بازگشت
1397/10/2 (( 22 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

عملکرد تمرین و احساسات عاطفی بر کیسه هوایی کبوتر .

ترجمه و گرداوری :صادق کردانی


مشاهدات تنفسی در مورد آموزش پرواز کبوتر و رقابت سرعتی بین انها یادداشت برداری میشود که هر چه میزان تورم کیسه هوا کبوتر بیشتر باشد قدرت "تنفس متابولیک هوازی"زیاد تر میشود و در طول متابولیسم انرژی و نشانه های خستگی کبوتر در هنگام بازگشت به خانه آشکار میشود که نرخ نفس کشیدن بسیار سریع نیست. اگر کبوتری در گروه باشد و به خانه فرود بیاید مشاهدات و مقایسه ها بیشتر بیان می کنند کبوترها با سطوح بالا کیسه هوایی دارای کارایی واضحتری نسبت به کبوترها با کارایی کیسه هوایی کمتر هستند. کبوتر ها با سطح عملکرد بالای کیسه های هوایی به منبع اب و آب آشامیدنی بدون توقف وارد می شوند. کبوتران با عملکرد کیسه های هوای کمتر باید قبل از مصرف اب ، روی سقف درحال استراحت بمانند. این نشان می دهد که کبوتر ها از عملکرد خود خسته نمی شوند.


تمرین پرواز کبوتر موثر ترین روش آموزش برای بهبود عملکرد سطح کیسه هایی هوایی است. به طور خاص، آموزش پرتاب , نزدیک به زمان رقابت از مهم ترین روشها است. به عنوان مثال،در رقابت 500 کیلومتر نیاز کبوتر برای بازگشت به لانه 6 تا 7 ساعت است. این نیاز به توانایی متابولیک هوازی و تنفسی کبوتر ها برای برآورده شدن الزامات رقابت دارد، بنابراین باید در طول روش های آموزش موثر پرواز به طور کامل از توان بالقوه عملکرد کیسه های هوایی استفاده شود. برای توسعه درجه وظیفه کیسه های هوایی کبوتر باید از آموزش نزدیک به سیستم پرتاب دور استفاده شود و با توجه به میزان مصرف انرژی فیزیکی و بازیابی فیزیکی کبوترها، همراه با شرایط آب و هوایی در آن زمان، بر آموزش پرواز بی وقفه اصرار کرد. از طریق روش های آموزشی بی وقفه پرواز، کبوتران با سطوح عملکرد پایین کیسه های هوایی حذف میشوند. از آنجا که سطح عملکردی کیسه هوا بالاتر برود ، متابولیسم هوازی بدن قوی تر، تولید اسید لاکتیک و انباشت آن در بدن کمتر و بهبود آمادگی جسمانی سریعتر و زمان بازسازی کوتاه تر می شود.


کبوتر با سطوح عملکرد کیسه های هوا پایین ممکن است به علت شرایط فیزیولوژیکی ناشی از تعقیب روزانه از دست بروند زیرا نمی تواند با تمرینات پرواز در طی چندین جلسه اموزش سازگار باشند. این در حالی است که کبوتران با سطوح بالای کیسه های هوایی تحت آموزش سخت پرواز و یا رقابت سخت قرار گرفته اند و توانایی عملکرد کیسه هوا خود را به طور کامل نشان داده اند . هنگامی که قسمت پایین شکم کبوتر با دست ثابت شود، احساس تورم آشکارا حس می شود. سبک تر و کامل تر، این وضعیت کبوتر ها قطعا قادر به انطباق با نیازهای رقابت است.


 تاثیر احساسات در عملکرد کیسه هوا


ماهیت عاطفی کبوتران دارای دو تجربه متفاوت در فعالیت های پرواز است.ص.ک اول، انجام ابتکار عمل کبوتر برای بیان عملکرد عاطفی در فعالیت های آموزشی خانواده است . ماهیت عاطفی این فعالیت در پرواز طبیعی با هیجان های خوشحال و هیجان انگیز بیان شده است. هنگامی که این ماهیت عاطفی پیشرفت می کند، عضلات عصبی عضلات سیستم تنفسی و کیسه هوایی هماهنگ و آرام تر می شوند، که برای نفس عمیق کبوتر مسابقه مهم است و برای افزایش تورم کیسه هوا مفید است.

