بازگشت
1398/3/25 (( 27 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test

شناخت اناتومی چشم خوب 

توسط پروفسور آلفونز آنکر و استیون ون بریمن

ترجمه و گرداوری :صادق کردانی

چشم.


جذاب ترین بخش چهره کبوتر چشم است. از زمانی که مردم شروع به تولید کبوتر کرده اند، در مورد موضوع چشم خوانی گفته شده است. و این نظریات به طور گسترده ای متفاوت است، که اغلب با یکدیگر مشابه نیستن . امروزه هنوز یک طیف گسترده ای از دیدگاه ها وجود دارد. ما آنها را در کشور خودمان و همچنین در مجلات خارجی پیدا می کنیم.

چند تن از نویسندگان بر این باورند که همه چیزهایی که در چشم کبوتر خوانده می شود فقط یک شرایط فیزیکی است. دیگران (مخصوصا انگلیسی ها) ادعا می کنند که با نگاه کردن به چشم کبوتر می توانند چیزهای باور نکردنی بیشتری را بیابند. در این مقاله قصد دارم برای شما فاکتورهایی را توضیح دهم که در قضاوت درباره چشم ضروری هستند. دانش من از مطالعه ادبیات کبوتر بین المللی و همچنین از 20 سال مشاهدات شخصی و فشرده در طول زندگی حرفه ای من به عنوان یک عاشق جمع اوری شده، و من اعتقاد دارم این دقیقتر است.

هنگامی که شما یک چشم کبوتر را ارزیابی می کنید اهمیت دارد: اندازه مردمک ، رنگ غنی ، سطح عنبیه و سطح رنگدانه آن، بیان کلی چشم و "حلقه Vermeyen" حلقه سلامت .

اندازه مردمک یا شبکیه مربوط به سیستم عصبی و قدرت اراده پرنده است. برای کبوترانی که مردمکهای بزرگ دارند، بیشتر مراقب باشید.


افزایش در اندازه مردمک بدین معنی است که کاهش توانایی چنین پرنده ای برای پایان دادن به مسابقات دشوار و پروازهای بدون توقف است .در مسابقه که از پرندگان خواسته می شود آنها "روح مبارزه" کافی ندارند و آنها قادر به رسیدن ان مقدار که باید باشد نیستند.

تا زمانی که من کبوتر نگهداری وداشته ام، من هرگز شاهد قهرمانانی با مردمک  بزرگ نبودم . در مقایسه با فاصله کوتاه تر برای کبوتر، میزان مردمک اهمیت زیادی ندارد؛ زیرا در اینجا کبوتر ها مجبور نیستند از آخرین بیت(نرخ) قدرت نگهداری موجود در بدنشان استفاده کنند.

_پیت د ورد یک بار دیدگاه بسیار درستی را مطرح کرد: "ما به مردمک کوچک علاقه مند نیستیم، بلکه عواملی است که آنها را کوچک می کند؛ زیرا اینها به شدت با قدرت درگیری ارتباط دارند".

من هرگز یک کبوتر را در دستم نگه نداشتم وچشم آن را عمیق و شدید نگاه نکردم. !!s.k این تجربه طولانی مدت به من آموخته است که در انتخاب کبوتران مراقب باشم .مردمک به تغییرات در نور واکنش سریع می دهد. من به دنبال کبوترانی با مردمکی هستم که حتی در نیمه تاریکی، کوچکتر از سایر پرندگان است. من با این عقیده بسیار منتشر شده موافق نیستم که در کبوترهای با کیفیت خوب مردمک  به نور و تاریکی واکنش نشان می دهد. از سوی دیگر، کبوترانی با مردمک که در شرایط مختلف نور تغییر نمی کنند، اما همیشه هم همان اندازه باقی می مانند، انها برای پرورش و همچنین مسابقه کاملا بی فایده هستن. من نمی خواهم بگوییم که استثنائات ممکن نیست، شاید یک بار در حال اتفاق می افتد، اما این نسبت کمتر از 1 از 500 است، بنابراین شانس چیزی نیست که برای آن توصیه می کنم.

