بازگشت
1396/5/3 (( 29 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

کبوتر مسابقه IRAN:

 نویسنده: Chris Smith

ترجمه: صابر صالح زهی(البلوشی)


آقای کریس اسمیت عضو انجمن شهر و همچنین شهردار سابق شهر بوکسبرگ در آفریقای جنوبی بودند. یک مربی و علاقمند به کبوتران مسابقه ای از زمان کودکی بوده است.کریس اسمیت خالق نژاد سبز معروف کریس اسمیت است که جوایز بسیاری در تمام دنیا کسب کرده است.این پرنده سبز از نژادهای معروف جانسین ،کاتریز،دوچین,هاسکین وان ریل و اولد پوتری به وجود آمده است‌.


تمرینات و آموزشهای من در مورد کبوتران مسابقه ای( کریس اسمیت)


کبوتران بخش مسابقات من در تمام طول سال با هم هستند و من آنها را از هم جدا نمیکنم تا شروع شدن فصل مسابقات که در آن موقع من جایگاه تخم گذاری آنها رو برمیدارم و تخمهای آنها رو میشکنم و یا بیرون میندازم.

۶ هفته قبل از شروع مسابقات من تمرینات خود را شروع میکنم و کبوتران خود را برای مسابقه آماده میکنم.اول شروع به انگل زدایی و پاکسازی کبوتران میکنم.روش من برای انگل زدایی به این صورت میباشد که غذا و آب به آنها از شب تا صبح روز بعد نمیدهم و آنها را در تمام مدت در لوفت (کبوترخانه) قرار میدهم. ساعت ۱۰ صبح روز بعد به هر کبوتر یک چهارم قرص انگل میدهم و به آنها هیچ غذای نمیدهم و آنها را به این روش که توضیح میدهم آب درمانی میکنم. در نیم لیتر آب دو قاشق دسر خوری نمک دریایی و دو قاشق چایخوری نمک طعام(سفره) و سر چاقو آلوورا بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه آنها را با هم به آرامی بپزید و بعد دو فنجان شکر قهوه ایی اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه دیگه آنها رو بپزید.و اینها رو در ۵ لیتر آب تصفیه اضافه کنید. این داروی پاکسازی شما میباشد.با این روش درمان: تمام کرمهای نواری و همچنین چربیهای داخلی غیر ضروری کبوتران شما از بین میروند.و بعد از پنج تا ده روز تمرینات را شروع میکنیم.من این روش را هر سال این موقع تکرار میکنم وقتی که کبوتران برای تمرین تنبلی میکنند.


«این روش موجوده و خیلی فکر میکنند که خوبه حقیقت داشته باشد اما من به شما اطمینان میدهم که این روش مفیده و خوب جواب داده است.»


بعد از درمان در روز دوم به آنها مخلوط معمولی بدهید و روز بعد مشاهده خواهید کرد که لوفت شما از فضله کبوتران به رنگ سبز درآمده است. آنها را به مدت یک ساعت در هوای آزاد قرار دهید و در آب آنها مولتی ویتامین بریزید.من وقتی کبوتران خود را هوا میکنم اول آنها را به مدت سه روز ده دقیقه صبح و عصر میپرانم و مدت پرواز کم کم در ظرف مدت دو هفته به نیم ساعت میرسانم و کبوترانی که در 

این مدت از پرواز و تمرین سر باز زنند و به لوفت برگردند به آنها دوباره یک چهارم قرص انگل با دو روز استراحت بدهید و اگر هنوز این کبوتران میلی به پرواز نداشتند را از تیم خود جدا کنید که باعث عقب ماندن تیم شما میشوند. 

بعد از ده روز شما متوجه میشوید که کبوتران از لوفت فاصله میگیرند و غیب میشوند و بعد با سرعت به سمت لوفت برمیگردند این نشانه خوبی است و نشان از آن دارد که کبوتران برای جاده آماده میباشند. و الان شما تا شروع مسابقات ۴ هفته وقت دارید.

