بازگشت
1396/8/17 (( 34 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test


‍ ﷽

 نویسنده: Dacian Bucian

مترجم : صابر صالح زهی


روش سیستم بیوگی برای مسابقات:


در فصل جفتگیری شما نرها را بر اساس سیستم بیوگی جفت میزنید.بعد از جفت نمودن نرها و ماده ها و گذاشتن اولین جفت تخم و تبدیل شدن تخمها به جوجه پدر و مادر شروع به بزرگ کردن جوجه ها میکنند ( من شخصا یک تخم زیر پرنده میذارم). بعد از اینکه جوجه ها بزرگتر شدند ماده را از نر جدا میکنیم و به قسمت دیگر کبوترخانه منتقل میکنیم. و نر را تنها و بدون جفت میذاریم و نر خود به تنهایی شروع به بزرگ کردن جوجه میکند و این خیلی مهم است چون باعث دلبستگی نر به لانه خود میشود.

تمرین و راهکش کبوتران خود را بر پایه سیستم بیوگی بگذارید و شروع به تمرین کبوتران خود بکنید و در تمرینات خود مستحکم و استوار باشید که این فاکتور خیلی مهمی است و شما باید مطمن بشوید که کبوتران شما برای اولین مسابقه خود در بهترین شرایط فیزیکی و سلامتی قرار داشته باشند.

در روزی که قرار است کبوتران را از داخل کبوترخانه در سبد مسابقه قرار دهید یک ساعت قبل از قرار دادن آنها داخل سبد مسابقه نر را داخل جعبه مخصوص قرار دهید و به دنبال آن ماده مورد نظر را که با آن جفت بوده و با هم جوجه را بزرگ کرده اند را نیز داخل همان جعبه قرار میدهیم.و آنها را برای مدت یک ساعت داخل جعبه تنها میگذاریم. بعد از یک ساعت نر را اول از جعبه خارج کرده و داخل سبد مسابقهخونه قرار دهید و نرها برای مسابقه میروند و ماده ها در لانه میمانند.وقتی به خانه برگشتید ماده ها را از جعبه خارج نموده و در جایی که بوده اند بر میگردانید.

و در روز مسابقه یک ساعت قبل از رسیدن کبوتران به لانه( در شرایط عادی و با آب و هوای مناسب کبوتر با سرعت ۸۰ تا ۸۵ کیلومتر در ساعت خودش را به لانه میرساند)شما ماده های مورد نظر را دوباره در جعبه های مخصوص قرار دهید.

موقعی که اولین کبوتر شما از مسابقه برمیگردد و داخل کبوترخانه میشود بلافاصله ماده خود را میبیند و این جایزه اون است به سوی جعبه پرواز میکند و در نیمه دیگر جعبه شروع به قر زدن میکند شما نر را داخل همان جعبه با ماده به مدت یک ساعت قرار دهید و بعد از یک ساعت ماده را جدا کرده و به جای اولش در کبوترخانه بر میگردانید و نر را از جعبه خارج کنید.


به این راهکار و روش سیستم بیوگی میگویند و دوست عزیز شما میتوانید همین سیستم را برای ماده ها نیز به کار ببرید.


مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب
محرابی نیا شنبه 30 مرداد 1400 11:6:58
باسلام دوستان این روش عالی هست و سعی کنید قبل از تمرین دادن به چهار چیز مهم توجه کنید ۱: پرنده در سلامت کامل به سر ببرد ۲: تغذیه مناسب و مقوی ۳: استراحت به میزان مسافت طی شده ۴: وضع اب و هوایی ی سوال میپرسم و شما دوستان جواب سوالتون رو به شماره واتساپ من ارسال بفرمایید فقط توجه کنید دوستان کسانی مورد قبول میگردد که جواب صحیح داده باشه شماره واتساپ: ۰۹۱۷۶۲۶۳۴۲۱
مهدی راحت طلب پنج شنبه 7 دی 1396 12:43:0
واقعا شیوه بیوه گی بسیار عالی هستش.دقیقا ازهمین روش دوستان استفاده کردن.
مصطفی رهام جمعه 26 آبان 1396 19:58:34
سپاس از زحماتتان این روش که شما گفتین فقط شرایط نره ولی اگر ماده را بخوایم مسابقه شرکت دهیم شرایطش چطور میشه

آمارگیر وبلاگ