مسابقه پس مسابقه، پرندگان بدون بیان در چشم آنها ناپدید می شوند , تا زمانی که در نهایت در بزرگترین مسابقات فقط پرندگان با رنگ های غنی چشم ، و چشمان واضح باقی می مانند. (چشمان بی رنگ، کسانی هستند که با دایره ای گسترده از همبستگی (Barkel) هستند و فقط برای مسابقات کوتاه مناسب هستند. Ed. s.k) همچنین هنگامی که شما از نمایشگاه های ملی بازدید می کنید، پرندگان را با چشم های غیر تشریحی در میان کبوترها با سرعت پیدا خواهید کرد، اما هرگز آنها را در میان مربیان پیدا نخواهید کرد!

هنگامی که سوال خود را از برخی نام های بزرگ در ورزش کبوتر ؛ مردان به عنوان جان آراس، پیت د ورد و جان لامبرچس میکنید، پاسخ همیشه این است که آنها رنگ کامل را دوست دارند. این همان چیزی است که من در کبوترها به دنبال آن هستم، چرا که من نظراتشان را به اشتراک می گذارم، یک نظر که بر اساس سال های تحقیق فشرده است.

ادامه دارد .......


هنر پرورش

ص.ک

در ادامه تحقیق پورفسور آنکر میخوانیم 👇👇


هنگام قضاوت بر روی کیفیت کبوتر، مقیاس اندازه گیری مهم بعدی رنگ عنبیه است. عنبیه حلقه رنگی بین مردمک و قرنیه است. گاهی اوقات شما ممکن است یک حلقه نازک و سیاه را مشاهده کنید که عنبیه را از قرنیه جدا می کند. این حلقه پس از لوئیس . ورمین نامگذاری شده است: حلقه ورمین در پرندگان جوان بسیار قابل توجه است. هرگز به اندازه کافی اثبات نشده است که چشم صاف و یا رنگی خوب یا بد باشد.

 اما من نظرم را هرگز پنهان نکرده ام: من یک چشم با رنگ های متنوع تر را ترجیح می دهم. رنگ چشم به رنگ غنی رنگدانه آن بستگی دارد. البته، من نمی گویم که همه چیز به رنگ چشم بستگی دارد ولی رنگ خوب نشانه مثبت است.

نویسنده آلمانی W. Scheer می نویسد: "همیشه علاقه دارد کبوتران زیادی را برای مشاهده در سبد ببیند . در اولین مسابقه، تمام انواع چشم ها را پیدا خواهید کرد. اما به آرامی با شروع مسابقه سخت تر، چشم های کم رنگ ناپدید می شوند. " سالهاست که من همیشه از هر فرصتی برای بررسی بهترین کبوترها استفاده کرده ام و بر خلاف آنچه که دیگران می گویند یا نوشتم نتیجه گرفتم. کبوترهای با کیفیت خوب همیشه دارای چشم هایی هستند که به شدت غنی از رنگ هستند.!!! ایا مهم است که در داخل عنبیه رنگ های مختلف به خوبی تقسیم شده باشند؟؟نه مهم نیست، اما بهتر یا مرغوبتر است که رنگ در حلقه های منظم وجود داشته باشد. عنبیه ممکن است تمام تغییرات مختلف رنگ را تا زمانی که رنگ ها عمیق است، از محیط بسیار داخلی تا مرز خارجی نشان دهند. واقعا  قدردانی می کنم،از چشم های که با رنگ های مختلف ترکیب شده اند، به طوری که هنرمند تمام رنگ های باقی مانده را در پالت خود گرفت و با آن رنگ عنبیه را رنگ کرد. من این توضیح نقاشی را در جایی خواندم و فکر کردم بسیار مناسب است.

تعدادی از کبوترانم که به نظر می رسید "De Oude Kapoen" (پسر "De Kapoen" از Desmet-Matthias) و "De 08 Duif" از Jan Van Erp .