اگر کبوترانی که از صبح زود از خانه خارج شوند و بتوانند به مدت چند ساعت به پرواز ادامه دهند، حوزه فعالیت های پروازی توسعه خواهد یافت و به رشد و بهبود عملکرد کیسه هوا کمک خواهد کرد و به طور موثر متابولیسم هوازی و توانایی تنفس را بهبود می بخشد.شاید تمام کبوترها با مزایای ژنتیکی مادرزادی، همراه با آموزش طولانی مدت در اطراف خانه ، می توانند به طور کامل سطح تورم را با یک ساختار توسعه یافته به خوبی نشان دهند. از پوست بدن کبوتر، احساس پر شدن هوا را می تواند لمس کنید، و کشش عضلات واضح است این ویژگی های پیشرفته است .


دوم تاثیر ماهیت عاطفی ترس عصبی بر عملکرد کیسه هوایی است. ماهیت عاطفی عصبی و ترس می تواند موجب افزایش ضربان قلب کبوترها شود، میزان تنفس را افزایش دهد و تنفس سریع و عمق §تنفس کم تر شود. ماهیت عاطفی عصبی بودن کبوتر مسابقه همچنین منجر به افزایش تنش عضلانی و افزایش سفتی پوست می شود.

از آنجا که کیسه هوا کبوتر مسابقه ای به ریه متصل است، قسمت ديستال دارای حفره های حفره ای، زیر پوست و غیره است. بنابراین، ماهیت عاطفی کبوتر مسابقه از ترس توسعه هوایی طبیعی است. به طور خاص، اولین بار برای خروج کبوتر از میدان مسابقه با توجه به عدم انطباق با محیط های نا اشنا و ماشین انتقال یا عدم رسیدگی تهویه و محیط طبیعی، کبوترها پس از خارج شدن از محل رها سازی و انتشار انها ، اغلب پراکنده پرواز می کنند و با اضطراب به دنبال مسیر درست و مسیر مقصد هستند.


اما هنگامی که کبوتر ها آموزش های پرواز چندگانه را ...


را انجام داده اند، آنها با محیط طبیعی نا آشنا سازگار می شوند و زمانی که آنها می توانند به سرعت و دقیق مسیر درست خود را پیدا کنند، نگرانی انها می تواند به طور موثر کاهش یابد و سطح عملکردی اندام های تنفسی و کیسه های هوا بهبود یافته باشد. دو راه اصلی برای کاهش ترس از احساسات در مسابقات و رقابت ها وجود دارد.

یکی این است که بارها و بارها آموزش کبوتر را برای انطباق با محیط طبیعی نا آشنا، کاهش تنش و ترس بیش از حد، و هماهنگ سازی عضلات افزایش دهیم و کیسه هوا بیشتری باز شود. دوم، تغييرات فيزيولوژيک ناشي از سيستم غدد درون ريز کبوتر هنگامي که آنها جفت میشوند یا اماده خروج جوجها از تخم هستند و یا پرندگان جوان .هستند

، به طوری که تغييرات فيزيولوژيک کبوتر توجه خود را به فعاليت های خود سریع جلب می کنند این کاهش ترس عصبی کبوتر نشان میدهد سطح معدل عملکردی اندام های تنفسی و کیسه های هوا کبوتر به طور کامل بالا رفته و باعث دستیابی به حرکت عضلانی طولانی مدت و سرعت بالا برای مقصد می انجامد. انچه گفته شد تأثیر ماهیت عاطفی بر پیشرفت عملکرد کیسه هوا است.









مقالات مرتبط

نظرات درباره این مطلب

آمارگیر وبلاگ