بازگشت
1396/11/24 (( 15 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

شناسایی برخی از مردمکهای چشم ؟؟ 


irpipa.ir


مردمک سیاه ,تیره و دارای حاله سفید در کبوترهای مسافت بلند و اکثرا با مردمک نمره بالای 1 هستند که کبوتر با داشتن این مردمک راحتر خود را با محیط جدید وقف میدهند و برای مناطق گرما عمل کرد بهتری دارند این حاله سفید موجب میشود فونداسیون چشم دچار سوختگی کمتری شود و یا کلا نشود این به شدت گرما و اندازه حاله و عوامل دیگه زیست محیطی دارد . ( حاله در بعضی مردمک ها راحت دیده میشود و در نوعی های دیگر باید دقت کرد ) انواع رنگ حاله ها در داخل مردمک وجود دارد که بهترین آنان طلایی و سفید بحالت مهتابی در شب در مردمک نمایان میشود_ رنگ نقره ای هم جز یهترین ها در مسابقات سرعت است و خالصی خون را نشان میدهد. ))irpipa.ir


_________%%%_________________


مردمک به صورتی عمقی یا گود مانند حالت لنز دوربین عقب جلو میشود این گونه فقط بحالت داخل است که این موجب میشود درک کبوتر از محیط ش بهتر باشد، مردمک بهتر ایجاد  انبساط انقباض میشود،، در نور روشن به کوچکتر شدن عنوان کوچکی به اندازه دانه عدس و کوچکتر از ان  است، این مردمک  میتواند یک کبوتر  عالی برای پرورش باشد. 


_______%__________________ irpipa.ir


پهن شدن مردمک و نشانه ی انقباض سریع ، به معنی  کبوتر دارای جهت گیری سریع است ، کبوتر سرعتی )و برای پرواز و بازی کوتاه مناسب است. 


____________________________ irpipa.ir


فرکانس مردمک آهسته کبوتر از راه دور است. ( فرکانس یعنی حالت باز بسته شدن یا نبض چشم)  


_&&&&&&&___________________________


کبوترهای که  دارایه مردمک  دایره وار عادی شکل _ یا بیضی شکل که بخشی از ذرات رنگدانه تیره تر دیده میشوند برای مسابقات  سرعتی استفاده میشوند. ( برای مسافت کوتاه عملکرد سریع بالای دارند.)


irpipa.ir


توضیح بیشتر : مردمک هر چه بیضی باشد جریان خون در چشم افزایش پیدا میکند و سبب سرعت بیشتری میشود. مردمک هر چه گردتر شود قدرت دید بهتری به چهار طرف اطرافش پیدا میکندو برای مسافت متوسط کارای دارد. مردمک هر چه بزرگتر شود عنبیه ساختارش باید کم شود. کبوترهای مسافت بلند با مردمک های بزرگ میتوانند در شب مسیر خود را طی کنند. مردمک های که به نور حساسیت نشان نمیدهد برای مسافت خوب نیستند‌. در مسافت بلند مردمک باید حالت منطبق باشند یعنی مردمک را به دو قسمت روی هم قرار دهیم تقارن ایجاد کنند مثل برگ کاغذ که از وسط تا کنیم روی هم بیفتند.  irpipa.ir


کبوترهای لانه گرو حلقه همبستگی و مردمک گودتری دارند نمونه بارز نژاد جانسون اینگونه است ( چشم کاسه ای) گفته میشوند. بیشتر رنگهای چشم جانسون ها سفید پیازی میباشد. 



با تشکر از سایت باشگاه ایران irpipa.ir


مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب
12/24 سه شنبه 15 اسفند 1396 17:12:52
عالی بود
جواد علمی بم سه شنبه 24 بهمن 1396 23:20:5
ممنون بابت مطالب

آمارگیر وبلاگ