بازگشت
1397/3/15 (( 65 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

عناصر تغذیه 

ترجمه و گرداوری صادق کردانی 

منبع سایت پیپا جهانی

اهمیت تغذیه موضوع داغی در ورزش است: که منجر به بحث های جالب می شود و زمینه تحصیل برای صاحب نظران است که می توانند مدیران ورزشی کبوتر مسابقه خود را در نظر بگیرند که یک چیز مطمئن است؛ وان  هنوز اموزش در مورد تغذیه و شیوه ای که می تواند عملکرد کبوتر ما را افزایش دهد، بسیار زیاد است.


تغذیه تاثیر مهمی در سلامت، تولید مثل، رشد و عملکرد حیوانات دارد. خوراک خوب که تمام مواد مغذی لازم را فراهم می کند سبب افزایش قابلیت انعطاف پذیری یک حیوان می شود و به آن امکان می دهد بهتر عمل کند. تغذیه خوب کمک می کند تا سرعت و نشاط کبوتر بهبود یابد و به بهبود مقاومت در برابر بیماری ها کمک می کند. یک پر درخشان و نگاه سالم  عملکرد خوبی است که به طور عمده نتیجه تغذیه خوب است. بدون توجه به خطوط یا سهام، نمیتوانید نتایج خوب را بدون تغذیه خوب در هر انبار انجام دهید.


آناتومی

بدون در نظر گرفتن جزئیات مهم ، جالب خواهد بود که به برخی از ویژگی های سیستم گوارش کبوتر اشاره شود که بعد از دانه و بذر چه چیزی است. Seedeaters به ​​طور کلی دارای حوصله (چینه دان ) بسیار توسعه یافته است، به خصوص در مقایسه با حشره خواران ، که گاهی اوقات هیچ چینه دانی ندارند.

حوصله کبوتر به خوبی تولید شده و شکل گرفته برای تولید شیر می باشد. حوصله نمتواند نقش مهمی در هضم دانه ها بازی کند، اما این یک محیط ذخیره سازی برای تغذیه ای است که دانه ها خیس می شوند. برای خیس کردن آنها، پرندگان نیاز به آب دارند، از این رو نیاز به نوشیدن به طور منظم، تا یک ساعت پس از خوردن دانه دارند  به همین دلیل است که شما یک کبوتر را با یک حوصله پر و کامل خریداری نمی کنید.!!!؟؟؟


کبوتر در مقایسه با سایر پرندگان معده نسبتا کوچک غده ای دارد و نقش مهمی در سیستم گوارش سپراتورها ندارد. شکم یا ماهیچه عضلانی مرتبا و ریتمیک دو تا سه بار در دقیقه باهم  قرار می گیرند. این معده به عنوان یک چرخ دنده عمل می کند و از سنگ های کوچک برای تمیز کردن غذا استفاده می کند.


 این دلیل توضیح می دهد که چرا ص.ک پودر(شن و ماسه) یک بخش ضروری از رژیم غذایی برای عضلات روده مخصوصا برای یک کبوتر است: تحریک انقباض معده و با بهبود هضم پرنده را حدود 10٪ افزایش می دهد. بنابراین اهمیت شن و ماسه نباید دست کم گرفته شود، زیرا این ماده همچنین مواد مهم مانند کلسیم، مواد معدنی و عناصر اورگانیک را فراهم می کند. شن و ماسه باید از سنگ های سخت، پوسته های صدف و همچنین برخی از زغال چوب تشکیل شود. همه انواع مارک های موجود در بازار تمام این عناصر را یک جا شامل نمی شود، بنابراین توصیه می شود از مارک های مختلفی از شن و ماسه استفاده کنید یا ترکیب کنید. معمولا ترکیب شن و ماسه و صدفها با کیفیت پایین خورده نمی شود، در حالی که شن وماسها کبوتران با کیفیت خوبی هستند.

روده کوچک یک پرنده نسبت به نمونه های پستاندار کوتاه تر است، اما برای گیاهان خواران طولانی تر است. روده کوچک جایی است که بیشتر هضم در ان انجام می شود. بهتر است سنگ زدن در معده عضلانی عملکرد بیشتری داشته باشد، مواد مغذی بیشتری در فرم محلول برای رسیدن به روده کوچک منتشر می شود. بنابراین، کیفیت ماهیچه ای که توسط معده عضلانی آزاد می شود، حیاتی است. من می خواهم تاکید بر اهمیت یک بخش منظم از شن و ماسه برای سالن های خود را در طول سال داشته باشید . قبلا به شما گفته بودم سینی خوراک من  50٪ با ذغال سنگ پر شده است، و من همیشه اضافه کردن برخی از شن و ماسه و صدفها به سیستم  غذایی از کبوتران مولد خودم اسرار دارم . علاوه بر این، می توانید از شرکای خود بخواهید که تخم مرغ ها را ذخیره کنند و آنها را بشویید و آنها را با یک بطری برای خوراندن آن به کبوتر بدهند.


