بازگشت
1396/6/5 (( 23 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

روش چشم خوانی "عنبیه" چشم "( شن ماسه چشم)

 

1_عنبیه به دو شکل کلی میباشد: 

۱، بشکل دایره ای، حلقوی 

۲، بشکل آرایش شعاعی 

2_ عمدتا کبوترهای تحمل پذیر دارای  ساختار عنبیه " چقر" دارند که بنام " چقرمگی" معروف است. و با کبوترهای که شن ماسه سیاه سفید دارند جفت میشود. 

چقرمگی( بحالت زبر، تاول فورم) است. 

3_ چشمهای برنگ بنفش رنگ کامل و یا در چشمهای زرد، سفید، و غیره، رنگ بنفش بحالت کربن دیده شود کبوتر دارای ارتباط ژنتیکی و باروری همراه است. 

 رنگ کربن( رنگهای که مثل اشعه نور و یا رنگهای اسپری هستند گفته میشود که لابه لای رنگهای اصلی گنجانده میشود بیشتر روی حلقه همبستگی و تقابل بیشتر پدیدار میشود) 

4_چشمهای کاملا سبز رنگ لجنی دومین رنگ در نوع جوجه کشی یا ژن بارور بحساب میاید. که در نوع اول رنگ بنفش و صورتی است. 

5_ چشمهای که دارای شن ماسه بیش از حد ضخیم، بیشتر کبوترهای عصبی و آهسته هستند و عمدتا برای جوجه کشی استفاده میشود، و بیشتر کبوترهای مسابقه ای رو نگاه کنید صاف هستند و یا ضخامت زیادی ندارند.

6_ مردمک بسته به انتهای عصب چشم است که هرچه میبیند، تولید بصری انجام میدهد و به عنبیه انتقال میدهد و بصورت یکنواخت و ارتباط مستقیم دیدن را برای کبوتر ایفا میکند. و عنبیه مژگانی است که ارتباط را به مغز میرساند. 

7_ شن ماسه چشم عروقی پرخون داشته باشد و سطح عنبیه ساختار ابریشمی با رنگهای روشن داشته باشد، این پرنده یک قلب اتشی دارد و برای سوزاندن این نیروی قوی سطح عنبیه برای رساندن هوا به منظور سوزاندن انرژئ، باید سطح شن ماسه شل باشد حفرهای سطح چشم باید به رنگ تیره نباشد تا بتواند این نیروی قوی را بصورت تحریکی سریع تر تبدیل به یک سرعت توهم قدرت سرعت تبدیل کند. 

8_ در مسافت کوتاه و متوسط در  منطقه ساعتگر در سطح عنبیه رنگ خاکستری با درجات مختلف کشیده شده به سمت حلقه ورمین و  خود حلقه ورمین همرنگ شده است که در نژاد جانسون هم عمدتا دیده میشود. 

9_ گاهی مواقع عنبیه های که شن ماسه بحالت پوسته پوسته شوره فورم دیده میشود به معنی اینکه  پدر و مادر حاوی یک ژن عامل میباشد، و یک گنجینه ضروری بحساب میاید برای ارتقا نژاد. 

10_   در مسافت کوتاه عمدتا  ساختار شن ماسه نازک است و روی عنبیه بحالت سیم پره ای، سیم های کابلی شکل دیده میشود. 

11_ در مسافت بلند، سطح ماسه زبر و ضخیم و متراکم تر مانند تجمع ابرها دیده میشود و بساری از شکل ها در سلسله مراتب عنبیه از پایین بشکل گلدان دیده میشود. 

12_ در بیشتر کبوترهای سرعتی شن ماسه بروی حلقه همبستگی سرازیر شده است، و ساختار کلی شن ماسه به کف عنبیه چسبیده است. 

13_ در کبوترهای سرعتی عمدتا ساختار عنبیه داخلی و حلقه ورمین  بشکل سیم پره ای میباشد. 

14_در کبوترهای مسافت بلند یکپارچی" اشکال، علائم" مهم است. 

15_در مسافت متوسط حفرها بیشتر در منطقه عنبیه بیرونی ظاهر میشود. که این منطقه عضله چشم هم نام دارد. 

16_ در چشمها زرد رنگ ، اشکال های برنگ طلایی و در چشمهای سفید، اشکالهای برنگ نقره ای دیده بشود کبوتری با کیفیت محسوب میشود. 

17_ چشمهای مرواریدی مخصوص  سرعت هستند. 

با تشکر.


مقالات مرتبط

خواص بادام زمینی برای کبوتر.                                                ...
نظرات درباره این مطلب
Salar دوشنبه 17 شهریور 1399 0:40:41
سلام .بسیار مطالب سنگین و تخصصی هستن بسیار ممنون در سه رده مسافت.چشم کبوترمسافتی علائم مختص خودش رو دارد.اگر برای هر مسافت یک چشم رو به طورجدا گانه توضیح بدهید بسیار لطف بزرگی میکنید .سپاسگذارم از شما
حسن امیری شنبه 8 مهر 1396 21:2:21
با سلام نمونهای از چشم های کبوتران سرعتی و مسافتیهابزارید
حسن امیری شنبه 8 مهر 1396 21:2:21
با سلام نمونهای از چشم های کبوتران سرعتی و مسافتیهابزارید
ناصر یکشنبه 12 شهریور 1396 8:35:43
بارسم شکل توضیح بدین.من که نفهمیدم

آمارگیر وبلاگ