بازگشت
1396/9/24 (( 19 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

 منبع: PigeonMania

مترجم: صابر صالح زهی


۵ اشتباهی که مبتدیان در ورزش کبوتران مسابقه ای مرتکب میشوند.


من این مقاله را برای مبتدیان تنظیم کرده ام و امیدوارم که افراد مبتدی که تازه وارد این رشته شده اند از این مقاله استفاده لازم را برده و با خوبی و خوشی به فعالیت در این رشته مفرح ورزشی بپردازند.


۱. قبل از اینکه بخواهید لافت خود را بسازید تا میتوانید لافتهای دیگران را ببینید و بازدید کنید ترجیح دهید از لافت مربیانی که همیشه موفق بوده اند بازدید کنید.شانس اینکه لافت را اشتباه بسازید خیلی زیاد است و تغییرات بعدی خیلی سخت و دشوار است.شما با مراجعه به لافتهای مختلف متوجه ظاهر یکسان و مشابه لافتها میشوید که هر کدام از آنها به دلیل خاصی در آنجا قرار دارند.(جهتی که لافت بنا شده است و اتاقهای لافت، لانه ها و نشیمنگاه V و غیره...)حتی اگر شما مانند من لجباز باشید و بخواهید بدون مشورت لافت خود را بسازید، به زودی متوجه خواهید شد که مرتکب اشتباه بزرگی شده اید و به زودی باید آن را تغییر دهید.


۲. از همان اول برای شروع یک جفت کبوتر استوک عالی تهیه کنید.شما نمی توانید بگوئید که با کبوتر بدون کیفیت شروع میکنید و کم کم که یاد میگیرید کبوتران بهتری را تهیه میکنید. این هدر دادن وقت است.کبوتران خوب رفتار متفاوتی دارند و آن چیزی که شما فکر میکنید از کبوتران بی کیفیت یا بدون نام یاد میگیرید به زودی باید فراموش کنید و وقتی کبوتر خوب تهیه میکنید تازه باید از سر خط شروع به یادگیری کنید.کبوتر نسل ضعیف دوست ندارد که به سمت لانه پرواز کند و شما باید با تمرینات آنها رو مجبور به پرواز کنید و ممکن است هرز بروند و بر روی ساختمانهای بلند بنشینند و اعصاب شما رو خراب کنند.کبوتران با نسل خوب عاشق پرواز هستند(اگر آنها سالم باشند) و به شما لذت و خوشی را به ارمغان خواهند آورد.کبوتران بی اصل و نسب از همان ابتدای کار شور و اشتیاق شما رو در این رشته ورزشی از بین میبرند.وقتی که برای هم باشگاهی های شما همه کبوترانشان از مسابقه پا بزنند و برای شما از ۲۰ تا پرنده فقط ۶ پرنده خسته و نابود پا بزند چه حسی خواهید داشت.کبوتران نسل ضعیف، قوی و بادوام نیستند. و خیلی زود مریض میشوند چون اجداد و نسل آنها نیز خیلی ضعیف بوده اند و هیچ وقت نتوانستند با موفقیت فصل مسابقات رو به پایان برسانند و با تایم خوب بنشینند. کبوتران نسل ضعیف عضلات ضعیفی دارند و همچنین در جهت یابی ضعیف و در مسابقات حس و انگیزه ضعیفی دارند.از دید یک مبتدی، مشکل اینجا این است که بیشتر کبوتران بی اصل و نسب درست شبیه کبوتران با اصل و نسب  با کیفیت بالا هستند.به همین دلیل عاقلانه است که کبوتران را از مربیان صادقی که هر سال برنده مسابقات میشوند تهیه کنید.خیلی مهم است: از مربیانی کبوتران را تهیه کنید که هنوز مسابقه میدهند.کبوترخانه ایی که سالیان است مسابقه نداده رو به سقوط است حتی اگر کبوتران آنجا از بهترین خون باشند و حتی اگر در گذشته خیلی موفق بوده باشند.هر ساله بدون تست کردن پرندگان و انتخاب آنها بر اساس مسابقات آن پرندگان بدتر میشوند.