مواد مغذی


ما اساسا چهار نوع مواد مغذی را تشخیص می دهیم: 1.آب 2. مواد مغذی ارگانیک 3. مواد معدنی 4.  ویتامین. لازم نیست که بگویم که آب یک ماده حیاتی است، اما باید توجه داشته باشید که استفاده از ضدعفونی کننده ها به آب نمی تواند مفید باشد،هرچند هنوز نوشیدنی است اما ضد عفونی کننده می تواند سیستم گوارش راص.ک تحریک کند.

مواد مغذی ارگانیک به سه نوع تقسیم می شوند: پروتئین، چربی و کربوهیدرات. به طور جدی، مواد مغذی برای ساخت و تعمیر بافت ها استفاده می شود و انرژی را فراهم می کند که ارگانیزم نیاز به تنفس، هضم، حرکت، پرواز و غیره را داشته باشد. پس از احتراق مواد مغذی ارگانیک، مواد معدنی از بین می روند.

پروتئین مواد مغذی ضروری هستند: آنها نمی توانند جایگزین مواد مغذی دیگری شوند، اما می توانند جایگزین سایر مواد مغذی مانند کربوهیدرات ها و چربی ها باشند.


پروتئین ها از تعداد زیادی اسیدهای آمینه ساخته شده اند. بسته به ترکیب این اسیدهای آمینه، پروتئین یا بیشتر یا کمتر از نظر زیست شناختی فعال هستند. پروتئین ها ساختار اصلی برای عضلات، اندام ها و سایر بافت هایی مانند پوست و پرها هستند. انها نیز جزء اصلی سیستم عصبی و حتی اسکلت هستند: پروتئین ها به آنها کشش و انعطاف پذیری می دهند. حیوانات فقط می توانند پروتئین های بدن خود را از اسید های آمینه تولید کنند که در طی هضم پروتئین ها در خوراک آنها آزاد می شود.

 به شما یکی از موارد اهمیت گروه اول اشاره می کنیم : چگونه کبوتر جوان وزن خود را پس از دو روز دو برابر میکند و همان کبوتر تنها پس از چهار هفته،از سن خود می تواند هر گونه حرکت را براحتی انجام دهد. بدیهی است، چنین رشد سریع تنها با یک رژیم غنی از پروتئین امکان پذیر است. به همین دلیل است که ماهیت تولید شیر را 70 تا 80 درصد آب، 10 تا 20 درصد پروتئین، 7 تا 12 درصد چربی ها و 2 درصد مواد معدنی و همچنین تمام ویتامین های لازم را شامل و دارا است. بنابراین کبوتر به پروتئین های زیادی نیاز دارد. نه تنها برای رشد خود بلکه برای تشکیل تخم و همچنین توانایی پرواز انها . کبوتر از بسیاری از ذخایر پروتئینی به ویژه در مسابقات مسافت طولانی استفاده می کند. کبوتر ها نیاز به مقدار روزانه 5 گرم پروتئین قابل هضم دارند که باید در صورت تلاش های اضافی مانند ص.ک تخمگذاری یا جفت گیری،  پروازهای سخت به نصف بیشتر افزایش یابد. این به این معنی است که تغذیه پرنده با پروتین ها باید در زمستان  15 درصد  و حتی 20 درصد در هنگام پرورش وجفت گیری یا مسابقه باشد. از آنجایی که 80٪ از پرهای پرنده از پروتئین ساخته شده است، توصیه می شود که کبوتر رژیم غذایی غنی و متنوع را در هنگام پر ریزی وتولک به کبوتر داده شود  .

آنچه در ادامه می آید یک مروری کوتاه درباره مقدار پروتئین ها در درصد تغذیه است. جو 11.5٪ - ذرت 9٪ - گندم 13٪ - نخود فرنگی 22٪ - لوبیا 26٪ - خمیر مخمر 45٪ - ماش 30٪ - تخمه آفتابگردان 28٪ - شاه دانه 24٪ - دانه کتان 18٪ - بذربروکلی و کلزا 

کربوهیدرات ها

کربوهیدرات منبع اصلی سوخت برای بدن هستند؛ آنها دمای بدن را تنظیم می کنند و انرژی می گیرند. شما ممکن است تصور کنید که مسافت های طولانی مسابقه ما نیاز به مقدار زیادی کربوهیدرات دارد و شما درست فکر میکنید , اما پروتئین ها و چربی ها می تواند به عنوان سوخت نیز عمل کند. کربوهیدرات های اضافی را می توان به شکل چربی های بدن ذخیره کرد، که مهم ترین چیز آن است که می دانیم.