اولین پرتاب من از ۲۵ کیلومتر شروع میشود و آنهایی که به هر دلیلی نتوانند برگردند هیچ ارزشی ندارند.من اینجا اجازه میدهم که قانون طبیعت نقش خود را ایفا کند و قویترینهایی که نجات یافته اند وارد سبد مسابقه میشوند.

من به آنها دو روز استراحت میدهم که از شوک وارده دربیاند و ریکاوری کنند.در آب آشامیدنی آنها ویتا استرس بریزید و هر روز به مدت ۲ ساعت بیرون از لوفت باشند و به مدت نیم تا یک ساعت صبح و عصر اطراف لوفت تمرین کنند. دوباره آنها را دو بار دیگر از ۲۵ کیلومتری رها کنید و بعد از آن از ۴۰ کیلومتری دو بار در دو روز پشت سر هم رها کنید. بعد از ۵۰ کیلومتری دو بار رها سازی کنید و بعد در دسته های ده تایی و پانزده تایی از ۵۰ کیلومتر رها کنید.و بعد از آن با یک جهش از ۸۰ کیلومتری شروع کنید و اگر برگشت کبوتران شما خوب بود یک روز استراحت و بعد از ۱۰۰ کیلومتری رها سازی کنید.و دوباره اگر برگشت پرنده ها خوب بود از ۱۴۰ کیلومتری رها کنید و روز بعد دوباره یک تکرار روی ۵۰ کیلومتر بزنید و دفعه بعد ۱۶۰ کیلومتر بزنید و دوباره روز بعد تکرار روی ۵۰ کیلومتر بزنید. الان کبوتران شما برای اولین مسابقه آماده هستند.

در روزهای که کبوتران راهکش ندارند آنها باید نیم ساعت در صبح و نیم تا یک ساعت در عصر اطراف لوفت تمرین کنند و روزهای که راهکش است من فقط برای دوساعت موقع عصر آنها را آزاد میگذارم و اذیتشون نمیکنم.

در زمان فصل مسابقات کبوتران من در روزهای دوشنبه و چهارشنبه از ۵۰ کیلومتری رهاسازی میشوند و پنجشنبه از ۸۰ کیلومتری و جمعه در روز تحویل به سبد مسابقه از ۵۰ کیلومتری رها کنید و هنگام بازگشت آب برای آبتنی و استحمام پرنده ها بذارید و من در آبی که آبتنی میکنند مقداری گلوکوز، ید و سرکه اضافه میکنم.

اگر مقدور باشد یکی از تمرینات وسط هفته را با تمرینات ت


رکیبی دیگر کبوتران جایگزین میکنم. شنبه ها با پرتاب ۱۲۰ کیلومتری شروع میکنم و همیشه ۱۰ پرنده ایی که اول پا میزنند به اضافه ۵ پرنده ایی که در اولین مسابقه اول شدند را برای مسابقه بعدی مناسب میدانم.من همیشه خودم برای مسافت کوتاه و بلند داوطلبها رو انتخاب میکنم.بعد از مسافت ۵۰۰ کیلومتر آنها را در جفت کن میذارم و اجازه میدهم که جفت بشوند وهمیشه سعی میکنم که ماده زیاد تخمگذار نباشد و هیچ وقت اجازه ندهید بیشتر از یک جوجه پرورش بدهند که انرژی زیادی ازشون گرفته نشود. برنامه سلامت من در زمان تمرینات خیلی واجب و ضروری است.  

این داستان من بود که برای من موفقیتهای زیاد با لذتهای فراوان به همراه داشته است. این خیلی ضروری و الزامی است که کبوترانی خوب و سالم  داشته باشید به خصوص وقتی که والدین پرنده های شما از خانواده های قهرمان اتحادیه، فدراسیون و یا ملی نباشند.


با تشکر 



مقالات مرتبط

خواص بادام زمینی برای کبوتر.                                                ...
نظرات درباره این مطلب

آمارگیر وبلاگ