کبوترهای زیبا، رنگ های نادر، سرهای بزرگ و غیره را فراموش کنید. زیباترین کبوتران آنهایی هستند که در انتهای فصل مسابقه به خانه ها می آیند و نتایج بسیار خوبی را برای شجره نامه های خود می گذارند.شما باید از ابتدا تصمیم بگیرید: آیا کبوتران زیبا را میخواهید که در خانه با آنها خوش بگذرانید یا کبوترانی را میخواهید که عملکرد خالص آنها را در مسابقات ببینید.اگر شما فقط زیبایی رو میخواهید میتوانید از کبوتران دیگر نژادها استفاده کنید.اغلب اوقات جوجه زشت گله ممکن است در پایان فصل مسابقه بهترین نتیجه را کسب کند و شما آن را بیشتر از همه دوست خواهید داشت.


۳. کبوتران سرگردان (گرفتنی از هوا) را به هیچ وجه نگهداری نکنید.و فکر جوجه کشی از آنها رو هم از سر خود بیرون کنید.آنها بیشتر اوقات کبوتران ضعیف بی کیفیت هستند و فقط شما رو عقب می اندازند و تلف کردن وقت است.کبوتران خوب همیشه به خانه خود برمیگردند.


۴. هیچ وقت برای استفاده از قفسه داروها عجله نکنید. شما باید قبل از درمان بیماری علت آن را از بین ببرید.بیشتر اوقات کبوتران مسابقه ای با کیفیت سالم باقی میمانند اگر:

محیط لافت آنها خشک باشد و هوای تازه در آنجا جریان داشته باشد.

غذاهای با کیفیت سالم با درصد متفاوتی از دانه ها در دوره های مختلف فصل.

آب تمیز تازه حداقل یک بار در روز تعویض شود و دو بار در روز تعویض شود هم بهتر است. 

مکمل هایی مانند شن و ماسه

فضای کافی برای کبوترها؛ تجمع بیش از حد آنها باعث ایجاد استرس میشود که عامل اصلی بیماری است.

این من را دیوانه میکند وقتی ببینم که ۸۰ تا ۱۰۰ کبوتر در یک لافت کوچک نگه داری میشوند به صورتی انبوه و متراکم هستند وقتی که برای غذا خوردن پایین جمع میشوند شما نمی توانید کف لافت را ببینید.


به طور کلی، کل گله باید در مقابل بیماریهای مانند کنکر و کوکسیدوز و غیره مقاوم باشند.درمان باید به صورت جداگانه صورت پذیرد در غیر اینصورت بهتر است هیچ درمانی صورت نگیرد.اگر فقط یک پرنده مریض است و بقیه خوب هستند بهتر است از شر آن خلاص شوید. شما نمی خواهید آن یک پرنده برای شما مشکلی ایجاد کند.


۵.فراموش نکنید که نقص ها به راحتی از پدر و مادر به نسل های بعدی منتقل میشود.یک کبوتر را فقط به خاطر اینکه شجره بزرگی دارد نگه داری نکنید.شجره ها پرواز نمیکنند.هر کبوتری که در لافت شما است باید در هر وضعیتی که است نقش خود را به خوبی ایفا کند.حال اگر در نقش مسابقه دهنده هستند باید عالی باشند و یا اگر در نقش مولد هستند باید مسابقه دهنده های خوبی را به استوک لافت شما اضافه کنند. انجام یک انتخاب بسیار جدی ممکن است تنها چند کبوتر برای شما باقی بگذارد اما این اشکالی ندارد. آنها برای شما تولید مثل میکنند و اگر جوجه های آنها مانند خودشان خوب باشند شما در راه درستی گام برداشته آید.متاسفانه بسیاری از کبوترخانه ها پر از کبوتران است که فقط برای پر کردن فضا هستند.



مقالات مرتبط

خواص بادام زمینی برای کبوتر.                                                ...
نظرات درباره این مطلب
سیدجمال یکشنبه 8 تیر 1399 1:3:41
دمت گرم داش برا من مبتدی تجربه خوبی شد پرچمت بالا
مرتضی مقبلی جیرفت یکشنبه 15 دی 1398 19:37:20
دمت گرم برادر
مرتضی مقبلی جیرفت یکشنبه 15 دی 1398 19:37:19
دمت گرم برادر
مرتضی از مشهد جمعه 15 دی 1396 22:22:18
اینارو خودم میدونستم‌که شما بیا من برات کلاس بزارم😂
اوساجواد جمعه 8 دی 1396 20:24:51
احسنت

آمارگیر وبلاگ