بازگشت
1397/10/1 (( 18 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

تاثیر لبو (چغندر) بر عملکرد کبوتر 


گرداوری و ترجمه: صادق کردانی

 

به تازگی اطلاعاتی از یک مربی دریافت کرده ام که می گوید آب لبو را به پرنده بدهید مفید است و میزان اکسیژن را تا 16٪ افزایش می دهد و باعث افزایش استقامت, قدرت و نشاط می شود.


من شکی ندارم که آب چغندر برای پرندگان ما مزایایی دارد، اما باید این را به روشنی و دانستن آنچه مطالعات علمی به ما نشان می دهد درک کرد  :


من مطالعه نهایی ، که در دانشکده علوم ورزشی و علوم در دانشگاه اکستر،در مورد آب چغندر، انجام شد را برای شما بازگو میکنم . مصرف اب لبو 16%

درصد افزایش اکسیژن در خون را در پی دارد و علاوه بر ان افزایش زمانی در آزمون دوچرخه با موضوع سرعت تا نقطه خستگی ( یا شکست)، به نسبت 16٪ نیز را در پی داشت . 


با این حال، این عملکرد استقامتی نبوده که در کبوتران مسابقه برای مسافت های طولانی انجام شده باشد. اما مستند بود زمان بیشتری را برای افرادی که پایدون زدن دوچرخه با سرعت بالا تا خستگی را که آب لبو مصرف کرده و قادر به ادامه برای بیش از 80 ثانیه (دقیقه 9.6) بیشتر به نسبت کسانی که آب لبو مصرف نکردند (8.3 دقیقه)داشت .

یک مطالعه دیگر بر اساس کشش افراد در حال اجرا و بررسی بود که ، پس از شش روز از خوردن چغندر قند با  "نیترات پایین" بود موفق به رفتن به مدت 7.6 دقیقه به طور مداوم با شدت بالا بودند . اما در همین زمان شش روزه ولی پس از مصرف آب چغندر کامل به طور منظم 8.7 دقیقه، افزایش 14.5٪ در تولید چگالی با عامل بالا انجامید.


آب چغندر منبع غنی از نیترات، که همان نیترات از طریق یک فرآیند به نام نیترات ردوکتاز به نیتریت تبدیل شده است، و بخش دیگری از این نیتریت درمانی به اکسید نیتریک تبدیل که به گسترش سیستم عروق خونی می انجامد و باعث افزایش جریان خون تبدیل میشود.


از مطالعاتی که داشتم ، اشتباه است بگوییم که آب چغندر اکسیژن را 16 درصد افزایش می دهد. هیچ افزایش اکسیژنی نداشت، بلکه عروق گسترده خونی قادر به حمل بیشتر خون و در نتیجه اکسیژن بیشتری بود. با این حال، مقدار اکسیژن در خون افزایش نمی یابد بلکه از طریق سیستم قلبی عروقی سریعتر گردش می کند. با این حال، آن شد که کسانی که آب چغندر خوردند اکسیژن در حدود 3٪ کمتر برای همان مقدار انرژی مصرف کردند.


در نهایت، آزمون در فواصل زمانی مختلف بعد از مصرف آب چغندر انجام شد و نشان داد که حداکثر سود آن در حدود 2.5 - 3 ساعت بعد از نوشیدن آب لبو است و بعد از حدود 12 ساعت از مصرف بسیاری از این خواص (اما نه همه) از دست رفت .


به منظور دسترسی به دوز مورد استفاده در مطالعات انجام شده، باید و لازمن به نوشیدن 500 میلی لیتر (17 اونس) آب چغندر بیانجامد . در این مطالعه، آنها از عصاره چقندر حدود 140 میلی لیتر استفاده کردند که معادل حدود 500 میلی لیتر آب چغندر خام است. جالب است که وقتی دوز را به حدود 1000 میلی لیتر دو برابر کردند ، فایده کمتری  از 500 میلی لیتر داشت. بنابراین بهتر است در دوز مناسب در حدود 500 میلی لیتر باقی بمانید،که مصرف 2.5 - 3 ساعت قبل از رویداد ص.ک برای رسیدن به حداکثر بهره از استقامت را دارد.