فرزندان هر دوی آنها از جمله کبوتر فوق العاده هستن، حتی زمانی که با یکدیگر ترکیب می شوند؛ من مطمئن هستم که برای سالهای زیادی از این مورد رضایت را برای خود فراهم کند.

کبوترهایی که دارای چشمان سفید هستند، با دانه های رنگی می توانند همانند رنگدانه های چشم زرد یا قهوه ای ارزشمند باشند. سپس کبوترانی که چشمان کم رنگدانه دارند یا هیچ کدام از آنها را ندارد آنها ظاهری کاملا سیاه دارند. چشم هایی از این دست متعلق به  "Jonge Stier"، معروف بود که آندره ون برووان رئیس خود را در یک زمان بسیار کوتاه به کبوتر افسانه ای تبدیل کرده است. همانطور که قبلا گفتم، رنگ چشم بیشتر نتیجه رنگدانه است مقدار زیادی رنگدانها یک ویژگی مثبت است. 

ما کبوترانی را ترجیح می دهیم تا چشمان کامل و رنگ عمیق داشته باشند.چون علاوه بر رنگ چشم، یک ابزار ارزشمند برای ارزیابی قابلیت های عملکردی کبوتر، در تامین خون به چشم است. به این دلیل که نزدیک به اجزایی است که توانایی های دستیابی به آنها را تعیین می کند و این نیز به شما اجازه می دهد تا نتیجه های خاص و مطلوب را نسبت به ویژگی های کلی یک کبوتر مشخص کنید.

اولین کسی که تحقیق در مورد این موضوع انجام داد، Dorn و Cohrs بود. با روش تجزیه و تحلیل بافت، آنها نتیجه گرفتند که دانه های کوچکی از رنگدانه  که نزدیک به هم قرار گرفته اند، و بافت سلولی نازک و انعطاف پذیر بر سطح بیرونی عنبیه قابل تشخیص هستند. مقدار غیر قابل اندازه گیری مویرگهای اندازه میکروسکوپی در بین آن ها یافت می شود و معمولا در ناحیه بیرونی عنبیه به نظر میرسد. با قرار دادن نزدیک به هم، آنها راه خود را به سطح بین دانه های رنگدانه می سازند که سطح عنبیه کمی, دانه ای ظاهر می شود. (این بخش هایی از "شیارهای پرورش" Josef Hofmann Ed.)

هنگامی که یک چشم کبوتر را در نور مستقیم خورشید بازرسی می کنید، نوک را به طرف خورشید می گذارید، ممکن است این پدیده را با چشم های غیر مسلح خود تشخیص دهید. سطح ناچیز این عنبیه ظاهر می شود، مویرگ های بیشتری در چشم وجود دارد، که مجددا به یک کبوتر با منبع خون بهتر اشاره می کند.

گرانولیزاسیون سطح عنبیه باید از انحناء ضخیم باشد، از لبه داخلی در کنار مردمک تا از لبه بیرونی شروع شود.

سالهاست متوجه شدم این مورد در اکثر ستارگان(کبوتران آس)s.k خودم  وجود دارد و من آن را در کبوتران مورد علاقه درلفت های دیگران نیز شناسایی کرده ام. بدون تردید میتوانم بگویم که حداقل 80٪ از کبوترهای کلاس بالا به طور کامل گرانوله شده اند، در حالی که بیش از 20٪ از کبوتر ها بسیار خوب چشم با سطح دانه های کوچکتر دارند.

من احساس می کنم یک یادداشت را محتاطانه به پاراگراف قبلی اضافه کنم: در ورزش کبوتر، حقایق مطلق را هرگز پیدا نخواهید کرد. کبوتر هرگز به یک پرنده کلاس اول تبدیل نخواهد شد، اگر تنها چشم های فوق العاده ویژگی او....

ادامه دارد







مقالات مرتبط

خواص بادام زمینی برای کبوتر.                                                ...
نظرات درباره این مطلب
حامد سه شنبه 14 دی 1400 20:59:6
بسیارممنون‌ازشما‌چیزای‌جالبی‌ازمسافتی‌فهمیدم

آمارگیر وبلاگ