شمارتونو بدید از اردبیل ممنون میشم
پسر سید یکشنبه 4 خرداد 1399 11:51:34
سلام با تشکر از زحمات شما از گوگل ترانسلیت برای ترجمه استفاده شده و جملات مفهوم ندارندمتاسفانه اصلا مفهوم نیست

آمارگیر وبلاگ