ما دو نوع کربوهیدرات را میشناسیم : کربوهیدرات های قابل حل و قابل هضم مانند قند و نشاسته و کربوهیدرات هایی که برای هضم سخت ترند مانند سلولز. با کمک باکتری، گاو، گوسفند و اسب قادر به هضم بخشی از این مواد سلولز هستند، اما پرندگان نمی توانند آن را هضم کنند زیرا روده بزرگ آنها به اندازه کافی بلند نیست.

درصد کربوهیدرات در تغذیه: جو 68٪ - ذرت 71٪ - گندم 67٪ - نخود 59 - لوبیا 49 - مخمر آبجو 40٪ - ماش 50٪ - آفتابگردان 16٪ - شاه دانه 24٪ - بذر کتان 20٪ - کلزا و بذر بروکلی 16٪


چربی ها

درست مانند کربوهیدرات ها، چربی های موجود در رژیم غذایی منبع انرژی هستند اما دو برابر انرژی کربوهیدرات را تامین می کنند. به همین دلیل است که آنها برای رقابت در مسافت های طولانی بسیار مورد نیاز هستند، اما برای کبوتر مسابقه دهنده با سرعت بالا، نامطلوب هستند: مسابقه دهندهای راه دور می توانند برخی از چربی های اضافی را مانند افراد جوان که در مسابقات طولانی راه می روند، حمل کنند. یکی دیگر از تابعیت مهم، جذب ویتامین ها، به خصوص در جذب ویتامین A، D و E و کلسیم است.


چربیهایی که عمدتا در بذر و دانه های روغنی یافت می شوند، به اصطلاح ترگلریزید یا روغن هستند؛ آنها به راحتی و به طور کامل هضم و قابل استفاده توسط حیوانات است. 



👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆

این چربی ها برای پرندگان نسبت به پستانداران مهم تر است: اکنون این واقعیت در نظر گرفته شده است که کبوترها عمدتا از چربی ها به عنوان سوخت برای عضلات قفسه سینه خود در مسابقات طولانی استفاده می کنند. این در مقایسه با پستانداران، که عمدتا شکر به عنوان منبع انرژی برای عضلات خود استفاده می کنند. علاوه بر این،برای مثال یک اسب مسابقه، عضلات خود را برای مدت بسیار کوتاه تر نسبت به کبوتر مسابقه مسافت های طولانی و یا پرندگان مهاجر استفاده می کند. قبل از مسابقه، اسب نژاد نباید بیش از حد چربی داشته باشد، اما کبد و خون آن با قندها اشباع می شود. اما برای کبوتر، قند ها برای تلاش های طولانی مانند مسابقه مسافت های طولانی جالب نیستند، زیرا شکر تنها می تواند انرژی برای تلاش های کوتاه، قدرتمند و سریع فراهم کند. اما این چیزی است که باعث می شود قند برای مسابقه دهندهای سرعت شگفت انگیز باشد . برای آنها مناسب است که چهار عدد قندشکر را به یک لیتر آب آشامیدنی اضافه کنید. ما معمولا کبوتر های متوسط ​​را بعضی از دانه های سفید را به عنوان یک صحرا می دهیم یا بعضی از آب نبات ها را بعد از تمرین به خانه می بریم.


در طول یک تلاش پایدار، گفته می شود که کبوتر 70 تا 80 درصد انرژی خود را از اکسیداسیون چربی ها دریافت می کند و قلب عمدتا با چربی نیز همراه است. تحقیقات با میکروسکوپ الکترونی نشان داده است که فیبرهای عضلانی کبوتر شامل ذرات چربی زیادی از ابعاد مختلف هستند. تست ها نشان داده اند که کبوتر با رژیم غذایی با غنی از چربی و کم قند در نژادهای طولانی بهتر از کبوترانی که شکر زیاد و چربی کم دارند، بهتر است. به نظر می رسید کبوتر جوان با رژیم غذایی با غنی از چربی بهتر شود. این نباید جای تعجب باشد: شیر محصول حاوی قند نیست، بلکه غنی از چربی است. اهمیت پروتئین ها و چربی ها نیز در ترکیب بدن کبوتر، که شامل 60٪ آب، 25٪ پروتئین و 15٪ چربی هست، اثبات شده است.


آنچه در زیر می بینیم نشان دهنده مقدار چربی در دانه ها، حبوبات و دانه ها است: جو 2٪ - ذرت 3.5٪ - گندم 2٪ - نخود فرنگی l٪ - لوبیا 1.4٪ - مخمر آبجو 0.4٪ - شاه دانه 0.8%- آفتابگردان 41.4٪ ماش 35.9٪ -تخم کتان  32.3٪ - کلزا و بذر بروکلی 43.6٪.

کبوتران مسابقه با حداکثر سرعت پرواز  به چربی های اضافی نیاز ندارند، زیرا مقدار طبیعی چربی بدن آنها برای یک مسابقه یک ساعته در سرعت بالا کافی است.






مقالات مرتبط

خواص بادام زمینی برای کبوتر.                                                ...
نظرات درباره این مطلب

آمارگیر وبلاگ