در حال ازمایش این ورزشکاران چند ساعت از آب چغندر نوشیدن، ولی به کبوتر مسابقه در ظروف مخصوص اب در تمام روز اب لبو داده شود. و اثر مانند یک دونده که 500 میلی لیتر  قبل 2.5 ساعت از رویداد اب لبو نوشیدن نبوده است .


باید توجه داشته باشید که آب چغندرقند در تمام طول روز در ظرف قرار دارد، و ممکن است منجر به تجزیه برخی از نیترات در آب شود که اثر مثبت کلی را کاهش می دهد.ممکن است پس از اینکه کبوتران خود را به باشگاه می برید، مسابقه ممکن است تا 12 تا 36 ساعت بعد باشد و کبوتر در سبد بمانند.


در نهایت، باید نیترات به نیتریت تبدیل شود، زیرا پستانداران با فقدان آنزیم های موثر و§فعال از آنزیم نیترات ردوکتاز هستن اساسا این تبدیل عمدتا توسط باکتری کامنسال در روده انجام می شود. این فرآیند تخریب نیترات باکتریایی نامیده میشود. هنگامی که نیترات به نیتریت کاهش می یابد، مسیرهای بسیاری در بدن برای کاهش بیشتر اکسید نیتریک وجود دارد.


بنابراین، کسانی که آنتی بیوتیک در طول هفته به کبوتران میدهند، باعث کم شدن مقدار بهبود عملکردی آب چغندر میشود و این بستگی به نوع آنتی بیوتیک یا داروهایی که استفاده می کنید دارد .


من فکر می کنم که به منظور تکرار نتایج کبوتر در دانشگاه اکستر در علم ورزش و سلامت،در خصوص مطالعه آب چغندر به هر یک پرنده نصف قاشق چای خوری آب چغندر خام داده شود.


من شک دارم که دادن آب چغندر به صورت منظم، به مقدار پایه اکسید نیتریک را در پرندگان بالا ببرد. این ممکن است در طی آموزش هفتگی کمک کند و وقتی که پرندگان را در طول هفته 👇👇


در اطراف خانه تمرین میدهید و برای مسابقه آماده می شوند. ممکن است برخی از مزایای در روز مسابقه، داشته باشد اما من هر گونه گزارش بر عملکرد استقامتی، 13 ساعت یا بیشتر پس از نوشیدن آب چغندر را نخواندم، من فکر میکنم کدام مزیت اب چغندر ممکن است بر نتایج مسابقه کمک کند !؟؟


مطالعات دیگری در ادامه مطالعه اکستر، میتواند ثابت کند احتمالا مصرف یک بار آب چغندر نه تنها باعث بهبود عملکرد نمیشود حتی زمانی که آن را به ورزشکاران میدهند ، بلکه ممکن است  استفاده روزانه (یا حداقل چند بار در هفته) مفید واقع شود. آب لبو احتمالا به صورت منظم مقدار پایه اکسید نیتریک در خون را میسازد  .


آیا آب لبو (از ریشه های چغندر) عملکرد کبوتر مسابقه را بهبود می بخشد، من نمی دانم هیئت منصفه در مورد این موضوع چی میگوید. بسیاری از مربیان به دنبال خرید و اجرای داستان هستند. چه کسی می داند که نتایج نهایی چه خواهد بود، 

تنها زمان به ما می گوید.


اگر چه مطالعات نشان می دهد که انسان در هنگام استفاده از آب چغندر نتیجه می گیرد، ولی بیشتر مطالعات انجام شده در طول دو تا سه ساعت از نوشیدن اب لبو را ثبت می کنند. هیچ مطالعه ای نشان نمیدهد که نتایج تلاشهای 12 تا 36 ساعت پس از نوشیدن اب لبو چی است . همانند وضعیتی که کبوتر برای مسابقه فرستاده میشود.


من فقط می خواستم تمام داستان را به شما بدهم تا شما توسط کسانی که ادعاهای بزرگ در مورد آنچه که این جزء می تواند انجام دهد فریب نخورید . تحقیقات متناقضی در مورد این مولفه در مورد آنچه انجام می دهد یا انجام نمیدهد وجود دارد. 






مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب
علی پنج شنبه 5 بهمن 1402 17:18:26
سلام اگه اینجوری پس ریشه جنسینگ پودرشو باشیره انگور مخلوط کنیم وداخل ابخوری بریزیم وپرنده تقویت وتپش قلبش بره بالا ادامه داستان

آمارگیر وبلاگ